Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tack & bock.
Vi har verkligen ingen plats för honom, som jag förövrigt tror gör sig bäst i HA.
Vi har verkligen ingen plats för honom, som jag förövrigt tror gör sig bäst i HA.
Spela fult
Håller med. Jakobs kommer alltid vara en hjälte. En spelare som jag ser gott till. Som klev fram när vi behövde det. Finns spelare som varit i Djurgården i flera säsonger som inte ens kommer i närheten av det jag tycker om Jakobs korta, solida insats i DIF.android skrev:Skönt. Vi behöver inte fler HA-spelare._Skogis skrev:Fan vad är det som händer?
Jakobs nobbar tydligen DIF, och Malmö är där och hugger.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mo-agerar/
- diftobbe89
Det är iofs sant, håller med dig.Mattebo skrev:Håller med. Jakobs kommer alltid vara en hjälte. En spelare som jag ser gott till. Som klev fram när vi behövde det. Finns spelare som varit i Djurgården i flera säsonger som inte ens kommer i närheten av det jag tycker om Jakobs korta, solida insats i DIF.android skrev:Skönt. Vi behöver inte fler HA-spelare._Skogis skrev:Fan vad är det som händer?
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nu har det varit lugnt och tråkigt väldigt länge. Nu när Jakobs ska bort uppstår det ändå viss spänning.
Vi bör rimligen komma att förstärka rätt kraftigt, det borde saknas 4-5 tunga namn nu. Och just vilka det blir är man ju riktigt förväntansfull på.
Samtidigt kryper sig oron på allt närmre desto längre tiden går. Finns inte så många vettiga namn kvar. Tänker Challe vänta in ev förstärkningar från andra sidan pölen?
Mer och mer talar för det.
Just nu finns AS-lag som ser starkare ut än oss. Mif klart vassare, men även Vik skulle skaka om oss rätt rejält med nuvarande trupper. Ssk och Rögle rustar för fullt och blir svårslagna också.
Det är ju dessutom inte skrivet i sten att Mif slutar top 2 nästa säsong. Kan mycket väl bli motståndare till något av SHL-lagen i kommande kvalspel.
Spännande var ordet......
Vi bör rimligen komma att förstärka rätt kraftigt, det borde saknas 4-5 tunga namn nu. Och just vilka det blir är man ju riktigt förväntansfull på.
Samtidigt kryper sig oron på allt närmre desto längre tiden går. Finns inte så många vettiga namn kvar. Tänker Challe vänta in ev förstärkningar från andra sidan pölen?
Mer och mer talar för det.
Just nu finns AS-lag som ser starkare ut än oss. Mif klart vassare, men även Vik skulle skaka om oss rätt rejält med nuvarande trupper. Ssk och Rögle rustar för fullt och blir svårslagna också.
Det är ju dessutom inte skrivet i sten att Mif slutar top 2 nästa säsong. Kan mycket väl bli motståndare till något av SHL-lagen i kommande kvalspel.
Spännande var ordet......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Känns helt meningslöst att jämföra trupper när vår inte ens är halvfärdig. Alla inser nog att vi skall ha in en vass förstalina och förmodligen två starka backar. Sker inte detta så ser det sorgligt mörkt ut men innan vi hört ett officiellt uttalande om att truppen är spikad så förutsätter jag att det är så det ligger till.
Jag är inte speciellt nervös - tror Challe hittar något bra framöver.
Angående JJ är jag kluven; gillar honom och hade velat se honom i vår trupp. Men inte i en förstalina i SHL. Så det är nog rätt att gå skilda vägar där faktiskt.
Angående JJ är jag kluven; gillar honom och hade velat se honom i vår trupp. Men inte i en förstalina i SHL. Så det är nog rätt att gå skilda vägar där faktiskt.
-
Gillar verkligen Jakobs och hade utgått från att han skulle stanna. Men ser man det krasst behöver vi få in ännu mer spets på de 2 forwardsplatserna som finns kvar att besätta.
Kan vi t ex få in Calle Ridderwall som forward så känns ju det som ett klart bättre, om än dyrare, alternativ.
Men känns inte alls bra att vi släppt våra 3 bästa offensiva spelare Nisse, Johner och Jakobs och just nu står med en trupp som ser ut som ett mittenlag i allsvenskan. Måste in enorm spets på de sista 3-4 spelarna. Typ "bäst-i-serien-spelare".
Kan vi t ex få in Calle Ridderwall som forward så känns ju det som ett klart bättre, om än dyrare, alternativ.
Men känns inte alls bra att vi släppt våra 3 bästa offensiva spelare Nisse, Johner och Jakobs och just nu står med en trupp som ser ut som ett mittenlag i allsvenskan. Måste in enorm spets på de sista 3-4 spelarna. Typ "bäst-i-serien-spelare".
Senast redigerad av jensa öhling den 2014-05-16 11:45:23, redigerad totalt 1 gånger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Just nu ser jag ingen i laget som håller för en förstalina i SHL. De som ligger närmast är väl Sörensen och Ljungh.jensa öhling skrev:Gillar verkligen Jakobs och hade utgått från att han skulle stanna. Men ser man det krasst behöver vi få in ännu mer spets på de 2 forwardsplatserna som finns kvar att besätta.
Sören är ruskigt ojämn och Ljungh behöver höja sig ett kliv till för att platsa där.
Frågan är om vi vågar hoppas på att de herrarna kan utveckla det till nästa år?
Tror att med JJ ute ur bilden behöver vi en ny förstalina. Annars behöver de två som kommer vara något utöver det vanliga.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Håller med.android skrev:Skönt. Vi behöver inte fler HA-spelare._Skogis skrev:Fan vad är det som händer?
Vi har ju förstakedjan kvar och där platsar han inte.
Det är väl ganska så självklart att vi ska ha in en helt ny förstalina väl? Säcken hade ju sagt de med egna ord på fotbollen när de hyllades. Så den kan omöjligt vara spikad eftersom ingen vi fått in platsar i förstakedjan.-daniel- skrev:Känns helt meningslöst att jämföra trupper när vår inte ens är halvfärdig. Alla inser nog att vi skall ha in en vass förstalina och förmodligen två starka backar. Sker inte detta så ser det sorgligt mörkt ut men innan vi hört ett officiellt uttalande om att truppen är spikad så förutsätter jag att det är så det ligger till.
-
Om vi ska ha in en hel förstafemma till är det en jävla massa spelare som måste lånas ut. 3-4 spelare till känns väl mer rimligt sett till hur truppen ser ut nu.
Sundberg, Kruger, Kalin kan vi ju räkna bort helt. Men spelare som Rundqvist, Nyström och Heínerö kommer väl knappast lånas ut, möjligen Heinerö.
Sundberg, Kruger, Kalin kan vi ju räkna bort helt. Men spelare som Rundqvist, Nyström och Heínerö kommer väl knappast lånas ut, möjligen Heinerö.
-
jensa öhling skrev:Om vi ska ha in en hel förstafemma till är det en jävla massa spelare som måste lånas ut. 3-4 spelare till känns väl mer rimligt sett till hur truppen ser ut nu.
Gällande Jakobs tappar vi ju ytterligare en bra straffskytt. Jakobs och Johner hade kunnat ge oss många extrapoäng i straffläggningen.
Jakobs missade väl alla straffar han fick ta? Även Johner missade väl majoriteten av sina.jensa öhling skrev:
Gällande Jakobs tappar vi ju ytterligare en bra straffskytt. Jakobs och Johner hade kunnat ge oss många extrapoäng i straffläggningen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, många kommer att behöva lånas ut. Men det kan man och ska spela om nu i höst under träningsmatcherna. Några kan ju utvecklas stort över en sommar.jensa öhling skrev:Om vi ska ha in en hel förstafemma till är det en jävla massa spelare som måste lånas ut. 3-4 spelare till känns väl mer rimligt sett till hur truppen ser ut nu.
Bygger Heinerö på sig mer styrka kan han bli riktigt bra. Gillade hans utveckling säsongen som var. Blev bara bättre och bättre. I mina ögon är exempelvis Guter inte särskilt långt före honom i hierarkin.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-05-16 12:11:13, redigerad totalt 1 gånger.
Jo jag vet, och de tycker de flesta här inne - blir ett antal som lånas ut och det är därför många tror på samarbete mellan en Allsvensk klubb. Men när orden kommer direkt från Säcken så har jag svårt att tro att det skulle vara fel.jensa öhling skrev:Om vi ska ha in en hel förstafemma till är det en jävla massa spelare som måste lånas ut. 3-4 spelare till känns väl mer rimligt sett till hur truppen ser ut nu.
EDIT: Angående Guter och Heinerö - håller med! Heinerö kan bli riktigt bra, stora förhoppningar på honom.
-
Fast känns ju troligare att man lånar ut Heinerö än nyförvärv som Nyström och Rundqvist. Annars var ju det helt idiotiska värvningar.