Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:
DIF_Soldier skrev:Vi ska spela SHL, ändå är detta den tråkigaste Silly season jag upplevt.
Sant!
Alvarez och Armalis var intressanta värvningar sen kom de väntade förlängningarna men i övrigt finns liksom inget hett rykte eller något förutom Tellan men även där kommer inga nya uppgifter! Suck på Silly
Så spännande värvningar gjorde vi inte senaste åren i Elitserien heller. Vår dåliga ekonomi har bidragit till tråkiga Sillys sedan lång tid tillbaka.

Vår uppsida har varit juniorernas utveckling och en och annan trevlig hemvändare.

Tycker förväntningarna varit lite väl höga denna vår. Vi är en fattig klubb i SHL-sammanhang och får vackert ta det som blir över. I AS var vi en storklubb som kunde ta de vi ville ha från övriga klubbar. Nu är vi SHL´s motsvarighet till typ Troja och Asplöven och får en Silly season därefter.
Det var absolut inga tråkiga sillys sista åren i Elitserien. Nilson, Ekman, D. Tjärnqvist, Widing, Hannula, Kronwall, Kempe, Boumedienne, Klubertanz' återkomst, Wesslaus återkomst. Allt annat än tråkigt. Och ja, jag är medveten om den ekonomiska skillnaden - jag ville bara belysa det märkliga i ditt resonemang angående ES-silly.

Både första och andra året i HA var också intressant då vi värvade spelare som var spännande med allsvenska mått mätt. Nu spelar vi i SHL, men fortsätter att värva intressanta spelare... med allsvenska mått mätt (och säkerligen för en dyrare peng - 7 mille hit eller dit så bör vår budget vara större).

Alla "allsvenska" förlängningar/nyförvärv är intressanta var för sig. Som en klunga känns det som 2-3 för många för att alla ska göra skäl för en SHL-lön.

Vet inte, jag kanske bara är otålig. Allt är bara så riskabelt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

DIF_Soldier skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:
DIF_Soldier skrev:Vi ska spela SHL, ändå är detta den tråkigaste Silly season jag upplevt.
Sant!
Alvarez och Armalis var intressanta värvningar sen kom de väntade förlängningarna men i övrigt finns liksom inget hett rykte eller något förutom Tellan men även där kommer inga nya uppgifter! Suck på Silly
Så spännande värvningar gjorde vi inte senaste åren i Elitserien heller. Vår dåliga ekonomi har bidragit till tråkiga Sillys sedan lång tid tillbaka.

Vår uppsida har varit juniorernas utveckling och en och annan trevlig hemvändare.

Tycker förväntningarna varit lite väl höga denna vår. Vi är en fattig klubb i SHL-sammanhang och får vackert ta det som blir över. I AS var vi en storklubb som kunde ta de vi ville ha från övriga klubbar. Nu är vi SHL´s motsvarighet till typ Troja och Asplöven och får en Silly season därefter.
Det var absolut inga tråkiga sillys sista åren i Elitserien. Nilson, Ekman, D. Tjärnqvist, Widing, Hannula, Kronwall, Kempe, Boumedienne, Klubertanz' återkomst, Wesslaus återkomst. Allt annat än tråkigt. Och ja, jag är medveten om den ekonomiska skillnaden - jag ville bara belysa det märkliga i ditt resonemang angående ES-silly.

Både första och andra året i HA var också intressant då vi värvade spelare som var spännande med allsvenska mått mätt. Nu spelar vi i SHL, men fortsätter att värva intressanta spelare... med allsvenska mått mätt (och säkerligen för en dyrare peng - 7 mille hit eller dit så bör vår budget vara större).

Alla "allsvenska" förlängningar/nyförvärv är intressanta var för sig. Som en klunga känns det som 2-3 för många för att alla ska göra skäl för en SHL-lön.

Ja, men det som du beskriver gör den här tråden samtidigt både underhållande och meningslös. Det är ett lag byggt på olika individer vi ska ställa på isen.
Säcken, Stefan, Sabel, våra tre äss i båset,är det mest spännande gänget i hela ligan! Jag litar att de gör något extra av de här spelarna.
Individerna är kanske "tråkiga". Men när Alvarez leder skytteligan efter sjutton omgångar, tack vare att han hamnat i rätt omgivning efter flytten från Skåne, då kan vi återvända till denna tråd och le.
Senast redigerad av minalman den 2014-05-11 18:24:04, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SebGla

Inlägg av SebGla »

SirDIFalot skrev:
SebGla skrev:
1962FenderStrat skrev:Jacob Josefson känns inte helt otänkbar. Han har verkligen inte lyckats slå sig in NHL. I år har han visserligen sluppit AHL men bara spelat 27 matcher pga skada men tror även han har varit healthy scratch också. Man ska inte enbart stirra på poäng men för man 3p som Center på 27 matcher blir det knappast nytt kontrakt. Han har inget kontrakt i skrivande stund.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7655
Vilka Eliteprospectsargument. Nej poängen är absolut inte allt. Ta Krüger i Chicago som exempel. 28 pinner på 81 matcher under föregående säsong. Han är en ledare på isen och tar ett stort defensivt ansvar.

Josefsson har snittat 10 min/match i de 27 matcher han lirat. Då måste du ju förstå att han inte lirat första-, eller andraline direkt. Det är så mycket som spelar in. Sen är ju inte Josefsson en galen poängspelare heller. 20 pinnar i DIF, innan han korsade pölen, på 43 matcher. Men självklart ligger det någonting i att han inte fått spela så mycket och att han haft snål produktion, det ska man inte sticka under stolen.

Men om man jämför med Mark Owuya som stod utan kontrakt i november. Hans alternativ var, Utah Grizzlies i ECHL eller Luleå när de ringde. Han ville spela mycket och på så hög nivå som möjligt. Det blev Luleå för att han ansåg att han kunde utvecklas mest här, i slutändan. Hoppas då att Josefson anser att DIF kan vara bra för honom.

Frågan jag ställer mig ang. Josefson är dock: Passar han in i lagbygget där vi söker en förstaline med spets?
Det är som natt och dag att jämföra Krüger och Josefsons NHL-karriärer. Krüger är en mycket viktig pusselbit i Chicagos bygge. En större roll än vad folk hemma i Sverige tror.

Josefson har mer eller mindre aldrig spelat till sig en plats, fått spela pga att han är en prospect och i år har han mer eller mindre bara fått sitta på läktaren eftersom de inte längre kan skicka ner honom till AHL pga waivers, och de få matcherna han har fått spela har han knappt fått några minuter alls.
Jag jämför ju inte deras karriärer utan bara att poängen inte är allt och att Jacob fortfarande kan söka kontrakt på andra sidan. Vi söker ju en center för en förstaline som kan producera. Då kanske man vill ha en spelare som haft en liknande roll tidigare och vet vad som gäller.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
ciirree skrev:
Sant!

Tja, beror väl på hur man väljer att se det. Det där värvningarna var ju inte till en och samma säsong. Sedan var väl Kempe och Boumedienne inga supervärvningar? Inte så många som stred om Hannula heller. Men Widing var ju en oväntad och stark värvning. Övriga är ju som jag skriver hemvändare. Och till denna säsong ser det ju tungt ut att få hem så många och det är ju då jag menar att vi står oss slätt.

Sedan är det många år sedan jag under en Silly kände att "det här blir vårt år i Elitserien". Senast var väl guldåren. Silversäsongen kom som en otrolig överraskning för mig och inget jag kunde se under Sillyn.

Så märkligt eller inte, jag tycker inte vi varit särskilt spännande att följa under senaste Sillysäsongerna. Man har hoppats och trott, men ändå fått se guldkornen gå till andra klubbar.
Är inte särskilt förvånad att vi sett de värvningar vi gjort och avsaknaden på de tunga pjäserna.
Förutom den ekonomiska situationen är ju spelarflykten till NHL och KHL saker som försvårar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kaminor

Inlägg av kaminor »

pulverapa skrev:Linus Videll klar för ukrainska (soon to be Russian?) klubben Donbass Donetsk, så den gnagaren kan vi avskriva.
Hur man kan skriva på för Donbass Donetsk under rådande läge är ju helt obegripligt. Hur kul är det att spela hockey i en stad där det typ råder inbördeskrig. Kommer det ens vara möjligt?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

kaminor skrev:
pulverapa skrev:Linus Videll klar för ukrainska (soon to be Russian?) klubben Donbass Donetsk, så den gnagaren kan vi avskriva.
Hur man kan skriva på för Donbass Donetsk under rådande läge är ju helt obegripligt. Hur kul är det att spela hockey i en stad där det typ råder inbördeskrig. Kommer det ens vara möjligt?
Fortsätter samma situation lär de spela i Moskva eller Prag/Bratislava.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7299

Martin Sevc har inget kontrakt tycker han liknar lite Ahnelöv i spelstilen. Men troligtvis ruskigt dyr!
ciirree

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7299

Martin Sevc har inget kontrakt tycker han liknar lite Ahnelöv i spelstilen. Men troligtvis ruskigt dyr!
Haha jag sitter och kollar Sverige Tjeckien och skulle PRECIS skriva in hans namn här! Gillade han skarpt i Färjestad när han va där!
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Dyr är nog bara förenamnet, lätt 350-400k i månaden alltså bara glömma,,,
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Sotarn skrev:

Ja, om vi inte lyckas knyta till oss Jonas Ahnelöv känns en spelare som Sevc helt otänkbar. :(
Dessutom hade jag hellre sett Ahnelöv.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

kaminor skrev:
Sotarn skrev:

Ja, om vi inte lyckas knyta till oss Jonas Ahnelöv känns en spelare som Sevc helt otänkbar. :(
Dessutom hade jag hellre sett Ahnelöv.
Ja jävla undra vad som hände där egentligen,såååååå mycket mer kan väll inte Modo erbjudit ändå va?
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Vilken dröm Möller hade varit..
Tanne Jauer

Inlägg av Tanne Jauer »

Alexander Urbom borde väl inte vara helt omöjlig? Får väl knappt lira nånting i Capitals och har varit där borta i några år utan speltid.

Ni som har koll på honom som spelare? Skulle han passa in i DIF?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tanne Jauer skrev:Alexander Urbom borde väl inte vara helt omöjlig? Får väl knappt lira nånting i Capitals och har varit där borta i några år utan speltid.

Ni som har koll på honom som spelare? Skulle han passa in i DIF?
Han tillhör Devils igen. Han lär väl invänta vad som händer när free agencyn öppnar dock.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ryssland verkar lösa sig för Andreas Engqvist enligt honom själv.
DIF!
Låst