SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Även Patrik Sylvegård (Malmö) och Anders Eklund (Västerås) har nu gått ut och fördömt hela den här soppan:
http://www.svt.se/sport/ishockey/shl-fallskarm
http://www.svt.se/sport/ishockey/shl-fallskarm
Självklart vågar de inte försöka motivera varför vi ska stå för hela smällen istället för alla tillsammans.
Istället drar de till med det här: "Frågan om att finna en lösning som skapar en viss trygghet för berörda klubbar vid nedflyttning från högsta ligan har diskuterats under flera år och har även drivits av tidigare ägare, som till exempel Timrå IK och Djurgården Hockey."
De försöker alltså lura folk att tro att vi är med på skiten. Giriga svin.
Istället drar de till med det här: "Frågan om att finna en lösning som skapar en viss trygghet för berörda klubbar vid nedflyttning från högsta ligan har diskuterats under flera år och har även drivits av tidigare ägare, som till exempel Timrå IK och Djurgården Hockey."
De försöker alltså lura folk att tro att vi är med på skiten. Giriga svin.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
En "omfördelningsmodell" där hela kostnaden omfördelas till den nya medlemmen i SHL som inte har kunnat delta i beslutet. Det här är värre än nollningen på Lundsberg.Olon skrev:SHL:s styrelse kommenterar den så kallade "fallskärmen"
Säger naturligtvis inte ett skvatt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
De undviker den viktigaste frågan av alla; Hur det kommer sig att endast en klubb ska stå för hela fallskärmen och inte alla lag i SHL. Konceptet med fallskärmen fattar nog varenda jävel och det blir bara löjligt när de agerar så som de gör.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Sjukt jävla orättvist för lagen i HA om AIK ska få pengar och bli dopade som dem inte får.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
De menar alltså art Dif har HA-kostym och därför inte behöver de 6~7 miljonerna. De är amöbor, vad mer kan man säga.
Det är ju exakt det dom säger, det är ren och skär parodi det här. SHLs styrelse verkar ju tro att vi kommer ha ett lag i denna stil med de där extra 7 miljonerna:mforce skrev:De menar alltså art Dif har HA-kostym och därför inte behöver de 6~7 miljonerna. De är amöbor, vad mer kan man säga.
Quick
Rask
Malkin - Crosby - Stamkos
Karlsson - Chara
Hall - Getzlaf - Seguin
Keith - Weber
Sharp - Giroux - Ovechkin
Byfuglien - Suter
Duchene - Pavelski - Kane
Seabrook - Doughty
SHL sjunker bara lägre och lägre på min lista. När man sitter och väntar på svar, så kommer ett långt inlägg helt utan direkta svar på frågor som ställts. Det är ett osunt agerande som tydligt indikerar på att dom är väl medvetna om att deras beslut är direkt felaktigt, och därför blåser upp sin skyddsbubbla så länge som det krävs för att stormen ska avta.
Är det något grisarna ska ha klart för sig, så är det att stormen inte avtar förrän dessa sju miljoner finns hos DIF Hockey. Idag, imorgon, vid seriestart eller om fem år. Pengarna ska vi ha.
Man kan ju gissa hur bittra SHL-pamparna är när Djurgården offentligt kritiserar dom på hemsidan. Snacka om att dom lär hysa agg redan nu mot oss. Känslan av vi mot dom bara stärks.
En dag som denna passar det mer än väl med att avsluta ett inlägg genom att bara skriva:
HATA, HATA, HATA!
Med deras resonemang så har Dif en administrativ stab som är högst tillräcklig för att bedriva Shl-verksamhet. Den är dock mindre än de andra Shl-klubbarnas.
Hmmm....har de andra klubbarna då inte för stora administrativa kostnader? De kanske inte alls borde få så stor del av Tv-kakan.
Deras logik är alltså vansinnig.
Hmmm....har de andra klubbarna då inte för stora administrativa kostnader? De kanske inte alls borde få så stor del av Tv-kakan.
Deras logik är alltså vansinnig.
Vider.
Bojkotta samtliga bortamatcher. De ska inte få en spänn av oss!
Bojkotta Cmore, så att de tvingas kritisera SHL för deras agerande.
Gå på hemmamatcherna, fulstreama bortamatcherna.
Bojkotta samtliga bortamatcher. De ska inte få en spänn av oss!
Bojkotta Cmore, så att de tvingas kritisera SHL för deras agerande.
Gå på hemmamatcherna, fulstreama bortamatcherna.
Re: Sv: SHL 2014-15
De glömde lägga till att Leksand och Timrå (eftersom de nämner de klubbarna tillsammans med Djurgården) fått stora bidrag av deras kommuner. Så nästa gång Leksand åker ner borde de kunna minska fallskärmen då eller?Olon skrev:SHL:s styrelse kommenterar den så kallade "fallskärmen"
Säger naturligtvis inte ett skvatt.
Annars blir det ju ändå inte rättvist, om det nu är det shl försöker skapa på detta märkliga sätt.
Using Tapatalk
Det är ju sandlådenivå på deras argument. Pinsamt SHL! Gör om och gör rätt.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Alltså om det dyker upp en enda SHL-kostym på Hovet så hoppas jag alla djurgårdare tar sitt ansvar och skickar ut packet med huvudet före. Representanter för SHL ska fan ha det riktigt svettigt om de vågar visa sig på Hovet.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Kanske är dags att kontakta SHLs sponsorer och partners. 

Lösning
26 hemmamatcher
Ca 300 bortalags platser
900kr per biljett
Ca 7000000 kronor
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
26 hemmamatcher
Ca 300 bortalags platser
900kr per biljett
Ca 7000000 kronor
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk