Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Jocke höll väl måttet i finska SM liiga innan han kom till oss? Och den är väl likvärdig med SHL?
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Jocke höll väl måttet i finska SM liiga innan han kom till oss? Och den är väl likvärdig med SHL?
Finska ligan är väl några snäpp sämre.

Jocke gör 37 poäng/säsong var han än spelar så ingen bra måttstock :D
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jockes sista sväng i Linköping var ju inte rolig. Fick inte heller vara kvar efter korttidskontraktet. Men sen har han ju i och för sig gått bra i Finland efter det.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Bra Challe och naturligtvis tränarna, Challe gör ju inte detta utan att ha tränarna med sig.
Att behålla stommen från det lag som tog upp oss är helrätt, särskilt med de resurser vi har.
Tydligt också att spelidén med att hög fart och intensitet ska fortsätta, utmärkt.
Många unga hungriga spelare blandat med stor rutin hos Eriksson och Honken.
Sedan som förra året, byt ut de som inte håller måttet under säsongen och tar det kliv som förväntas.

Toppspelare kommer, som någon redan nämnt brukar det bli lite senare bara.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Underbart att läsa om sammarbetsklubb! tycker det rätar ut ganska många frågetecken.

X - X - X
Alvarez - Ljungh - Sören
Guter - Jocke - Saviano
Hank - Honken - Ahlén

Lån: Nyström, Rundqvist, Heinerö, Nyberg
Släpp: Krüger, Sundberg, Kalin

X - Högström
Deilert - X
Holm - (Norell)
(Englund)

Lån: Falk

Blir det såhär så är jag ganska nöjd med läget.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Jocke höll väl måttet i finska SM liiga innan han kom till oss? Och den är väl likvärdig med SHL?

Hur mäter du det? Såg 7 finalmatcher i SM-liiga och skulle spontant säga tvärt om, enbart på intryck. Men man bör väl mäta lönebudgetar antar jag, ingen aning om hur det ser ut vid en jämförelse SE/FI.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Riktigt nöjd med samtliga förlängningar. Alla har sin roll och grymt viktigt med samma kemi som förra säsongen. Verkade vara ett riktigt bra gäng. In med spets nu bara så kan detta bli riktigt bra. Jocke säsongens mest givna lagkapten?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jerka// Tror du på allvar vi värvar in Nyström (från KHL) och Rundqvist (från topplag i allsvenskan) och sen lånar ut dom till Vita Hästen/Almtuna. Inte en chans.

Däremot såna som Nyberg, Heinerö, Kalin. Killar som redan satt på kontrakt men som inte anses duga än. De lär lånas ut.
mb81

Inlägg av mb81 »

Btw var det nån som sa att Åberg var klar för nhl för några dar sen. Någon källa på det?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tycker att rätt spelare får förlängt med undantag av Ljungh, där jag gärna hade sett ett annat namn. För mig är han i ett ingemansland liksom. Men han får ju 2 år förlängning, så ledningen ser uppenbarligen något där som jag missar från läktarplats.

Intressant att läsa de utmärkta analyserna av Android m.fl.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

jensa öhling skrev:Jerka// Tror du på allvar vi värvar in Nyström (från KHL) och Rundqvist (från topplag i allsvenskan) och sen lånar ut dom till Vita Hästen/Almtuna. Inte en chans.

Däremot såna som Nyberg, Heinerö, Kalin. Killar som redan satt på kontrakt men som inte anses duga än. De lär lånas ut.
William Nylander.
mb81

Inlägg av mb81 »

sensei skrev:
mb81 skrev:

Hur mäter du det? Såg 7 finalmatcher i SM-liiga och skulle spontant säga tvärt om, enbart på intryck. Men man bör väl mäta lönebudgetar antar jag, ingen aning om hur det ser ut vid en jämförelse SE/FI.
Jag har gått väldigt mycket på vad man hört tidigare. Egentligen för dålig koll på finska ligan för uttala mig. Sett några Jokeritmatcher live men det var nästan 10 år sen. En final med två jämna lag som i finland blir garanterat roligare än en final i sverige där saik är överlägsna!
Men om det är som du säger så är Jockes poängskörd i finland än mer imponerande!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jerka skrev:
jensa öhling skrev:Jerka// Tror du på allvar vi värvar in Nyström (från KHL) och Rundqvist (från topplag i allsvenskan) och sen lånar ut dom till Vita Hästen/Almtuna. Inte en chans.

William Nylander.
Roger Pontare.

Lite mer allvarligt: Vad menar du?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jerka// Dåligt exempel. Han skulle till Rögle från början men övergången gick inte att genomföra då Nylanders SHL-klausul då inte kunde aktiveras.

Nyström och Rundqvist kommer tillhöra laget. Annars hade de inte signat med oss. Sen kan de ju såklart lånas ut i ett senare skede om de inte är i närheten av att platsa.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Jerka// Dåligt exempel. Han skulle till Rögle från början men övergången gick inte att genomföra då Nylanders SHL-klausul då inte kunde aktiveras.

Nyström och Rundqvist kommer tillhöra laget. Annars hade de inte signat med oss. Sen kan de ju såklart lånas ut i ett senare skede om de inte är i närheten av att platsa.
Ah, nu fattar jag namn-droppen..

:)

Det känns rätt på något sätt det som sker i truppen. Stomme med rutin plus unga spelare med HUNGER!. Härligt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst