Ja, om som sagt inte de senaste händelserna på det personliga planet kräver att han skall vara på plats i Sverige. Han såg rätt sliten ut när han besökte SvT's hockeysändning igår...pulverapa skrev:Anledningen att han kom hem första gången var ju att han ville komma närmare familjen. Det visade sig vara tomt snack säsongen därpå. Staffan Kronwall kan vi nog glömma.-daniel- skrev:Det jag vet om Staffan är att han är hemma i Sverige (för tillfället?) eftersom det blev massa komplikationer vid förlossningen av deras nyfödda barn. Var tydligen rätt allvarligt.Jim Morrison skrev:Troliga? Ingen aning. Men kan tänka mig att namn som Engqvist, Ridderwall, Bergfors och Cehlin har diskuterats. Får vi in Ante och Bergfors som jag vill får vi in tung spets också vilket behövs nu. Sedan har man väl sert Staffan Kronwalls namn flyga omkring i twittersfären. Vet inte varför eftersom han har kontrakt men kan det vara så att svenska spelare känner sig oroliga i Ryssland med sina familjer där pga nuvarande situation? Eller att utlänningskvoten och lönerna ska sänkas?MarcusDaze skrev:Okej, finns det några namn på troliga killar som vi kan få in i första linan?
Vilka två backar till kan vi tänkas värva?
Vet inte om detta är något som kan peka på att han sneglar hemåt Sverige för spel här, är tveksam till det. Tror han vill ha ett par år till på sig att tjäna stora pengar.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Eller Björklöven, med tanke på den nye sportchefen?Andy skrev:Jag tror att Almtuna ligger i det troligas riktning.4.9.5 skrev:Almtuna känns inte helt omöjligtknaZen skrev:Från MrMadHawk:
"Enligt mina uppgifter ska DIF hitta samarbete med allsvensk klubb. Och låna ut spelare dit. Därav alla förlängningar. Kan bli Vita Hästen."
Edit: Länk: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -utlaning/
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Visst måste det vara så att järnkaminer trivs bättre i Metallåtervinning Arena än på Vita Hästen som ju är en musikal från WienMalto skrev:Eller Björklöven, med tanke på den nye sportchefen?Andy skrev:Jag tror att Almtuna ligger i det troligas riktning.4.9.5 skrev:Almtuna känns inte helt omöjligtknaZen skrev:Från MrMadHawk:
"Enligt mina uppgifter ska DIF hitta samarbete med allsvensk klubb. Och låna ut spelare dit. Därav alla förlängningar. Kan bli Vita Hästen."
-
Kronwall och Engqvist är ju drömnamnen men är precis den digniteten som måste in om vi ska ha något i SHL att göra.
Men vad finns det för alternativ gällande svenska spelare av hög SHL-klass:
Anton Lander, Andreas Falk, Jacob Josefsson, Patrick Zackrisson, Calle Ridderwall, Johan Larsson.
Har dock svårt att se att spelare som inte har någon relation till Sthlm/DIF skulle välja oss. Allt pekar på att vi kommer få ett jättejobbigt år och vi har inte heller några särskilda pengar att locka med.
Men vad finns det för alternativ gällande svenska spelare av hög SHL-klass:
Anton Lander, Andreas Falk, Jacob Josefsson, Patrick Zackrisson, Calle Ridderwall, Johan Larsson.
Har dock svårt att se att spelare som inte har någon relation till Sthlm/DIF skulle välja oss. Allt pekar på att vi kommer få ett jättejobbigt år och vi har inte heller några särskilda pengar att locka med.
Hahaha. Sjukt kul.KennyF skrev:Visst måste det vara så att järnkaminer trivs bättre i Metallåtervinning Arena än på Vita Hästen som ju är en musikal från WienMalto skrev:Eller Björklöven, med tanke på den nye sportchefen?Andy skrev:Jag tror att Almtuna ligger i det troligas riktning.4.9.5 skrev:Almtuna känns inte helt omöjligtknaZen skrev:Från MrMadHawk:
Lite kul att spekulera i hur vi kommer ställa upp nästa säsong. Ska försöka vara realistisk nu, tack Robin Fredriksson.
NY - Markus Ljungh - NY
Marcus Sörensen - Joakim Eriksson - Robin Alvarez
Mattias Guter - David Rundqvist - Steve Saviano
Henrik Eriksson - Michael Holmqvist - Mikael Ahlén
Erik Nyström
Marcus Högström - NY
Philip Holm - Alexander Deilert
Robin Norell - NY
Alexander Falk
NY
Mantas Armalis
Detta laget ska alltså hålla kvar oss i SHL. Vad tror ni om våra chanser? Tror Challe är ganska nöjd med lagbygget hittills. Hoppas vi får in Jakobs i förstakedjan och sen ännu en spelare, gärna en brunkare så kanske vi kan ta fler poäng än Väsby.
NY - Markus Ljungh - NY
Marcus Sörensen - Joakim Eriksson - Robin Alvarez
Mattias Guter - David Rundqvist - Steve Saviano
Henrik Eriksson - Michael Holmqvist - Mikael Ahlén
Erik Nyström
Marcus Högström - NY
Philip Holm - Alexander Deilert
Robin Norell - NY
Alexander Falk
NY
Mantas Armalis
Detta laget ska alltså hålla kvar oss i SHL. Vad tror ni om våra chanser? Tror Challe är ganska nöjd med lagbygget hittills. Hoppas vi får in Jakobs i förstakedjan och sen ännu en spelare, gärna en brunkare så kanske vi kan ta fler poäng än Väsby.
Fick nyss en känsla av att Murray kommer hem till nästa säsong. Känns högst tveksamt att han får förlängt i NHL, och en kille som Murray, med hans rutin och beslutsamhet, är kanske precis vad vår unga backuppsättning behöver.
Känns lite trist att inga stjärnspelare presenteras. Förståeligt att det kan ta tid, men om man står i valet mellan att förlänga ett säsongskort eller inte, så är det en fördel om man har åtminstone en spelare i truppen av hög SHL-klass.
Känns lite trist att inga stjärnspelare presenteras. Förståeligt att det kan ta tid, men om man står i valet mellan att förlänga ett säsongskort eller inte, så är det en fördel om man har åtminstone en spelare i truppen av hög SHL-klass.
- diftobbe89
Flyttar Murray hem ska till och med jag köpa säsongskort, då blir det ett jävla pendlande.
Ser dock framför mig att Murray skriver ett 1årskontrakt med något bottenlag i NHL om några månader.
Ser dock framför mig att Murray skriver ett 1årskontrakt med något bottenlag i NHL om några månader.
Spela fult
Känns lite trist att Djurgårdare ens tänker tanken att inte förlänga sitt säsongskort. Att se bort ifrån sitt eget ego och stötta DIF ska väl va en självklarhet oavsett liga eller laguppställning väl? Eller tänker jag fel...?Salas skrev: Känns lite trist att inga stjärnspelare presenteras. Förståeligt att det kan ta tid, men om man står i valet mellan att förlänga ett säsongskort eller inte, så är det en fördel om man har åtminstone en spelare i truppen av hög SHL-klass.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
-
Är riktigt läskigt att kolla igenom vår trupp. Inte en enda spelare som vi VET håller i SHL.
Däremot finns ju flera som skulle kunna bli utropstecken. Problemet nu är att de inte har etablerade SHL-killar att luta sig mot. Även om vi får in ett par såna kommer det inte bli många.
På backsidan är det ju högst osäkert om någon back färgar, men jag tror mest på Norell och Arnesson då de bör ha mycket utveckling i sig. Bara hoppas de stannar. Deilert och Högström har mycket att bevisa på denna nivå.
Bland forwards tror jag mycket på Alvarez och sen tror jag även Ljungh är mogen SHL, dock inte i så pass stor roll som risken är att han får nu. Hade helst sett honom som tredjecenter.
Sörensen, Guter, Nyström kan bli både fågel eller fisk.
Saviano kommer inte göra bort sig. Men är ju bara en gnuggare på SHL-nivå.
Sen är den stora frågan om vår viktiga allsvenska kedja Hank-Honken-Ahlén verkligen hänger med i SHL. Mycket tveksam, särskilt gällande Ahlén.
Däremot finns ju flera som skulle kunna bli utropstecken. Problemet nu är att de inte har etablerade SHL-killar att luta sig mot. Även om vi får in ett par såna kommer det inte bli många.
På backsidan är det ju högst osäkert om någon back färgar, men jag tror mest på Norell och Arnesson då de bör ha mycket utveckling i sig. Bara hoppas de stannar. Deilert och Högström har mycket att bevisa på denna nivå.
Bland forwards tror jag mycket på Alvarez och sen tror jag även Ljungh är mogen SHL, dock inte i så pass stor roll som risken är att han får nu. Hade helst sett honom som tredjecenter.
Sen är den stora frågan om vår viktiga allsvenska kedja Hank-Honken-Ahlén verkligen hänger med i SHL. Mycket tveksam, särskilt gällande Ahlén.
-
- Säsongskort: Ja
Holm vet vi håller.jensa öhling skrev:Är riktigt läskigt att kolla igenom vår trupp. Inte en enda spelare som vi VET håller i SHL.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Äsch. Staffan kan väl komma hem nu. Han behöver inte fler år borta. När degen tagit slut efter hans hockeykarriär kan han hoppa in som expert istället för ärkesopan Pebben "hålla med andra" Axelsson.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Har sansat mig en smula nu. Bara inse fakta. Det blir en tuff säsong.
Skulle gissa att det kommer se ut såhär:
MV. Tellan (Armalis)
Backar:
NY-Norell
Högström-Holm
Arnesson-Deilert
Extra: Englund/Falk
Forwards:
NY-NY-Alvarez
Sörensen-Jocke E-Guter
Saviano-Ljungh-Rundqvist/Nyström
Hank-Honken-Ahlén
Extra: Rundqvist/Nyström
3 spelare till ska in (möjligen 4 om Arnesson drar). 3 spelare som måste vara de 3 klart bästa spelarna. En back som lirar 25-30 min/match samt 2 superspetsar framåt.
Skulle gissa att det kommer se ut såhär:
MV. Tellan (Armalis)
Backar:
NY-Norell
Högström-Holm
Arnesson-Deilert
Extra: Englund/Falk
Forwards:
NY-NY-Alvarez
Sörensen-Jocke E-Guter
Saviano-Ljungh-Rundqvist/Nyström
Hank-Honken-Ahlén
Extra: Rundqvist/Nyström
3 spelare till ska in (möjligen 4 om Arnesson drar). 3 spelare som måste vara de 3 klart bästa spelarna. En back som lirar 25-30 min/match samt 2 superspetsar framåt.
Funderat länge och tror sällan Nyström samt Rundqvist värvats för att lånas ut.
Tror laget skulle kunna se ut såhär ( centerpositionerna är svåra)
Ser dessa som centrar
Jocke
Holmqvist
Ljungh
Rundqvist
Frågan är om en till värvas för att låta Rundqvist kliva ut på kant:
Om en förstacenter värvas flyttas Jocke ner till andra / eventuellt tredje. (Fjärdekedjan är brunkare och lär spela en hel del tid)
Kedjor:
X-Jocke-X
Alvarez-Ljungh-Sören
Guter-Rundqvist-Saviano/Nyström
Hank-Holmqvist-Ahlen
Extra: Heinerö, Nyström
Backar:
X-Högström
Deilert-Linus
Norell-Holm
Englund
Falk som 8e back
eventuellt någon mer här.
Tror laget skulle kunna se ut såhär ( centerpositionerna är svåra)
Ser dessa som centrar
Jocke
Holmqvist
Ljungh
Rundqvist
Frågan är om en till värvas för att låta Rundqvist kliva ut på kant:
Om en förstacenter värvas flyttas Jocke ner till andra / eventuellt tredje. (Fjärdekedjan är brunkare och lär spela en hel del tid)
Kedjor:
X-Jocke-X
Alvarez-Ljungh-Sören
Guter-Rundqvist-Saviano/Nyström
Hank-Holmqvist-Ahlen
Extra: Heinerö, Nyström
Backar:
X-Högström
Deilert-Linus
Norell-Holm
Englund
Falk som 8e back
eventuellt någon mer här.
Senast redigerad av Jimpen den 2014-05-05 14:45:27, redigerad totalt 1 gånger.
Ni som ser Jocke som en förstacenter i SHL, vilken planet lever ni på?