Ja. Enligt mig finns det ingen plats för Jakobs. Om man nu inte har tänkt att långa ut 5-6 forwards.Sjöwall skrev:Tänk om vi behåller Jakobs som någon sorts toppforward i laget. Vore hemskt.Neeskens skrev:Lät på Johner som att det inte handlade om pengar, DIF valde helt enkelt att inte ha honom kvar.
Gissar i så fall att han åker på bekostnad av Jakobs.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Född till sportchef.
Dela upp fallskärmen nu SHL. Då kan vi förstöra marknade genom att spetsa till truppen med
Juhamatti Aaltonen - Andreas Engqvist - Calle Ridderwall
Andersén - Joonas Järvinen
Ger alltså följande lag:
Aaltonen - Engqvist - Ridderwall
Sörensen - Ljungh/Jocke - Alvarez
Saviano - Ljungh/Jocke - Guter
Hank - Honken - Ahlén
Nyström/Heinerö/Rundqvist (1)
Andersén - Högström
Järvinen - Arnesson
Deilert - Holm
Norell - Englund
Utlånade: Falk (HA), Nyström/Heinerö/Rundqvist(2)(HA), Lindberg(ettan/HA), Liljendahl(ettan/HA), Nyberg (HA)
Blev kanske lite väl dyrt trots sju miljoner plus. Plocka bort Ridderwall då. Flytta upp Sörensen ett pinnhål. Flytta upp Guter och tryck in någon av Heinerö, Nyström och Rundqvist på hans plats. Bra lag i vilket fall som helst. Dock fortfarande lite dyrt. Plocka bort Järvinen då. Norell tar hans plats. Ett ok lag. Typ.
Juhamatti Aaltonen - Andreas Engqvist - Calle Ridderwall
Andersén - Joonas Järvinen
Ger alltså följande lag:
Aaltonen - Engqvist - Ridderwall
Sörensen - Ljungh/Jocke - Alvarez
Saviano - Ljungh/Jocke - Guter
Hank - Honken - Ahlén
Nyström/Heinerö/Rundqvist (1)
Andersén - Högström
Järvinen - Arnesson
Deilert - Holm
Norell - Englund
Utlånade: Falk (HA), Nyström/Heinerö/Rundqvist(2)(HA), Lindberg(ettan/HA), Liljendahl(ettan/HA), Nyberg (HA)
Blev kanske lite väl dyrt trots sju miljoner plus. Plocka bort Ridderwall då. Flytta upp Sörensen ett pinnhål. Flytta upp Guter och tryck in någon av Heinerö, Nyström och Rundqvist på hans plats. Bra lag i vilket fall som helst. Dock fortfarande lite dyrt. Plocka bort Järvinen då. Norell tar hans plats. Ett ok lag. Typ.
Född till sportchef.
Jäklar vilken form du är i, bra inlägg.android skrev:![]()
Om Ljungh kommer gå som vinge oftast så är det inte alls självklart för mig att Ljungh går före Jakobs, men nu är det som det är och till följd finns det ingen vettig plats kvar för Jakobs.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Formtoppad efter ångestvåren.sensei skrev:Jäklar vilken form du är i, bra inlägg.android skrev:![]()
Om Ljungh kommer gå som vinge oftast så är det inte alls självklart för mig att Ljungh går före Jakobs, men nu är det som det är och till följd finns det ingen vettig plats kvar för Jakobs.
Född till sportchef.
Kommer vi inte kunna förstöra spelarmarknaden lika mycket nästa år om vi får sju mille extra då och har anpassat vår shl-trupp till mycket mindre. Har någon på shl läst mer matte än mellanstadiematte?
Jag tycker Jakobs känns given med tanken på vad han presterade förra säsongen.
Det tycker jag också, just nu går han dock inte in i laget som det ser ut. Förra året hade vi ju dock en hel del skador och vi hade till och med lyxen att peta spelare som var friska. Konkurrens är bara bra. Till rätt peng kan jag också ta Jakobs, men låt Leksand betala lite lön först. Challe och Jakobs har säkert en muntlig överenskommelse redan där båda försöker mjölka Leksand på så mycket pengar som möjligt.Joas skrev:Jag tycker Jakobs känns given med tanken på vad han presterade förra säsongen.
Jepp, 8 poäng på 28 SHL-matcher är verkligen imponerande för en blivande förstakedjespelare i SHL.Joas skrev:Jag tycker Jakobs känns given med tanken på vad han presterade förra säsongen.
Sen faller din kaxighet i att hockey inte är ett par siffror på ett papper.. En spelare kan göra 40-50p i ett lag och 20 i ett annat om rollen är fel eller gruppdynamiken.. Sen säger jag inte att han hade varit en given förstakedjespelare.. Men mer än 8p på 28 matcher hade vi alla dagar i veckan fått ut honom!Sjöwall skrev:Jepp, 8 poäng på 28 SHL-matcher är verkligen imponerande för en blivande förstakedjespelare i SHL.Joas skrev:Jag tycker Jakobs känns given med tanken på vad han presterade förra säsongen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spelare utvecklas. Jakobs, till skillnad från exempelvis Guter och Ljungh, bevisade att han är clutch när läget var som skarpast. Visst, Guter fick aldrig chansen men nog tenderade både han och Ljungh att försvinna stora delar av många matcher, detta på allsvensk nivå.Sjöwall skrev:Jepp, 8 poäng på 28 SHL-matcher är verkligen imponerande för en blivande förstakedjespelare i SHL.Joas skrev:Jag tycker Jakobs känns given med tanken på vad han presterade förra säsongen.
Säg den glädje som varar
Hoppas du förstår att Jakobs hade 33.3 i Sh% i Kvalserien. Låg på mer normala 13% i Leksand under säsongen. Antar att han hade en ganska liten roll i Leksand dock.Andspe skrev:Sen faller din kaxighet i att hockey inte är ett par siffror på ett papper.. En spelare kan göra 40-50p i ett lag och 20 i ett annat om rollen är fel eller gruppdynamiken.. Sen säger jag inte att han hade varit en given förstakedjespelare.. Men mer än 8p på 28 matcher hade vi alla dagar i veckan fått ut honom!Sjöwall skrev:Jepp, 8 poäng på 28 SHL-matcher är verkligen imponerande för en blivande förstakedjespelare i SHL.Joas skrev:Jag tycker Jakobs känns given med tanken på vad han presterade förra säsongen.
Skulle vi spela Jakobs i förstakedjan nästa säsong tror jag på 12+15 på honom på sin höjd vilket är för dåligt med vår nuvarande trupp. Vore helt OK om vi hade kunnat spela honom i de lite lägre kedjorna.
Jakobs ska inte spela i förstakedjan. Han får jobba i andra/tredje.
Precis, men det finns ingen plats där när vi redan har:pulverapa skrev:Jakobs ska inte spela i förstakedjan. Han får jobba i andra/tredje.
Hank - Honken - Ahlén i fjärde och:
Guter - Jocke/Ljungh - Saviano i tredje
Sen har vi även Nyström och Rundqvist? Samt Alvarez som möjligtvis platsar i vår topp-6.. Det går liksom inte ihop.
Ska vi ha in fler forwards nu är det till första/andrakedjan och då är Jakobs tyvärr inte av rätt kaliber. Vi behöver spelare som presterat tidigare på SHL-nivå.
Du glömde Heinerö!Sjöwall skrev:Precis, men det finns ingen plats där när vi redan har:pulverapa skrev:Jakobs ska inte spela i förstakedjan. Han får jobba i andra/tredje.
Sen har vi även Nyström och Rundqvist? Samt Alvarez som möjligtvis platsar i vår topp-6.. Det går liksom inte ihop.
Ska vi ha in fler forwards nu är det till första/andrakedjan och då är Jakobs tyvärr inte av rätt kaliber. Vi behöver spelare som presterat tidigare på SHL-nivå.
Född till sportchef.
Suck... Ja, du ser....android skrev:Du glömde Heinerö!Sjöwall skrev:Precis, men det finns ingen plats där när vi redan har:pulverapa skrev:Jakobs ska inte spela i förstakedjan. Han får jobba i andra/tredje.