NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

seppuko skrev:Spännande slutspel hittills. St Louis och Boston var ju några av förhandsfavoriterna. Bara Chicago kvar nu. Mitt Kings kanske chockar lite också.
Känns som de "roliga lagen" nu är ute, tyvärr. De lagen som rör upp känslor och sug hos mig är nu borta och jag får väl återgå till att sova på nätterna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

medu82 skrev:
pulverapa skrev:
medu82 skrev:
pulverapa skrev:Motivering !?
Därför att jag inte tycker att det är någon nämnvärd förbättring?
Okej men då finns det ju knappt något målvakt som duger? Möjligen Tuukka Rask, Quick, Lunkan och Price?

Att få till en trade i NHL är ju redan svårt som det är och det är väl få målvakter som håller högre nivå än Fleury. Hiller och han är väl på samma nivå ungefär. I Penguins fall skulle man kunna trejda till sig Hiller och hoppas han kan hålla sin höga nivå under längre perioder.
Ser då hellre att de rustar upp försvaret än att byta till sig en ny "toppmålvakt" (som dessutom blivit petad utav dansken)....
Hoppas snarare isf på ett prospect som kan komma in och ta över som tex Läck i Canucks.
Tyvärr så finns det väl inte direkt så många såna i Penguins led?
Ja, fast Hiller har ju ändå stått 50 matcher i år och konkurrerade lätt ut t.ex. Fasth när han spelade där. Sen vet jag inte om Läck är att betrakta som ett prospect vid 26 års ålder. :) Tror inte Penguins skulle må bra av en målvakt som inte ens spelade för Sverige i OS. Var han ens med i truppen?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

sensei skrev:
seppuko skrev:Spännande slutspel hittills. St Louis och Boston var ju några av förhandsfavoriterna. Bara Chicago kvar nu. Mitt Kings kanske chockar lite också.
Känns som de "roliga lagen" nu är ute, tyvärr. De lagen som rör upp känslor och sug hos mig är nu borta och jag får väl återgå till att sova på nätterna.
NYR - Habs känns ruskigt hett tycker jag. Ska nog börja kolla några matcher nu på nätterna.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:
sensei skrev:
NYR - Habs känns ruskigt hett tycker jag. Ska nog börja kolla några matcher nu på nätterna.
Ok, ska ge det en chans. Men när jag offrar nattsömn så vill jag se mer än ett "skellefteå på steroider" om du förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Gå hela vägen nu MTL så kan Murray vända hem efter denna säsongen, ett bättre avslut än Stanley Cup kan du knappast önska dig :wink:

Dock ganska övertygad om att Chicago vinner skiten.
Spela fult
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

sensei skrev:
pulverapa skrev:
sensei skrev:
Ok, ska ge det en chans. Men när jag offrar nattsömn så vill jag se mer än ett "skellefteå på steroider" om du förstår vad jag menar.
Edit: Och Murray spelar ju knappt tyvärr..
medu82

Inlägg av medu82 »

pulverapa skrev:
medu82 skrev:
pulverapa skrev:
medu82 skrev:
Därför att jag inte tycker att det är någon nämnvärd förbättring?
Okej men då finns det ju knappt något målvakt som duger? Möjligen Tuukka Rask, Quick, Lunkan och Price?

Att få till en trade i NHL är ju redan svårt som det är och det är väl få målvakter som håller högre nivå än Fleury. Hiller och han är väl på samma nivå ungefär. I Penguins fall skulle man kunna trejda till sig Hiller och hoppas han kan hålla sin höga nivå under längre perioder.
Ser då hellre att de rustar upp försvaret än att byta till sig en ny "toppmålvakt" (som dessutom blivit petad utav dansken)....
Hoppas snarare isf på ett prospect som kan komma in och ta över som tex Läck i Canucks.
Ja, fast Hiller har ju ändå stått 50 matcher i år och konkurrerade lätt ut t.ex. Fasth när han spelade där. Sen vet jag inte om Läck är att betrakta som ett prospect vid 26 års ålder. :) Tror inte Penguins skulle må bra av en målvakt som inte ens spelade för Sverige i OS. Var han ens med i truppen?

Pulver ditt pulver... Sa aldrig att det skulle vara precis Läck?
Utan mera att om de ska satsa på någon annan än Fleury så ser jag gärna att de satsar på ett prospect/lovande keeper... Tex Gibson i Anaheim skulle vara en dröm(född i staden dessutom) men det lär aldrig gå...
Kanske försöka få Ben Bishop ifrån Tampa :)
Lehner skulle jag inte heller tacka nej till.
Fasth var väl inte direkt utkonkurrerad utav Hiller utan snarare dansken(+ skador).
O varför skulle de satsa på Hiller som inte direkt är en förbättring utav målvaktssidan?

Läck var ju bara ett exempel Pulver och en orsak att han inte spelade i OS var ju att han inte ens var anmäld till brutto truppen :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

pulverapa skrev:
medu82 skrev:
pulverapa skrev:
medu82 skrev:

Pulver ditt pulver... Sa aldrig att det skulle vara precis Läck?
Utan mera att om de ska satsa på någon annan än Fleury så ser jag gärna att de satsar på ett prospect/lovande keeper... Tex Gibson i Anaheim skulle vara en dröm(född i staden dessutom) men det lär aldrig gå...
Kanske försöka få Ben Bishop ifrån Tampa :)
Lehner skulle jag inte heller tacka nej till.
Fasth var väl inte direkt utkonkurrerad utav Hiller utan snarare dansken(+ skador).
O varför skulle de satsa på Hiller som inte direkt är en förbättring utav målvaktssidan?

Läck var ju bara ett exempel Pulver och en orsak att han inte spelade i OS var ju att han inte ens var anmäld till brutto truppen :)
Anledningen till att Penguins skulle kunna trejda till sig Hiller är ju att många misstänker att Anaheim tänker satsa på Gibson helt och hållet alldeles snart i framtiden. Det finns många exempel på målvakter som varit "hyfsade" och kommit till ny miljö och blivit bättre. Eventuellt också sämre. Om Penguins är trötta på Fleury så skulle man kunna prova med Hiller som är en mycket, mycket kompetent målvakt. Dessutom en mycket tänkbar trade. Dock känns det tveksamt att Penguins kommer göra sig av med Fleury, han är ju trots allt draftad av Penguins som #1 - då är det alltid lite speciellt.
medu82

Inlägg av medu82 »

pulverapa skrev:Anledningen till att Penguins skulle kunna trejda till sig Hiller är ju att många misstänker att Anaheim tänker satsa på Gibson helt och hållet alldeles snart i framtiden. Det finns många exempel på målvakter som varit "hyfsade" och kommit till ny miljö och blivit bättre. Eventuellt också sämre. Om Penguins är trötta på Fleury så skulle man kunna prova med Hiller som är en mycket, mycket kompetent målvakt. Dessutom en mycket tänkbar trade. Dock känns det tveksamt att Penguins kommer göra sig av med Fleury, han är ju trots allt draftad av Penguins som #1 - då är det alltid lite speciellt.

Varför tradea till sig Hiller när hans kontrakt går ut i år?
Ser fortfarande hellre att man satsar på en ung lovande målvakt utan Hillers skadehistorik :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Tror Stanley Cup avgjordes inatt. Canadiens och Bruins har varit de lag som övertygat mest hittills och jag kan inte se att något av de lagen som är kvar skulle kunna stoppa MTL nu.
Möjligtvis om Kings kan kriga sig till final. Hawks är inte lika bra som ifjol och dessutom inte lika desperata efter cupguldet.
Rangers kan inte fortsätta att förlita sig på backspelet och kungen där bak, utan måste börja prestera framåt nu när de möter en bättre målis än tidigare rundor.
medu82

Inlägg av medu82 »

Skidlöparn skrev:Tror Stanley Cup avgjordes inatt. Canadiens och Bruins har varit de lag som övertygat mest hittills och jag kan inte se att något av de lagen som är kvar skulle kunna stoppa MTL nu.
Möjligtvis om Kings kan kriga sig till final. Hawks är inte lika bra som ifjol och dessutom inte lika desperata efter cupguldet.
Rangers kan inte fortsätta att förlita sig på backspelet och kungen där bak, utan måste börja prestera framåt nu när de möter en bättre målis än tidigare rundor.
Tror Stanley Cup är långt ifrån avgjort men däremot så skulle jag verkligen unna Montreal o få vinna...
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: NHL

Inlägg av pulverapa »

medu82 skrev:
pulverapa skrev:Anledningen till att Penguins skulle kunna trejda till sig Hiller är ju att många misstänker att Anaheim tänker satsa på Gibson helt och hållet alldeles snart i framtiden. Det finns många exempel på målvakter som varit "hyfsade" och kommit till ny miljö och blivit bättre. Eventuellt också sämre. Om Penguins är trötta på Fleury så skulle man kunna prova med Hiller som är en mycket, mycket kompetent målvakt. Dessutom en mycket tänkbar trade. Dock känns det tveksamt att Penguins kommer göra sig av med Fleury, han är ju trots allt draftad av Penguins som #1 - då är det alltid lite speciellt.

Ser fortfarande hellre att man satsar på en ung lovande målvakt utan Hillers skadehistorik :)
Njae, då råder jag Penguins att fortsätta köra med Fleury. Att chansa med en ung målvakt kan bli katastrofalt. Med Fleury vet man iaf någorlunda vad man får.
medu82

Re: Sv: NHL

Inlägg av medu82 »

pulverapa skrev:
medu82 skrev:

Njae, då råder jag Penguins att fortsätta köra med Fleury. Att chansa med en ung målvakt kan bli katastrofalt. Med Fleury vet man iaf någorlunda vad man får.

Mmm bättre att ordna upp försvaret :)
Och kanske hitta mera än 2 producerande kedjor...
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Blir spännande att se om Habs kan komma tillbaka i game 2. Serien fick en helt ny vändning nu när Price blev skadad. Helt plötsligt har det tippat över till Rangers fördel men jag tror ändå att det kommer bli en tight serie, inte alls som första matchen visade.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Den här semifinalserien är helt Priceless...
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar