Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Arnesson skrev på twitter att han ska spela i DIF i höst förut. Ingen info om kontraktet i sig, bara att det ska bli kul att lira kvar i DIF.
Manijock skrev:Det var då fan vad folk är tjuriga... Vad hade ni väntat er? SM-Guld 2015? Jissenamn vi kommer vara så feta underdogs kommande säsong, precis så som det passar oss. För första gången på en helvetes massa år till råga på allt. Jag klagar inte!
Samtliga förlängningar förutom Falk är inte särskilt svårargumenterade.
Jocke Eriksson - Hjärnan i laget. En extracoach på grillor. Gjuten kapten! Dessutom en fantastisk tekare. Kommer inte göra bort sig spelmässigt! Kommer att vara stabil. Given förlängning!
Honken Holmqvist: Hjärtat i laget. En av de sista riktiga Djurgårdarna. Kanske den jämnaste spelaren föregående säsong. Kulturbärare! Kommer nöja sig med att vara fjärdecenter. Given förlängning!
Markus Ljungh - En av de mest talangfulla spelarna vi haft senaste åren. Lojal! Enorm uppåtsida. Behöver lära sig att bli jämnare. Fortfarande ung. Gör ALDRIG misstag. Kommer inte skämma ut sig i SHL. Given förlängning!
Hank the Tank: Kulturbärare och stommespelare! Kommer nöja sig med att lira i en fjärdekedja. Leader by example. Måste bli smartare, men med rimlig istid kommer han inte skämma ut sig. Given förlängning!
Steve Saviano: Bra karaktär. Får ihop gruppen på isen och vid sidan av. Potentiell publikfavorit. Toppspelare i boxplay. Skridskoåkning ger spetskompetens men framförallt en grovjobbare och en puckvinnare. Tredjekedjespelare. För mig en given förlängning!
Philip Holm: Lojal! Trots sin ringa ålder, erfaren. Bevisat att han håller på den här nivån tidigare. Sällan dålig! För mig given förlängning...
Alexander Falk: Oväntad och svår att försvara. Sämsta backen efter Lofquist förra säsongen. Kraftigt begränsad uppåtsida. För mig en felaktig förlängning.
Sammanfattning: Bra Challe! Men var är Tellan?
Helt enig!
Oerhört mycket obefogat gnäll just nu...
-
En liten fråga: Nån som vet hur läget är med Johner? Det är väl den enda som står i ingenmansland just nu eller?
- Think if...
- Kontakt:
Får vi in Murray köper jag dubbla säsongskort!
Using Tapatalk
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det verkar ganska klart att han inte erbjuds förlängning.Djurgårdare86 skrev:En liten fråga: Nån som vet hur läget är med Johner? Det är väl den enda som står i ingenmansland just nu eller?
Expert.
Johner är med all sannolikhet borträknad inför nästa säsong. Dessutom håller inte han i SHL anser jag. Han måste lira topp 6 för att kunna leverera och jag tyckte han hade svårt med det även på HA-nivå där han i långa perioder under säsongen kunde vara HELT osynlig.Djurgårdare86 skrev:En liten fråga: Nån som vet hur läget är med Johner? Det är väl den enda som står i ingenmansland just nu eller?
-
Det verkar det ju som, men det har inte stått något om honom som det har med Sam och Nisse t.ex. Säger inte att han är aktuell eller så,bara nyfikenSirDIFalot skrev:Det verkar ganska klart att han inte erbjuds förlängning.Djurgårdare86 skrev:En liten fråga: Nån som vet hur läget är med Johner? Det är väl den enda som står i ingenmansland just nu eller?

Vi kommer ha ett riktigt talangfullt lag nästa säsong. Många spelare skulle lätt ta plats i andra shl-klubbar, frågan är om dom kan prestera ihop. Sören, Guter, alvarez, Ljungh har flera lag ryckt i.
Det jag skulle önska är lite mer tyngd och elakhet på forwards och backsidan. Det saknade vi i fjol och jag misstänker att det lär bli än tydligare i år. Alvarez lite plus på det kontot. Gäller annars att vi spelar ett direkt och snabbt kontringsspel innan motståndarna hinner samla sig.
Behöver även få in rutin på backsidan. Lever lite farligt med alla våra unga backar som kan ta ett kliv bakåt, även om dom är grymt talangfulla och klarade kvalserien bra. Men har sto tilltro till Nyman också.
Det jag skulle önska är lite mer tyngd och elakhet på forwards och backsidan. Det saknade vi i fjol och jag misstänker att det lär bli än tydligare i år. Alvarez lite plus på det kontot. Gäller annars att vi spelar ett direkt och snabbt kontringsspel innan motståndarna hinner samla sig.
Behöver även få in rutin på backsidan. Lever lite farligt med alla våra unga backar som kan ta ett kliv bakåt, även om dom är grymt talangfulla och klarade kvalserien bra. Men har sto tilltro till Nyman också.
Jag skulle gärna se att vår tredjekedja blir Heinerö - Ljungh - Saviano nästa säsong, de spelade ihop och gjorde det bra, Saviano & Heinerö hittade varandra riktigt bra och det kan vara värt att pröva. Känns dock som att Rundqvist har en plats i tredjekedjan och då blir det nog svårt för Heinerö att ta plats där också.
Angående förlängningarna tycker jag att det känns bra, viktigt att Honken och Jocke fortsätter. Bra ledartyper och bra spelare som behövs i DIF. Nu vill man ha in Tellan och gärna ett par riktiga spetsspelare både på backsidan och forwardsidan.
Angående förlängningarna tycker jag att det känns bra, viktigt att Honken och Jocke fortsätter. Bra ledartyper och bra spelare som behövs i DIF. Nu vill man ha in Tellan och gärna ett par riktiga spetsspelare både på backsidan och forwardsidan.

Saviano, Saviano olé olé olé! Fan vad glad jag blir!

Att en spelare som Kempe verkar vara på väg till KHL måste ju för övrigt vara ett skämt. Killen är ju en hyfsad SHL-spelare på sin höjd enligt mig.
Haha va är han? Hyfsad SHL spelare skulle jag sätta honom som också. Måste googla upp det, eller har du länk?Djurgårn skrev:Att en spelare som Kempe verkar vara på väg till KHL måste ju för övrigt vara ett skämt. Killen är ju en hyfsad SHL-spelare på sin höjd enligt mig.
Har lill honken kontrakt nästa säsong i Tyskland?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja.gaspo skrev:Har lill honken kontrakt nästa säsong i Tyskland?
Expert.
Hur kan majoriteten här tycka att Holm är bra? Får inte ihop det. :S
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66