Det var absolut inga tråkiga sillys sista åren i Elitserien. Nilson, Ekman, D. Tjärnqvist, Widing, Hannula, Kronwall, Kempe, Boumedienne, Klubertanz' återkomst, Wesslaus återkomst. Allt annat än tråkigt. Och ja, jag är medveten om den ekonomiska skillnaden - jag ville bara belysa det märkliga i ditt resonemang angående ES-silly.BOMBOM BOUCHARD skrev:Så spännande värvningar gjorde vi inte senaste åren i Elitserien heller. Vår dåliga ekonomi har bidragit till tråkiga Sillys sedan lång tid tillbaka.ciirree skrev:Sant!DIF_Soldier skrev:Vi ska spela SHL, ändå är detta den tråkigaste Silly season jag upplevt.
Alvarez och Armalis var intressanta värvningar sen kom de väntade förlängningarna men i övrigt finns liksom inget hett rykte eller något förutom Tellan men även där kommer inga nya uppgifter! Suck på Silly
Vår uppsida har varit juniorernas utveckling och en och annan trevlig hemvändare.
Tycker förväntningarna varit lite väl höga denna vår. Vi är en fattig klubb i SHL-sammanhang och får vackert ta det som blir över. I AS var vi en storklubb som kunde ta de vi ville ha från övriga klubbar. Nu är vi SHL´s motsvarighet till typ Troja och Asplöven och får en Silly season därefter.
Både första och andra året i HA var också intressant då vi värvade spelare som var spännande med allsvenska mått mätt. Nu spelar vi i SHL, men fortsätter att värva intressanta spelare... med allsvenska mått mätt (och säkerligen för en dyrare peng - 7 mille hit eller dit så bör vår budget vara större).
Alla "allsvenska" förlängningar/nyförvärv är intressanta var för sig. Som en klunga känns det som 2-3 för många för att alla ska göra skäl för en SHL-lön.
Vet inte, jag kanske bara är otålig. Allt är bara så riskabelt.