Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Första inlägget uppdaterat med det senaste gällande laget.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Även Norell är klar för nästa säsong.Frasse skrev:Första inlägget uppdaterat med det senaste gällande laget.
2014-04-07, vad hände?
Försöker bara vara realistiska med truppen vi har.Sjöwall skrev:Ni som ser Jocke som en förstacenter i SHL, vilken planet lever ni på?
En förstacenter lär värvas och Jocke + Ljungh är andre / tredjecenter.
Antingen Alvarez eller Sören i förstafemman om en center värvas med en till forward för förstafemman.
Någonstans måste vi, fansen, supportrarna inse vad vi har att göra med inför kommande säsong. Vi är laget som inte ens vi själva trodde skulle gå upp när serien startade, när kvalserien startade eller när halva kvalserien hade gått. Nu står vi här, inte efter en bitter förlust i sjunde kvarten mot Luleå utan som nykomlingarna ingen trodde skulle vara här. Dessutom skall vi troligen betala sju miljoner utav de pengarna vi verkligen hade behövt, just som nykomlingar, till ett annat lag.
Det ger en verklighet utan glamour. Det ger en förutsättning för blåkläder och blåslampa. Det är det enda sättet vi kan komma att tampas med lagen i SHL den kommande säsongen. Det betyder ett stort hjärta för idrotten, för laget och föreningen samt för sina kamrater. Det ger en naturlig fortsättning på det vi byggde i två år i HockeyAllsvenskan. Där är vi idag, det ska vi bedöma från och med idag.
Med det sagt, så dagens förlängningar är både naturliga och bra. Jocke E kanske inte håller spelmässigt som en förste-andrecenter, men det som sker när han tittar på en medspelare, pratar med eller ens är i närheten bar oss rakt upp i SHL. Ibland kan sådant betyda mer än farten på skridskor. För det är väl inte hans tekningsprocent eller kunskap i PP ni pratar om?
Det ger en verklighet utan glamour. Det ger en förutsättning för blåkläder och blåslampa. Det är det enda sättet vi kan komma att tampas med lagen i SHL den kommande säsongen. Det betyder ett stort hjärta för idrotten, för laget och föreningen samt för sina kamrater. Det ger en naturlig fortsättning på det vi byggde i två år i HockeyAllsvenskan. Där är vi idag, det ska vi bedöma från och med idag.
Med det sagt, så dagens förlängningar är både naturliga och bra. Jocke E kanske inte håller spelmässigt som en förste-andrecenter, men det som sker när han tittar på en medspelare, pratar med eller ens är i närheten bar oss rakt upp i SHL. Ibland kan sådant betyda mer än farten på skridskor. För det är väl inte hans tekningsprocent eller kunskap i PP ni pratar om?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Boom!seppuko skrev:Någonstans måste vi, fansen, supportrarna inse vad vi har att göra med inför kommande säsong. Vi är laget som inte ens vi själva trodde skulle gå upp när serien startade, när kvalserien startade eller när halva kvalserien hade gått. Nu står vi här, inte efter en bitter förlust i sjunde kvarten mot Luleå utan som nykomlingarna ingen trodde skulle vara här. Dessutom skall vi troligen betala sju miljoner utav de pengarna vi verkligen hade behövt, just som nykomlingar, till ett annat lag.
det hemska är att jag tyvärr tror att detta är ett troligt lag.......vilket betyder att vi kommer att utmana Vilda väsby om jumbotiteln. Dock vet man hur forumet kommer se ut om vi ligger 1-4 efter 5 omgångar....Lex örebro! Det är skrämmande att vårat lag nu är SÄMRE än det laget som tog oss till SHL!!!Sjöwall skrev:Lite kul att spekulera i hur vi kommer ställa upp nästa säsong. Ska försöka vara realistisk nu, tack Robin Fredriksson.
NY - Markus Ljungh - NY
Marcus Sörensen - Joakim Eriksson - Robin Alvarez
Mattias Guter - David Rundqvist - Steve Saviano
Henrik Eriksson - Michael Holmqvist - Mikael Ahlén
Erik Nyström
Marcus Högström - NY
Philip Holm - Alexander Deilert
Robin Norell - NY
Alexander Falk
NY
Mantas Armalis
Detta laget ska alltså hålla kvar oss i SHL. Vad tror ni om våra chanser? Tror Challe är ganska nöjd med lagbygget hittills. Hoppas vi får in Jakobs i förstakedjan och sen ännu en spelare, gärna en brunkare så kanske vi kan ta fler poäng än Väsby.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Arnesson blir kvar enligt hans twitter.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ja nu hände det onekligen saker och uppenbarligen går det att jobba utan att allt läcker ut
Som så många varit inne på så kommer det bli tufft men samtidigt så är det väl den verkligheten vi har att rätta oss efter. Kan kännas chansartat med den här allsvenska varianten men chansa hade vi nog varit så illa tvungna att göra ändå.
Många har belyst vilken fin sammanhållning det är i laget och det kommer vara värdefullt. Spetsspelarna som ska in måste leverera så klart och det ska väldigt intressant att se vad som kommer.
Man vill ha spelare som är på väg upp i karriären och har de nu bara lite karaktär så kommer de se stora möjligheter i år såväl för egen del men framför allt som lag. En hel del frågetecken absolut men det finns god potential att räta ut flera av dem. En underdog-stämpel kommer vi få och det lär passa oss utmärkt har jag en känsla av.
Sen det här med centrar - somliga verkar räkna bort en ny förstacenter. Själv är jag övertygad om att man värvar en sådan. Ser inga som helst problem med att ha någon "för mycket", nuvarande är duktiga och smarta spelare och dessutom är det i regel enklare för en center att flytta ut på en kant än vice versa.
Aja, vi får se vart det landar men innan truppen är "spikad" och säsongen kommit igång ordentligt så ser jag ingen anledning att dödförklara oss i dagsläget.

Många har belyst vilken fin sammanhållning det är i laget och det kommer vara värdefullt. Spetsspelarna som ska in måste leverera så klart och det ska väldigt intressant att se vad som kommer.
Man vill ha spelare som är på väg upp i karriären och har de nu bara lite karaktär så kommer de se stora möjligheter i år såväl för egen del men framför allt som lag. En hel del frågetecken absolut men det finns god potential att räta ut flera av dem. En underdog-stämpel kommer vi få och det lär passa oss utmärkt har jag en känsla av.
Sen det här med centrar - somliga verkar räkna bort en ny förstacenter. Själv är jag övertygad om att man värvar en sådan. Ser inga som helst problem med att ha någon "för mycket", nuvarande är duktiga och smarta spelare och dessutom är det i regel enklare för en center att flytta ut på en kant än vice versa.
Aja, vi får se vart det landar men innan truppen är "spikad" och säsongen kommit igång ordentligt så ser jag ingen anledning att dödförklara oss i dagsläget.
"Spännande utmaning med spel i Djurgården i SHL nästa säsong! #excited" skrev han för den som inte pallar med twitter.Nummer19 skrev:Arnesson blir kvar enligt hans twitter.

-
Bra med Arnesson. Bör kunna ta ytterligare steg nästa år.
Vill trots det helst ha in 2 nya backar, men med tanke på Falk-förlängningen är väl det tveksamt.
Vill trots det helst ha in 2 nya backar, men med tanke på Falk-förlängningen är väl det tveksamt.
-
Med tanke på att både Arnesson och Norell stannar tror jag vi bara kommer få se en backförstärkning. Det vill till att vi får in en riktig jävla stjärna på den positionen, i övrigt tycker jag backsidan ser helt ok ut. Det är främst på forwardssidan vi måste förstärka, det såg vi tydligt förra året.
Högström - NY
Norell - Deilert
Englund? - Arnesson
Holm
Falk lånas ut?
Högström - NY
Norell - Deilert
Englund? - Arnesson
Holm
Falk lånas ut?
Senast redigerad av Tanne Jauer den 2014-05-05 13:49:46, redigerad totalt 1 gånger.
Räkna med 8 backar i laget.Tanne Jauer skrev:Med tanke på att både Arnesson och Norell stannar tror jag vi bara kommer få se en backförstärkning. Det vill till att vi får in en riktig jävla stjärna på den positionen, i övrigt tycker jag backsidan ser helt ok ut. Det är främst på forwardssidan vi måste förstärka, det såg vi tydligt förra året.
Högström - NY
Norell - Deilert
Englund? - Arnesson
Holm
Falk lånas ut?
Helt normalt
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Hur bra än Englund va förra året så kommer han säkerligen starta som sjundeback nu i starten av SHL. Trots allt stor skillnad på HA och SHL spel. Minst 1 ny back vill jag se.Tanne Jauer skrev:Med tanke på att både Arnesson och Norell stannar tror jag vi bara kommer få se en backförstärkning. Det vill till att vi får in en riktig jävla stjärna på den positionen, i övrigt tycker jag backsidan ser helt ok ut. Det är främst på forwardssidan vi måste förstärka, det såg vi tydligt förra året.
Högström - NY
Norell - Deilert
Englund? - Arnesson
Holm
Falk lånas ut?
Hur många backar brukar man ha på kontrakt?
Vi har nu alltså 6 st?
Holm
Arnesson
Norell
Högström
Falk
Deilert
Vi har nu alltså 6 st?
Holm
Arnesson
Norell
Högström
Falk
Deilert
Jag tror vi får in två backar.Tanne Jauer skrev:Med tanke på att både Arnesson och Norell stannar tror jag vi bara kommer få se en backförstärkning. Det vill till att vi får in en riktig jävla stjärna på den positionen, i övrigt tycker jag backsidan ser helt ok. Det är främst på forwardssidan vi måste förstärka, det såg vi tydligt förra året.
Högström - NY
Norell - Deilert
Englund? - Arnesson
Holm
Falk lånas ut?
Typ så här skulle jag formera det:
Högström - Ny
Holm -Ny
Arnesson - Deilert
Norell - Englund
Falk går på lån. Norell och Englund kommer att få speltid och eventuellt kliva om backar högre upp i hierarkin. Det känns som att det allt som oftast är en-två backar skadade. En av dessa backar får gärna vara en defensiv tuffing för min del. Den andra en spelskicklig tvåvägsback som också har lite attityd. Gillar att vi verkar bygga ett skridskoskickligt och mobilt försvar.
Född till sportchef.