Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
LT10
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av LT10 »

Okej nu fick man höra lite intressanta saker. Pratade nyss med min farsa som hade träffat på Challe i en tobaksaffär i Sollentuna. Challe ska ha pratat i telefon och tydligen ha nämnt något om en spelare i Almtuna och att han bara har 28 miljoner att röra sig med. Han ska även ha låtit upprörd och uttryckt sig i stil med: ''Om inte han dyker upp på träningarna så får det vara, då kan han inte fortsätta''.
Senast redigerad av LT10 den 2014-05-06 15:57:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

LT10 skrev:Okej nu fick man höra lite intressanta saker. Pratade nyss med min farsa som hade träffat på Challe i en tobaksaffär i Sollentuna. Challe ska ha pratat i telefon och tydligen ha nämnt något om en spelare i Almtuna och att han bara har 28 miljoner att röra sig med. Han ska även ha låtit upprörd och uttryckt sig i stil med: ''Om inte han dyker upp på träningarna så får det vara, då kan han inte fortsätta''.
Fantastiskt att något så passande som den exakta budgeten kommer på tal när man passerar Challe i en butik och bara snappar om någon mening eller två.

Du får ursäkta, men det låter ju lite fishy, även om det såklart kan stämma.
Expert.
LT10

Inlägg av LT10 »

SirDIFalot skrev:
LT10 skrev:Okej nu fick man höra lite intressanta saker. Pratade nyss med min farsa som hade träffat på Challe i en tobaksaffär i Sollentuna. Challe ska ha pratat i telefon och tydligen ha nämnt något om en spelare i Almtuna och att han bara har 28 miljoner att röra sig med. Han ska även ha låtit upprörd och uttryckt sig i stil med: ''Om inte han dyker upp på träningarna så får det vara, då kan han inte fortsätta''.
Fantastiskt att något så passande som den exakta budgeten kommer på tal när man passerar Challe i en butik och bara snapar om någon mening eller två.

Håller med om att det låter märkligt. Vad är oddsen på att man får höra sånt egentligen?
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av MarcusDaze »

LT10 skrev:
SirDIFalot skrev:
Fantastiskt att något så passande som den exakta budgeten kommer på tal när man passerar Challe i en butik och bara snapar om någon mening eller två.

Håller med om att det låter märkligt. Vad är oddsen på att man får höra sånt egentligen?
Hade jag varit sportchef hade jag varit lite mer diskret och inte stått i en tobaksaffär och gjort mig hörd.

Tror inte detta "rykte" är sant tyvärr
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Ajaj nu kommer olyckskorparna sätta klorna i diverse konspriationsteorier!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

28 miljoner vore väl ingen pissbudget direkt. Vi hade ju strax mellan 30-35 året vi åkte ur. Och då hade vi ju tillräckligt med resurser för att skapa ett lag som var en av favoriterna till SM-guldet. Skulle det vara ett "stålbad" med någon miljon eller två mindre nu?
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

SirDIFalot skrev:28 miljoner vore väl ingen pissbudget direkt. Vi hade ju strax mellan 30-35 året vi åkte ur. Och då hade vi ju tillräckligt med resurser för att skapa ett lag som var en av favoriterna till SM-guldet. Skulle det vara ett "stålbad" med någon miljon eller två mindre nu?
OM vi har en budget på 28 miljoner är jag positivt överraskad om jag säger så.

Offtopic. SirDIFalot, din nästa post blir din 12345'e :P
Diddi

Inlägg av Diddi »

Peter Mueller
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9220
Anton Lander
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6016
Niclas Bergfors
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045
Patrik Zackrisson
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2020
Linus Videll
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=604
Calle Ridderwall
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554
Richard Gynge
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3482

Spenderade en tråkig eftermiddag med lite ep-scouting. Rankade intressanta rimliga (?) spelare enligt ovan. Mueller känns väl inte superrealistisk kanske, men ser ut som en riktig drömspelare! Lander vore en perfekt förstacenter enligt mig, vi behöver någon som kan producera och vara stabil bakåt. Där passar anton in perfekt. Har Challe några kontakter där tro?
Resten har iaf koppling till sthlms området.
Tyvärr känns det väl som att alla dessa spelare skulle bli rejält jagade av flera shl-klubbar om de skulle välja att vända hem (kanske med undantag för Ridderwall och Gynge) och chansen att vi skulle gå vinnande ur ett sånt budkrig är väl lika med noll tyvärr.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:28 miljoner vore väl ingen pissbudget direkt. Vi hade ju strax mellan 30-35 året vi åkte ur. Och då hade vi ju tillräckligt med resurser för att skapa ett lag som var en av favoriterna till SM-guldet. Skulle det vara ett "stålbad" med någon miljon eller två mindre nu?
Vi hade betydligt mer än 30 MSEK, ganska säker på att det var kring 38-39MSEK. Exkl sociala avgifter.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Är det Emil Lundberg från 0:19-0:21?

*Edit* Hmm njaa ser nog ut att vara någon av nyförvärven.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Godnoken skrev:

Ser ut som Erik Nyström.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Godnoken skrev:

*Edit* Hmm njaa ser nog ut att vara någon av nyförvärven.
Ser ut att vara en väska ifrån Hamilton Bulldogs, så Erik Nyström känns mer rimligt. :)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Deilert och Rundqvist är det väl?
Eller menar du han med röda bagen på sidan? För han är väl inte så kort!

Hoppas verkligen inte Lundberg får en plats. Han får inte plats i laget nu!
Bjelders

Inlägg av Bjelders »

Är det bara jag som blev intresserad av vem det var som inte ville träna? Alla verkar vara mer intresserade av budget hit och miljoner dit...
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Bjelders skrev:Är det bara jag som blev intresserad av vem det var som inte ville träna? Alla verkar vara mer intresserade av budget hit och miljoner dit...
Vadå inte ville träna? Vart hörde du de?
Låst