Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:
Man bränner sina chanser att få tröjan hissad iaf!
Den bränner man nog rätt enkelt om man inte gör 10+ säsonger och har åtminstone 4 SM-guld också.
Om man går till ajk så spelar det ju ingen roll hur mkt man vunnit elr hur många säsonger man spelat!
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:
Den bränner man nog rätt enkelt om man inte gör 10+ säsonger och har åtminstone 4 SM-guld också.
Om man går till ajk så spelar det ju ingen roll hur mkt man vunnit elr hur många säsonger man spelat!
Äh, bättre att han hänger kvar i Sthlm än drar till ö-vik eller någon annan fiffelklubb i SHL.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Think if... skrev:
bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:
bastis7 skrev:
Äh, bättre att han hänger kvar i Sthlm än drar till ö-vik eller någon annan fiffelklubb i SHL.
Gillar vi verkligen aik bättre än typ Modo och Leksand nu? Kom igen...
Expert.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Djurgården antagligen sagt till honom att det inte blir något spel i A-laget i år med tanke på vår (förhoppningsvis) breda forwads uppsättning och tar ett eller några år i AS, i Stockholm för att utvecklas och komma tillbaka till oss när han är redo.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

sPTNC skrev:Djurgården antagligen sagt till honom att det inte blir något spel i A-laget i år med tanke på vår (förhoppningsvis) breda forwads uppsättning och tar ett eller några år i AS, i Stockholm för att utvecklas och komma tillbaka till oss när han är redo.
Ahnelöv är förövrigt back!
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Jimpen skrev:
sPTNC skrev:Djurgården antagligen sagt till honom att det inte blir något spel i A-laget i år med tanke på vår (förhoppningsvis) breda forwads uppsättning och tar ett eller några år i AS, i Stockholm för att utvecklas och komma tillbaka till oss när han är redo.
Ahnelöv är förövrigt back!

Ahh, då var jag rätt vilsen i mina spekulationer med andra ord. :lol:
Debacle

Inlägg av Debacle »

Think if... skrev:

Bland det värsta jag sett skrivits på detta forum.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Glory1 skrev:Tony Mårtensson kanske?

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mvarvning/
Stod väl i en aik-halsduk på hovet när aik spelade semi för några år sedan? Känns mer troligt att han går dit isåfall, om han kan tänka sig Almtuna..
Avgå Jocke.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Glory1 skrev:Tony Mårtensson kanske?

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... mvarvning/
Jaa jättegärna.. Men gubben sitter ju på kontrakt?
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Ahnelöv hade varit den ultimata backvärvningen för oss. Spelar riktigt bra i VM. Stabil bakåt, fin skridskoåkning och bra förstapassar.

Hade vi sluppit pröjsa gnagets fallskärm borde vi haft råd att värva honom...
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Challe sa ju i tidningen gällande Nils att det inte handlade om ekonomi och att dom inte diskuterat pengar. Men det jag hört är att Nils ville ha 100k i månaden. DIF bjöd bara 70, MIF betalar 85 så då valde han dom. Stanna i Allsvenskan och lämna Världens finaste klubb för 15 tusen i månaden?!

För övrigt hamnar Johner i Västerås.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

fillefilander skrev:Challe sa ju i tidningen gällande Nils att det inte handlade om ekonomi och att dom inte diskuterat pengar. Men det jag hört är att Nils ville ha 100k i månaden. DIF bjöd bara 70, MIF betalar 85 så då valde han dom. Stanna i Allsvenskan och lämna Världens finaste klubb för 15 tusen i månaden?!

Det handlade ju inte om pengar för Nils heller. Han ville ha en viss roll som DIF inte kunde erbjuda honom. Därför stannade han i HA för att utveckla sitt spel. Inte en chans att han valde bort SHL och DIF för 15 i månaden, det fattar väl vem som helst.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

fillefilander skrev:Challe sa ju i tidningen gällande Nils att det inte handlade om ekonomi och att dom inte diskuterat pengar. Men det jag hört är att Nils ville ha 100k i månaden. DIF bjöd bara 70, MIF betalar 85 så då valde han dom. Stanna i Allsvenskan och lämna Världens finaste klubb för 15 tusen i månaden?!

Nils valde Malmö före Djurgården för att han skulle få en begränsad roll i Djurgårdens SHL-trupp när han i Malmö hade garantier på en stor roll som innebar mycket istid i PP. Lägg ner det där snacket om att han krävde 100 lax och skit.
Expert.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

SirDIFalot skrev:

Nils valde Malmö före Djurgården för att han skulle få en begränsad roll i Djurgårdens SHL-trupp när han i Malmö hade garantier på en stor roll som innebar mycket istid i PP. Lägg ner det där snacket om att han krävde 100 lax och skit.
Det är inget skitsnack, kommer från en säker källa. Dessutom tycker jag att han är värd det, om inte mer. Bästa backen I AS. Synd med alla skadorna bara.

Hoppas dom presenterar nåt riktigt bra snart.

Att Johner hamnar i Västerås har jag inte sett nånstans ännu. Får se hur trovärdig min källa är om han nu hamnar där.
Låst