Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Tellan
Fernholm
Murray
C. Ridderwall
Nordamerikan (John Hughes eller liknande)
Ev. en till Nordamerikan

Då har vi ett lag som har fått helt okej förutsättningar att hålla sig kvar i SHL.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Tellan
Fernholm
Murray
C. Ridderwall
Nordamerikan (John Hughes eller liknande)

Då har vi ett lag som har fått helt okej förutsättningar att hålla sig kvar i SHL.
Fernholm är inte mycket bättre än backarna vi har. Mycket dyrare dock! Hur bra är Ridderwall? Minns inte jag sett han spela och han har bara producerat bra en säsong i tyskland annars rätt mediokra siffror.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Fernholm är ju dock en spelartyp vi saknar just nu. Med det sagt menar jag inte att jag är direkt sugen på honom. Murray hade varit fint men då bör vi inte plocka in Fernholm också. Jag tror dock fortfarande att det blir någon mer okänd AHL-spelare som tar en av backplatserna.

Jag är inte jättesugen på Ridderwall heller faktiskt. Kanske till en andrakedja men inte till förstalinan. Nu kanske Challe eller andra har scoutat honom och då är det väl ok. Har själv bara sett honom någon enstaka match och där imponerade han inte direkt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Frasse skrev:Första inlägget uppdaterat med det senaste gällande laget.
Vad har hänt med dig egentligen Frasse? Tidigare säsonger så har man bara väntat på att få höra nåt ifrån dig, angående nyförvärv. Men verkar som att någon har satt munkavle på dig? Kan detta stämma tro.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jag är sugen på Ryan Lasch!
Han verkar inte få förlängt i Växjö och producerat bra både där och i finland. Kan det va nåt?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag är inte nöjd med Laschs siffror. Är rädd att han är för dyr för de siffrorna.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Jag är inte nöjd med Laschs siffror. Är rädd att han är för dyr för de siffrorna.
Men Ridderwalls siffror är ok? Eller har du sett honom mycket?
Lasch har producerat i två klubbar i elitserien iaf.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av pulverapa »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:Jag är inte nöjd med Laschs siffror. Är rädd att han är för dyr för de siffrorna.
Men Ridderwalls siffror är ok? Eller har du sett honom mycket?
Lasch har producerat i två klubbar i elitserien iaf.
Jag tror Ridderwall är mer prisvärd. Känns som att Laschs siffror är väldigt låga sett till vilken lön han kommer kräva.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vill också lägga till att det känns som att Douglas Murray inte lär vara värvningsbar förrän i typ september... Han lär vänta på kontrakt in i det sista.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

pulverapa skrev:Vill också lägga till att det känns som att Douglas Murray inte lär vara värvningsbar förrän i typ september... Han lär vänta på kontrakt in i det sista.

han kommer inte få nytt kontrakt i NHL.. Men som du säger så kommer han garanterat vänta in i det sista.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Det var då fan vad folk är tjuriga... Vad hade ni väntat er? SM-Guld 2015? Jissenamn vi kommer vara så feta underdogs kommande säsong, precis så som det passar oss. För första gången på en helvetes massa år till råga på allt. Jag klagar inte!

Samtliga förlängningar förutom Falk är inte särskilt svårargumenterade.

Jocke Eriksson - Hjärnan i laget. En extracoach på grillor. Gjuten kapten! Dessutom en fantastisk tekare. Kommer inte göra bort sig spelmässigt! Kommer att vara stabil. Given förlängning!

Honken Holmqvist: Hjärtat i laget. En av de sista riktiga Djurgårdarna. Kanske den jämnaste spelaren föregående säsong. Kulturbärare! Kommer nöja sig med att vara fjärdecenter. Given förlängning!

Markus Ljungh - En av de mest talangfulla spelarna vi haft senaste åren. Lojal! Enorm uppåtsida. Behöver lära sig att bli jämnare. Fortfarande ung. Gör ALDRIG misstag. Kommer inte skämma ut sig i SHL. Given förlängning!

Hank the Tank: Kulturbärare och stommespelare! Kommer nöja sig med att lira i en fjärdekedja. Leader by example. Måste bli smartare, men med rimlig istid kommer han inte skämma ut sig. Given förlängning!

Steve Saviano: Bra karaktär. Får ihop gruppen på isen och vid sidan av. Potentiell publikfavorit. Toppspelare i boxplay. Skridskoåkning ger spetskompetens men framförallt en grovjobbare och en puckvinnare. Tredjekedjespelare. För mig en given förlängning!

Philip Holm: Lojal! Trots sin ringa ålder, erfaren. Bevisat att han håller på den här nivån tidigare. Sällan dålig! För mig given förlängning...

Alexander Falk: Oväntad och svår att försvara. Sämsta backen efter Lofquist förra säsongen. Kraftigt begränsad uppåtsida. För mig en felaktig förlängning.

Sammanfattning: Bra Challe! Men var är Tellan?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ligger visserligen här med halv feberyra, men känns inte centerbesättningen väldigt klen ut: Ljungh, Runken, Honken och Jocke. Förutsätter visserligen att det signas ett stycke kanoncenter, men räcker verkligen Jocke eller Ljungh till för att leda en andralina?

Ser båda två som gjutna tredjecentrar egentligen.

Hoppas innerligt att Englund också blir kvar samt att ytterligare två kvalitetsbackar anländer. Allra helst två tunga och stygga defensiva klippor. En spelare som Falk tror jag skulle må bra av att lånas ut, kanske också Englund och Norell under vissa perioder då unga spelare tenderar att vara väldigt ojämna i sina prestationer.

Ett annat orosmoln är ju om vi kommer ha en offensiv stark nog att kunna vinna matcher?

Känns som att vi måste satsa på en väldigt stark defensiv kombinerat med väldigt hårt jobbandes forwards och hoppas kunna plocka poäng på detta sätt vilket är ytterligare ett skäl till varför två eventuella spetsbackar bör vara defensiva. Att bygga ett lag med en "tveksam offensiv" kombinerat med en "spelskicklig offensiv backbesättning" är enligt mig ett 100% självmordsrecept.

Ekonomin måste vara riktigt jävla dålig om vi inte kan få ihop ett skarpare manskap än detta.

Avslutningsvis; Kul att Saviano blir kvar, gillar den killens gnuggande på grillorna.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Kevin Clark - DEL
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15040

Undra hur svårt/dyrt det skulle vara att landa en sådan gubbe?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Patrik Klüft klar som tränare för J20.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Manijock skrev:Det var då fan vad folk är tjuriga... Vad hade ni väntat er? SM-Guld 2015? Jissenamn vi kommer vara så feta underdogs kommande säsong, precis så som det passar oss. För första gången på en helvetes massa år till råga på allt. Jag klagar inte!

Samtliga förlängningar förutom Falk är inte särskilt svårargumenterade.

Jocke Eriksson - Hjärnan i laget. En extracoach på grillor. Gjuten kapten! Dessutom en fantastisk tekare. Kommer inte göra bort sig spelmässigt! Kommer att vara stabil. Given förlängning!

Honken Holmqvist: Hjärtat i laget. En av de sista riktiga Djurgårdarna. Kanske den jämnaste spelaren föregående säsong. Kulturbärare! Kommer nöja sig med att vara fjärdecenter. Given förlängning!

Markus Ljungh - En av de mest talangfulla spelarna vi haft senaste åren. Lojal! Enorm uppåtsida. Behöver lära sig att bli jämnare. Fortfarande ung. Gör ALDRIG misstag. Kommer inte skämma ut sig i SHL. Given förlängning!

Hank the Tank: Kulturbärare och stommespelare! Kommer nöja sig med att lira i en fjärdekedja. Leader by example. Måste bli smartare, men med rimlig istid kommer han inte skämma ut sig. Given förlängning!

Steve Saviano: Bra karaktär. Får ihop gruppen på isen och vid sidan av. Potentiell publikfavorit. Toppspelare i boxplay. Skridskoåkning ger spetskompetens men framförallt en grovjobbare och en puckvinnare. Tredjekedjespelare. För mig en given förlängning!

Philip Holm: Lojal! Trots sin ringa ålder, erfaren. Bevisat att han håller på den här nivån tidigare. Sällan dålig! För mig given förlängning...

Alexander Falk: Oväntad och svår att försvara. Sämsta backen efter Lofquist förra säsongen. Kraftigt begränsad uppåtsida. För mig en felaktig förlängning.

Sammanfattning: Bra Challe! Men var är Tellan?

+1 Håller med dig helt!
Låst