Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Om Mario Kempe ska ut i Europa så platsar på sin höjd i ett lag i DEL eller NLA.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

I Sportbladet idag så bekräftar Challe att DIF och Leksand för en dialog om Jakobs.

Men om jag förstått det rätt så ska en helt ny förstakedja in(?)
Om man har tänkt Jakobs i förstakedjan så är detta parodi. Om man tänkt Jakobs i en annan kedja. Vem mer ska bort? Det börjar bli fullt!
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

ciirree skrev:I Sportbladet idag så bekräftar Challe att DIF och Leksand för en dialog om Jakobs.

Om man har tänkt Jakobs i förstakedjan så är detta parodi. Om man tänkt Jakobs i en annan kedja. Vem mer ska bort? Det börjar bli fullt!
Det enda Jakobs kommer bidra med i SHL är en hög lönekostnad och ingen vi ska värva.
Användarvisningsbild
knaZen

Inlägg av knaZen »

Tuzzen skrev:
ciirree skrev:I Sportbladet idag så bekräftar Challe att DIF och Leksand för en dialog om Jakobs.

Det enda Jakobs kommer bidra med i SHL är en hög lönekostnad och ingen vi ska värva.
Det tror jag inte, tror han går för en rimlig lön och i rätt sällskap tror jag absolut att han skulle leverera till allas belåtenhet.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jakobs kan inte vara så dyr. Kan ju även bli en lösning där Leksand betalar en del av hans lön.

Nu behöver vi egentligen toppspelare på de platser som återstår, men tror Jakobs kan göra det bra i rätt omgivning i SHL.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

jensa öhling skrev:Jakobs kan inte vara så dyr. Kan ju även bli en lösning där Leksand betalar en del av hans lön.

Nu behöver vi egentligen toppspelare på de platser som återstår, men tror Jakobs kan göra det bra i rätt omgivning i SHL.
"I rätt omgivning, ja"

Kunitz - Crosby - Jakobs

Det hade nog fungerat hyfsat. Han hade nog gjort 15+25 i den kedjan.

Tyvärr har vi inte rätt omgivning då vi har ett allsvenskt lag kommande säsong. Nej tack till Jakobs.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vill man ha kvar Jakobs skulle man inte förlängt med Guter. Vill man ha kvar bägge två skulle man definitivt inte signat Alvarez. Nu är Guter och Alvarez med i laget ändå, trots att Jakobs förtjänat det mest rent spelmässigt. Det är bara en för mycket att ha alla tre, dessvärre.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Challe väntar ut Leksand och Jakobs. Smart.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Challe väntar ut Leksand och Jakobs. Smart.
Hoppas Jakobs gör en Kennedy och tackar nej till allt.

Sen går han till oss i september.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Blir det inte lite väl mycket medelmåttor snart Challe?

Vi är liksom en nivå upp och efter vad som hände i Måndags ser jag absolut ingen plats för verken Johner eller Jakobs.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

Många som inte tycker Jocke håller som andracenter i SHL(kanske även jag, opåläst) och vill ha in Zackrisson eller Falk. Jag tror inte det är jättestor skillnad mellan dessa tre. Jocke har legat kring stabila 30-40 poäng i vilken liga han än spelat sen han lämnade oss förra gången, han är en av Sveriges bästa tekare och har mycket tid i bp och en av de största ledargestalterna vi har haft i DIF. Jocke är dessutom nästan aldrig skadad.

Säger inte att han skulle vara bättre än Falk och Zackrisson men att det inte är stor skillnad och förmodligen till ett bra mycket bättre pris.

Jocke som kapten är en självklarhet nästa säsong!
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

mb81 skrev:Många som inte tycker Jocke håller som andracenter i SHL(kanske även jag, opåläst) och vill ha in Zackrisson eller Falk. Jag tror inte det är jättestor skillnad mellan dessa tre. Jocke har legat kring stabila 30-40 poäng i vilken liga han än spelat sen han lämnade oss förra gången, han är en av Sveriges bästa tekare och har mycket tid i bp och en av de största ledargestalterna vi har haft i DIF. Jocke är dessutom nästan aldrig skadad.

Säger inte att han skulle vara bättre än Falk och Zackrisson men att det inte är stor skillnad och förmodligen till ett bra mycket bättre pris.

Håller delvis med. Kan dock vara bra att ha spelare som både är bra som centrar och forwards, ifall någon (Jocke) går sönder eller floppar.

Zackrisson
A. Falk
C. Ridderwall

Är det ens realistiskt att plocka in alla tre? Kanske blir för höga lönekostnader. Samtidigt känns det inte som vi har några extremt höga kostnader såhär långt. Laget skulle bli väldigt jämnstarkt. Calle och Zackrisson gjorde typ lika många poäng i samma lag i KHL denna säsong (17 och 16, rosar inte KHL-marknaden direkt). Kanske kan få ett lyft tillsammans i DIF. Dock så blir det väl huggsexa på Z om han vänder hem mot Sverige.

De tre skulle kunna bilda en stark kedja tillsammans, alternativt blandas upp.

Drömmer och yrar jag?
Senast redigerad av Mattebo den 2014-05-07 11:31:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Det är ju inte direkt poängen man är tveksam till i Jockes fall, oavsett om han är urusel i vissa matcher kommer han ändå ha gjort sina poäng, precis som i HA.

Han kommer vinna många viktiga och matchavgörande tekningar åt oss, den egenskapen hos honom gillar jag skarpt.

Sen är han ju ingen raket på skridskorna direkt och har lite svårt att hänga med ibland, och då kommer misstagen som följd.

Men han är viktig, helt klart.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:Det är ju inte direkt poängen man är tveksam till i Jockes fall, oavsett om han är urusel i vissa matcher kommer han ändå ha gjort sina poäng, precis som i HA.

Han kommer vinna många viktiga och matchavgörande tekningar åt oss, den egenskapen hos honom gillar jag skarpt.

Sen är han ju ingen raket på skridskorna direkt och har lite svårt att hänga med ibland, och då kommer misstagen som följd.

Men han är viktig, helt klart.
Jo han är ingen raket på skridskorna men har så många andra viktiga egenskaper. Jag litar på honom som andracenter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Många som inte tycker Jocke håller som andracenter i SHL(kanske även jag, opåläst) och vill ha in Zackrisson eller Falk. Jag tror inte det är jättestor skillnad mellan dessa tre. Jocke har legat kring stabila 30-40 poäng i vilken liga han än spelat sen han lämnade oss förra gången, han är en av Sveriges bästa tekare och har mycket tid i bp och en av de största ledargestalterna vi har haft i DIF. Jocke är dessutom nästan aldrig skadad.

Jocke och Ljungh lär ju ta hand om andra och tredjefemman. Förhoppningsvis har vi råd med en skicklig förstecenter, men jag är tveksam till vår ekonomi. Kan mycket väl bli så att vi får in en likvärdig med Ljungh och Jocke.

Sedan vet ingen hur Ljungh utvecklas till kommande säsong. Han tog ett stort kliv upp till senaste säsongen. Inte säkert att en mer namnkunnig värvning skulle bli någon bättre lösning.
Tyvärr förlängde ju FBK med min realistiska drömvärvning Rikard Wallin. Med honom hade centersidan varit klar nu.

Med tiden och de värvningar vi gjort står det klart att vi kommer köra på en lågbudgetvariant. Och jag gillar att vi bygger vidare på laget som tog steget upp.

Gissar på 2, högst tre forwards till och troligen 2 backar ytterligare.
Arnesson och Jakobs lär ta två av dessa plaster.
Därmed räknar jag inte med någon ny "Stjärnfemma" in i laget.
Vi kan nog få se några förstärkningar under pågående säsong istället, Dogge som blir utan(?) plats i NHL, och kanske någon annan som vänder hem, ex Josefsson.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst