För all del och det utgår jag från också, men ABL (är inte "rocket science" för den som pysslat med lite juridik så om någon hittar den online kan dem ju få länkaminalman skrev:Den går att ladda ner för 69 pix. http://www.allabolag.se/5562209519/bolagsordningFreddan_L skrev:Alright, då vart det hela mer intressant! Är det någon som sitter på SHL:s bolagsordning?Freddan_L skrev:Om jag förstått allt rätt är det SHL-klubbarna som sitter på aktierna och vi får gnagets aktier på SHL:s stämma i sommar. Det är därför de kan bestämma om våra tevepengar utan att fråga oss.skinza skrev:
+1,
Vem är det som äger SHL egentligen?
Men det är här jag tycker DIF AB ska börja jobba med sin affärsjurist.
SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
SHL - Ni har förstått att ni bråkar med Djurgårdsfamiljen?
SHL-säsongen 2014/2015 inleds med 11 lag som slåss i en ganska jämn serie. Lag 12, Djurgården, blir direkt avhängda. Hela säsongen blir en lång väntan på kvalspel.
Allsvenska säsongen 2014/2015 inleds med en jämn serie, dock med undantag, aik. Likt en raket flyger aik upp i toppen i ensamt majestät och stannar i lugn och ro i väntan på kvalspel.
I mars är det då äntligen dags, kvalspel!
Djurgården med ett sargat självförtroende ställs mot ett Västerås med nyvunnet självförtroende efter en stark säsongsavslutning. Man kämpar tappert, men trillar ur SHL efter en förlust på hemmaplan i sista omgången efter ett avgörande i sudden-death.
Aik å andra sidan, raket som dom varit hela säsongen, skakar enkelt av sig Malmö som kom tvåa, 23 poäng efter i tabellen, och tar sig tillbaka till SHL efter att ha nollat Malmö i samtliga matcher.
Malmö går dock även dom upp, efter att ha slagit Rögle i andra chansen.
Säsongen är över. Djurgården spelar åter i allsvenskan från och med säsongen 2015/2016, medan vilt festande pågår i Solna, Malmö och Västerås över de säkrade SHL-platserna.
Skridskorna är lagda på hyllan, och kvar innan semestern står utvärdering på agendan för SHL-pamparna.
Man är snabba med att konstatera att det kraftigt ökade publiksnittet i SHL under säsongen som varit, varit en effekt av SHLs nytänkande sedan namnbytet. Publikökningen dröjde enligt SHL-pamparna en säsong för att supportrar behövde ställa om och anpassa sig till det nya systemet.
Sist men inte minst så måste fjolårets heta potatis inför förgående säsong utvärderas. Med facit i hand inser SHL-pamparna snabbt att det där med fallskärmen inte var en bra idé. Aik promenerade ju tillbaka till finrummet i svensk hockey utan minsta problem, medan Djurgården fick respass direkt tillbaka till allsvenskan.
Så efter en kort överläggning mellan alla SHL-representanter, så klubbar Jörgen Lindgren, Mike Helber och Håkan Loob fast beslutet, som fattats helt i enighet mellan samtliga gamla och nya SHL-representanter, att ta bort systemet med en fallskärm inför säsongen 2015/2016.
Det dröjer inte länge innan Djurgården Hockey och dess supportrar med höga röster protesterar mot det nya beslutet i sociala medier. Man kräver svar från SHL-pamparna, för att denna orättvisa skall kunna redas ut. Tystnaden är påtaglig från SHL-pamparna som i vanlig ordning låst in sig bakom låsta dörrar med munkavel på. Till slut, efter ett par dagar av storm i sociala medier, förklarar SHL det nya beslutet på SHL.se:
Så frågan är då hur vi på kortaste möjliga sätt ska kunna summera ovanstående text...
Efter en kort övervägning inser jag att antalet tecken inte behöver överstiga 9 till antalet.
SHL-Logik
Allsvenska säsongen 2014/2015 inleds med en jämn serie, dock med undantag, aik. Likt en raket flyger aik upp i toppen i ensamt majestät och stannar i lugn och ro i väntan på kvalspel.
I mars är det då äntligen dags, kvalspel!
Djurgården med ett sargat självförtroende ställs mot ett Västerås med nyvunnet självförtroende efter en stark säsongsavslutning. Man kämpar tappert, men trillar ur SHL efter en förlust på hemmaplan i sista omgången efter ett avgörande i sudden-death.
Aik å andra sidan, raket som dom varit hela säsongen, skakar enkelt av sig Malmö som kom tvåa, 23 poäng efter i tabellen, och tar sig tillbaka till SHL efter att ha nollat Malmö i samtliga matcher.
Malmö går dock även dom upp, efter att ha slagit Rögle i andra chansen.
Säsongen är över. Djurgården spelar åter i allsvenskan från och med säsongen 2015/2016, medan vilt festande pågår i Solna, Malmö och Västerås över de säkrade SHL-platserna.
Skridskorna är lagda på hyllan, och kvar innan semestern står utvärdering på agendan för SHL-pamparna.
Man är snabba med att konstatera att det kraftigt ökade publiksnittet i SHL under säsongen som varit, varit en effekt av SHLs nytänkande sedan namnbytet. Publikökningen dröjde enligt SHL-pamparna en säsong för att supportrar behövde ställa om och anpassa sig till det nya systemet.
Sist men inte minst så måste fjolårets heta potatis inför förgående säsong utvärderas. Med facit i hand inser SHL-pamparna snabbt att det där med fallskärmen inte var en bra idé. Aik promenerade ju tillbaka till finrummet i svensk hockey utan minsta problem, medan Djurgården fick respass direkt tillbaka till allsvenskan.
Så efter en kort överläggning mellan alla SHL-representanter, så klubbar Jörgen Lindgren, Mike Helber och Håkan Loob fast beslutet, som fattats helt i enighet mellan samtliga gamla och nya SHL-representanter, att ta bort systemet med en fallskärm inför säsongen 2015/2016.
Det dröjer inte länge innan Djurgården Hockey och dess supportrar med höga röster protesterar mot det nya beslutet i sociala medier. Man kräver svar från SHL-pamparna, för att denna orättvisa skall kunna redas ut. Tystnaden är påtaglig från SHL-pamparna som i vanlig ordning låst in sig bakom låsta dörrar med munkavel på. Till slut, efter ett par dagar av storm i sociala medier, förklarar SHL det nya beslutet på SHL.se:
- SHL:s styrelse kommenterar avskaffandet av den så kallade "fallskärmen"
Inför förgående säsong fattade SHL:s styrelse, tillika ägare, ett enhälligt beslut om fördelningen av berörda klubbars ersättning från SHL AB. Detta gjordes för att skapa en tryggare omställning för klubbar som berörs av upp- och/eller nedflyttning ur SHL.
Beslutet, som innebar att den klubb som spelat i SHL, och som flyttas ned till HockeyAllsvenskan, erhåller 25 %, dock max 6 m.kr, av den totala ekonomiska ersättningen från SHL och den klubb som går upp i SHL erhåller 75 %.
Under säsongen som varit har vi fört löpande diskussioner gällande det nya systemet, och med facit i hand kan vi konstatera att beslutet inte fick den effekt som vi på förhand hade trott. SHL-styrelsen har därför helt i enighet beslutat att avskaffa fallskärmen inför kommande säsong, för att återgå till det tidigare system som gav uppflyttade lag en trygghet under första året i SHL (dåvarande Elitserien).
Frågan om att finna en lösning som skapar en viss trygghet för berörda klubbar vid nedflyttning/uppflyttning till och från högsta ligan har diskuterats under flera år och har även drivits tidigare av Djurgården Hockey, som inför förgående säsong visade ett klart missnöje med införandet av den så kallade fallskärmen.
Beslutet är fattat efter att ha analyserat och utvärderat konsekvenserna för klubbar som gått upp till SHL under tiden då systemet med fallskärmen varit i bruk. Syftet med beslutet är att skapa ett långsiktigt och hållbart ansvarstagande för klubbarnas organisation och ekonomi. Styrelsen har övervägt olika modeller för hur den ekonomiska omfördelningen ska göras. Mot bakgrund bl.a. i vad intjäningen i SHL avser och den eftersläpning av intäkter som finns, samt att klubbar som kommer upp i SHL från HockeyAllsvenskan behöver konkurrera på lika villkor under första säsongen i SHL, har en omfördelningsmodell enligt det beslut som fattats bedömts som mest rättvist ur flera aspekter.
Kraven på de klubbar som spelar i SHL kommer att öka i enlighet med de kriterier som måste uppfyllas för att erhålla elitlicens. För SHL är detta ett sätt att ta ansvar för att det finns ekonomiska förutsättningar för en fortsatt hög nivå på den sportsliga verksamheten i landets elitföreningar.
SHL-Logik
Senast redigerad av Salas den 2014-05-08 23:02:28, redigerad totalt 3 gång.
Någon som säkert har tillgång till prenumeration där eller på bolagsverket t.ex.minalman skrev:Den går att ladda ner för 69 pix. http://www.allabolag.se/5562209519/bolagsordningFreddan_L skrev:Alright, då vart det hela mer intressant! Är det någon som sitter på SHL:s bolagsordning?Freddan_L skrev:Om jag förstått allt rätt är det SHL-klubbarna som sitter på aktierna och vi får gnagets aktier på SHL:s stämma i sommar. Det är därför de kan bestämma om våra tevepengar utan att fråga oss.skinza skrev:
+1,
Vem är det som äger SHL egentligen?
Men det är här jag tycker DIF AB ska börja jobba med sin affärsjurist.
Jag är också intresserad av den.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Man känner ju sig som både supporter och del av vår klubb helt maktlös.
Finns det något sätt vi som klubb kan göra för att påverka SHL ekonomiskt? Det känns på något sätt som att hot om konsekvenser för dem är den sista utvägen?
Finns det något sätt vi som klubb kan göra för att påverka SHL ekonomiskt? Det känns på något sätt som att hot om konsekvenser för dem är den sista utvägen?
Skickat till hakan.andersson@svenskaspel.se
God morgon Håkan.
Jag skriver till dig med anledning av den uppkomna situationen mellan SHL och Djurgården Hockey.
Jag är för närvarande medlem i 2st tippningsföreningar och lägger på detta 300:- per vecka.
Men då min kärlek för Djurgårdens IF trumfar det traditionsenliga ”gnälla på tipparen vid lunchen gnabbet” kommer jag tillsvidare välja att avstå tippning och istället föra över dessa pengar till den insamling som avser att täcka upp den 7 miljoners nota SHL kartellen valt att belägga Djurgården Hockey med.
För att fortsättningsvis kunna uppleva den där extra spänningen under stundande fotbolls allsvenska samt kommande hockey och fotbolls vm kommer jag att välja lämplig betting sajt framför den lokala kiosken.
Vill poängtera att jag inte hyser något som helst agg emot svenska spel, över huvud taget.
Det är bara det att jag inte kan förmå mig att på något som helst sett direkt eller indirekt vara med och bidra till att gynna den kartell som SHL visat sig vara.
Jag hoppas att svenska spel som storsponsor för SHL på ett eller annat sett försöker påvisa för SHL att ni förespråkar sportslig rättvisa framför enskilda klubbars vinstintresse.
Tack för ordet och trevlig helg.
Med vänlig hälsning
Tobbe
God morgon Håkan.
Jag skriver till dig med anledning av den uppkomna situationen mellan SHL och Djurgården Hockey.
Jag är för närvarande medlem i 2st tippningsföreningar och lägger på detta 300:- per vecka.
Men då min kärlek för Djurgårdens IF trumfar det traditionsenliga ”gnälla på tipparen vid lunchen gnabbet” kommer jag tillsvidare välja att avstå tippning och istället föra över dessa pengar till den insamling som avser att täcka upp den 7 miljoners nota SHL kartellen valt att belägga Djurgården Hockey med.
För att fortsättningsvis kunna uppleva den där extra spänningen under stundande fotbolls allsvenska samt kommande hockey och fotbolls vm kommer jag att välja lämplig betting sajt framför den lokala kiosken.
Vill poängtera att jag inte hyser något som helst agg emot svenska spel, över huvud taget.
Det är bara det att jag inte kan förmå mig att på något som helst sett direkt eller indirekt vara med och bidra till att gynna den kartell som SHL visat sig vara.
Jag hoppas att svenska spel som storsponsor för SHL på ett eller annat sett försöker påvisa för SHL att ni förespråkar sportslig rättvisa framför enskilda klubbars vinstintresse.
Tack för ordet och trevlig helg.
Med vänlig hälsning
Tobbe
ad majorem DIF gloriam
Påfallande vilket skämt Shls "klargörande" är. Är de verkligen så dåliga? Har de någon på PR? Kan de skriva så att någon begriper eller vill de bara inte?
SHL 2014-15
Här har ni ordförande i SHL sture.emanuelsson@prepart.se. Tillika ytterst ansvarig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan nog inte bättre.mforce skrev:Påfallande vilket skämt Shls "klargörande" är. Är de verkligen så dåliga? Har de någon på PR? Kan de skriva så att någon begriper eller vill de bara inte?
Otroligt provocerande "klargörande" av SHL.
DIF hockey måste vara rasande på hur man utmålas. Att man nämns i samma andetag som Leksand och Timrå där kommunen lade ner skolor och "bygden" påverkades, när DIF tog sitt ansvar och bantade både trupp och kansli rejält. Man antyder även att DIF har varit drivande i att ta fram den här "modellen" tidigare. Ren lögn vad jag har hört.
Var har SHL sitt kontor (om dom nu har något)? De är registrerade på arenavägen 45, någon som kan bekräfta detta?
DIF hockey måste vara rasande på hur man utmålas. Att man nämns i samma andetag som Leksand och Timrå där kommunen lade ner skolor och "bygden" påverkades, när DIF tog sitt ansvar och bantade både trupp och kansli rejält. Man antyder även att DIF har varit drivande i att ta fram den här "modellen" tidigare. Ren lögn vad jag har hört.
Var har SHL sitt kontor (om dom nu har något)? De är registrerade på arenavägen 45, någon som kan bekräfta detta?
Född till sportchef.
De sitter i samma skrapa som vi satt innan vi degraderades. Uppe på vån 7 eller liknande.android skrev:Otroligt provocerande "klargörande" av SHL.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tack. Antar att dom kommer köra halvdag när vi har match i globenområdet kommande året. Tänk om någon skulle fråga någonting när dom är på väg hem, hemska tanke.Magnutz skrev:De sitter i samma skrapa som vi satt innan vi degraderades. Uppe på vån 7 eller liknande.android skrev:Otroligt provocerande "klargörande" av SHL.
"DET FINNS JU MODELLER OCH ASPEKTER HAR VI SAGT LYSSNAR NI DÅLIGT VAAAAAA?!"
Född till sportchef.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Någon som har hört något ifrån KKV?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Nej.medu82 skrev:Någon som har hört något ifrån KKV?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Har två f.d. studiekompisar som båda jobbar på KKV...jag ska maila dem och se vad de säger!Magnutz skrev:Nej.medu82 skrev:Någon som har hört något ifrån KKV?