SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
macin
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av macin »

Släpper Cmore statistik för antalet tittare för varje match i grundserien?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Som Salas säger. Ligan utökas ju nästa säsong, det har nötterna totalt glömt verkar det som? Det blir ju helt skevt att göra den här förändringen nu...
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Jag kan inte släppa den sjuka orättvisan och nonchalansen hos shl.
Mike Helber säger bland annat att vi får tillbaka pengarna om vi åker ur och då har vi fått lika mycket som alla andra. Men om tex hans historielösa plastclub åker så får de ju också pengar och får 6 mille mer än oss. Hur tänkte han där?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

mb81 skrev:Jag kan inte släppa den sjuka orättvisan och nonchalansen hos shl.
Mike Helber säger bland annat att vi får tillbaka pengarna om vi åker ur och då har vi fått lika mycket som alla andra. Men om tex hans historielösa plastclub åker så får de ju också pengar och får 6 mille mer än oss. Hur tänkte han där?
Han är direkt olämplig på den post han har. Kompetens måste saknas.

Fortsätt sätt socialmediapress på tomte-verkstan nu. De ska fan inte tro vi glömmer detta. Ett sånt grovt övertramp att det saknar motstycke.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
järnkaminen82

Inlägg av järnkaminen82 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8853357.ab

Nästa vecka kan kkv börja titta på vårt ärende.
skinza

Inlägg av skinza »

TobbeONE skrev:Skickat till hakan.andersson@svenskaspel.se

God morgon Håkan.

Jag skriver till dig med anledning av den uppkomna situationen mellan SHL och Djurgården Hockey.

Jag är för närvarande medlem i 2st tippningsföreningar och lägger på detta 300:- per vecka.
Men då min kärlek för Djurgårdens IF trumfar det traditionsenliga ”gnälla på tipparen vid lunchen gnabbet” kommer jag tillsvidare välja att avstå tippning och istället föra över dessa pengar till den insamling som avser att täcka upp den 7 miljoners nota SHL kartellen valt att belägga Djurgården Hockey med.

För att fortsättningsvis kunna uppleva den där extra spänningen under stundande fotbolls allsvenska samt kommande hockey och fotbolls vm kommer jag att välja lämplig betting sajt framför den lokala kiosken.

Vill poängtera att jag inte hyser något som helst agg emot svenska spel, över huvud taget.
Det är bara det att jag inte kan förmå mig att på något som helst sett direkt eller indirekt vara med och bidra till att gynna den kartell som SHL visat sig vara.

Jag hoppas att svenska spel som storsponsor för SHL på ett eller annat sett försöker påvisa för SHL att ni förespråkar sportslig rättvisa framför enskilda klubbars vinstintresse.

Tack för ordet och trevlig helg.

Med vänlig hälsning

Tobbe
Klockrent skrivet!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

järnkaminen82 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8853357.ab

Nästa vecka kan kkv börja titta på vårt ärende.
Jag tycker DIF Hockey AB också ska göra en anmälan. Det är litet olika vägar hos kkv om vi som privatpersoner anmäler eller om företag anser sig felbehandlade av karteller. När det gällde polisnotor var alla så tydliga med att vi (DIF Hockey AB) var ett företag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:"Jag vill att ni tittar på om SHL (Svenska Hockeyligan) verkligen kan besluta att den "fallskärm" om 7 miljoner kronor till nedflyttade AIK, skall betalas enbart av nykomlingen Djurgården? Samtliga SHL- lag som spelade i SHL förra året får 27 miljoner var av pengarna från CMore för TV-rättigheterna, men de drar pengar (7 miljoner som går till AIK) från Djurgården som bara får 20 miljoner, men i övrigt förväntas ska konkurrera på lika villkor(?) med de andra elva lagen.

Det rimliga vore väl att alla tolv lagen i SHL tar varsin tolftedel av de 7 miljonerna om SHL vill ge nedflyttade lag fallskärmar?"
Ditt initiativ fick 39 andra att skriva in till KKV. Bra jobbat. Din text finns också med i Sportbladet :)
Användarvisningsbild
knaZen

Inlägg av knaZen »

Bra jobbat alla, fortsätt med att sätta press på SHL från alla håll och kanter. Det börjar nog bli jobbigt för dom nu.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:
minalman skrev:"Jag vill att ni tittar på om SHL (Svenska Hockeyligan) verkligen kan besluta att den "fallskärm" om 7 miljoner kronor till nedflyttade AIK, skall betalas enbart av nykomlingen Djurgården? Samtliga SHL- lag som spelade i SHL förra året får 27 miljoner var av pengarna från CMore för TV-rättigheterna, men de drar pengar (7 miljoner som går till AIK) från Djurgården som bara får 20 miljoner, men i övrigt förväntas ska konkurrera på lika villkor(?) med de andra elva lagen.

Det rimliga vore väl att alla tolv lagen i SHL tar varsin tolftedel av de 7 miljonerna om SHL vill ge nedflyttade lag fallskärmar?"
Ditt initiativ fick 39 andra att skriva in till KKV. Bra jobbat. Din text finns också med i Sportbladet :)
Ingen får vara nöjd innan rättvisa är skippad.
En artikel i SB är bara ett steg på vägen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Humor när Mike Helber på sin Twitter "hoppas och tror" att aik inte kommer använda de 6 miljonerna till spelarbudgeten.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

pulverapa skrev:Humor när Mike Helber på sin Twitter "hoppas och tror" att aik inte kommer använda de 6 miljonerna till spelarbudgeten.
haha, vad fan har snubben rökt? klart som fan man kommer använda majoriteten om inte allt på spelarbudgeten.
ciirree

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:
ciirree skrev:

Ingen får vara nöjd innan rättvisa är skippad.
En artikel i SB är bara ett steg på vägen.
Exakt! Men fler mail till KKV behövs inte. Nu måste vi få med andra. Bomba iväg mail till Cmore.

Visst har Cmore inget att säga till om egentligen, det vet vi. Men snart borde de förstå att om fler och fler bojkottar så kommer de inte tjäna nånting på det! Till slut måste även dem agera!
Hemmamatcher och fulstreams är vårat prio om inte detta rivs!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

pulverapa skrev:Humor när Mike Helber på sin Twitter "hoppas och tror" att aik inte kommer använda de 6 miljonerna till spelarbudgeten.
Det här är så dumt så det inte är sant.

Jag tycker att grundtanken med fallskärmen är god, "Britta" på kansliet ska inte drabbas så hårt av att några överbetalda snorvalpar inte gör sitt jobb på isen. Dock kommer "Britta" vara tvungen att lämna sin plats och flera av de de överbetalda snorvalparna kan tack vare fallskärmen vara kvar.
macin

Inlägg av macin »

sthlm1891 skrev:
haha, vad fan har snubben rökt? klart som fan man kommer använda majoriteten om inte allt på spelarbudgeten.
Det sjuka om du frågar mig är ju att han kan häva ur sig "hoppas och tror". Hela fallskärmen måste väl vara gjort för att man ska kunna krympa sin organisation över tid och ta sig an en mindre kostym - alltså måste tanken vara att skära i organistationskostnader såsom personal m.m. Att då inte ha 100% koll (som Salas nämnt tidigare att fallskärm är bra, men att en grundlig redovisning måste ske) är ju en jävla pungspark dels för oss, men också för övriga lag än AIK i HA.
Låst