DIF_Soldier skrev:Nu blir till och med jag skraj. Jag brukar annars sitta ganska lugnt i båten. Hur fan är det tänkt?
Det är tänkt att en förstakedja ska in. Man har säkrat upp två defensiva centerroller i Honken och Jocke Eriksson. Man hoppas att Rundqvist eller Ljungh ska ta ett kliv under vintern. Framåt så vet man vad man får av Hank, Ahlén, Saviano, Guter, Sörensen och Alvarez (nåja Nyman vet väl i alla fall). Av dessa spelare får man hårt jobb i alla lägen alla matcher och med en lite uppsida på flera av dessa. Sedan hoppas man att någon av Heinerö, Nyström eller Lindberg ska ta ett kliv till. Man satsar på att bygga en hårt arbetande grupp med en del spets.
På backsidan satsar man på två stabila backar. Man tror att Högström och Deilert är tillräckligt bra för att supporta dessa i PP och man tror att Norell håller för elitseriespel. Man har även utvecklingspotential i Holm och Englund.
Jag tror (om vi nu får in spets) att DIF blir ett jobbigt lag att möta. Kan bara Tellan (eller vem det nu blir) hålla en hög jämn nivå över hela säsongen så kan det bli hyfsat. Många av våra spelare passar bra för ett tight försvarsspel och kontringar.
Eller så går det åt helvete.
Om jag förstår dig rätt så är tanken att Rundqvist eller Ljungh får förtroendet att centra andrakedjan medan Jocke och Honken centrar tredje respektive fjärde? Möjligen då att utlåning stundar för den av Ljungh och Runken som inte tar chansen?
Detta måste emellertid betyda att Jens Jakobs gjort sitt hos oss. Han får omöjligt plats.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2014-05-05 09:36:45, redigerad totalt 3 gång.
Jakobs är nog körd nu i ett förstascenario iaf. Kanske kanske om man anser att Sörensen är värd chansen i en förstakedja så kan det finns plats för Jakobs, men annars tror jag inte vi får se Jakobs nå mer.
Sen tror jag som Android att Ljungh (i första hand) kommer centra andrakedjan.
DIF_Soldier skrev:Nu blir till och med jag skraj. Jag brukar annars sitta ganska lugnt i båten. Hur fan är det tänkt?
Det är tänkt att en förstakedja ska in. Man har säkrat upp två defensiva centerroller i Honken och Jocke Eriksson. Man hoppas att Rundqvist eller Ljungh ska ta ett kliv under vintern. Framåt så vet man vad man får av Hank, Ahlén, Saviano, Guter, Sörensen och Alvarez (nåja Nyman vet väl i alla fall). Av dessa spelare får man hårt jobb i alla lägen alla matcher och med en lite uppsida på flera av dessa. Sedan hoppas man att någon av Heinerö, Nyström eller Lindberg ska ta ett kliv till. Man satsar på att bygga en hårt arbetande grupp med en del spets.
På backsidan satsar man på två stabila backar. Man tror att Högström och Deilert är tillräckligt bra för att supporta dessa i PP och man tror att Norell håller för elitseriespel. Man har även utvecklingspotential i Holm och Englund.
Jag tror (om vi nu får in spets) att DIF blir ett jobbigt lag att möta. Kan bara Tellan (eller vem det nu blir) hålla en hög jämn nivå över hela säsongen så kan det bli hyfsat. Många av våra spelare passar bra för ett tight försvarsspel och kontringar.
Eller så går det åt helvete.
Om jag förstår dig rätt så är tanken att Rundqvist eller Ljungh får förtroendet att centra andrakedjan medan Jocke och Honken centrar tredje respektive fjärde? Möjligen då att utlåning stundar för den av Ljungh och Runken som inte tar chansen?
Typ så. Även om jag tror att man räknar med att starta med Jocke som andracenter men hoppas på utveckling för främst Ljungh. Tror inte Ljungh blir utlånad. Rundqvist kan säkerligen bli aktuell för utlåning då han säkerligen var klar oavsett vilken serie vi hade spelat i. Samma sak med Nyström. Samtidigt är det väl det som är spännande med unga spelare, att det finns en uppsida.
Jag kan även tänka mig att det kommer finnas lite stålar kvar för att plocka in något efter jul om det skulle behövas.
Försökt att leka nån sorts form av sportchef och rangordna det vi har och vad vi ska ha in och det finns plats för. Verkar vara nästan färdigt på forwardsidan.
Räknar bort Arnesson, han ska väl till Boston(eller farmarlaget då). Kruger och Sundberg försvinner garantterat och Kalin och Nyberg har jag också svårt att se få stanna. Möjligen som utlånade.
Som ni ser är det jävligt trångt på forwardsidan. Har i princip bara plats med en center och en forwards till. Saviano gillar jag och kan bli viktig i bp. Skulle kunna göra det bra i en fjärdekedja om han inte spelar i tredje vill säga.
Där det inte står ett namn är vad vi ska ha in i min mening. Jakobs får vekligen inte plats nu. Finns extremt mycket utvecklingspotential men kan verkligen bli platt fall också. Honken, Saviano och Jocke blir viktiga med sin rutin! Ser gärna ett C på Jocke!
MV1(Tellqvist)
Mantas Armalis
B1(Grym tvåvägsback, pp,bp 25 min/match)
B2(Duktig defensiv back/Arnesson)
Marcus Högström
Alexander Deilert
Philip Holm
Robin Norell
B7(Englund, tar för givet att han får förlängt)
Alexander Falk
B9(AOM)
C1(Playmaker duktig framspelare och ska styra i pp1)
Joakim Eriksson
Markus Ljungh
Mikael Holmqvist
F1(Sniper som gör runt 20 mål/säsong)
Marcus Sörensen
Robin Alvarez
Mattias Guter
Steve Saviano
David rundqvist
Henrik Eriksson
Mikael Ahlén
Nicklas Heinerö
Erik Nyström
Tobias Lindberg
Tobias Liljendahl
Ett stort plus till att vi behåller stora delar av laget som tog oss tillbaka.
Rätt tänkt, vi behöver bygga vidare på Holm, Sören, Norell, Ljungh osv.
Tror vi har en klar uppsida i vårt unga lag.
Tyvärr lämnar nog Arnesson (annars hade man väl redan förlängt?).
Men nog behöver vi se över kontrakten med en handfull spelare också.
Varför sitta på en rekordstor trupp? Vill man se vilka som utvecklas över sommaren eller?
Nu väntar/längtar man verkligen efter att se vilka förstärkningar vi tar in.
Redan nu kan man slå fast att vi ska fortsätta vara ruskigt jobbiga att möta. Så jobbiga att vi kan ta en hel del poäng av skickligare lag under serielunken när de inte "är på jobbet". Men nog behöver vi krydda laget med mer spets, annars räcker nog inte det hårda jobbet.
Känns ändå bra trots att vi skickade iväg en av mina favoriter Nisse. Är beredd att hålla med om att han skulle bli lite av en chansning med sin spelstil. Är bara det att jag ser en stor talang som man sällan ser hos backar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Åh, helvete vilket skitnyhet. Här har man suttit helt lugn medan andra klagat men dagens förlängningar gör ju en mörkrädd. Har vi inte en krona i kassan??
Ser man till dagens trupp är det ju knappt någon som kan anses hålla god SHL-klass.
Av förlängningarna är jag oerhört tveksam till att både Jocke och Holmqvist fick förlängt. Hade räckt med en av dom. Falk och Saviano var väldigt dumma förlängningar.
Bara Henrik Eriksson och Holm som känns okej, även om jag inte jublar över dom heller.
I mitt tycke har vi nu tappat våra 2 kanske bästa spelare från förra året. Johner och Nisse Andersson. Och ersatt med spelare av sämre kvalité. Illa.
Jag ser inte dessa förlängningar eller nuvarande lag som något dåligt. Vi kommer bara att överleva med mycket hjärta och slit. Dessa herrar har detta. Ser vi sedan en utveckling av flertalet spelare samtidigt som andra håller sin förväntade nivå kommer vi bli ett jäkla jobbigt lag att möta. Vi kan inte räkna med att värva in ett topp 6 lag. Får vi in Tellan och fyller på tomma platser med god spets kan det här laget bära denna ack så viktiga säsong.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag hoppas verkligen Säcken menar att en helt ny förstalina ska, då HELT utifrån och inte att han räknar med typ Jakobs. Nu vill jag se 2 vassa forwards och en sjuhelvetes center. Sen två klassbackar.
Har Challe glömt att vi gått upp? Vi ska lira med ett allsvenskt lag en hel säsong i SHL.
Om vi ska ha någon som helst chans måste de tomma platserna tas av Staffan Kronwall + en till toppback samt Andreas Engqvist och 2 till lirare av samma klass. Det är vår enda räddning.
Glöm inte att DIF räknar med att förlora sju SJU miljoner till AIK pga av ett så genomruttet beslut att det finns inte! I de där SJU MILJONERNA försvinner minst TVÅ topp spelare! Att vi då förlänger med våra egna är inte konstigt! Om något så klaga på att vi själva ska stå för AIKs fallskärm!
Tror varken Jocke eller Honken håller i SHL. De gjorde inte det för ett par år sen så varför skulle de göra det nu. Oerhört märkligt att förlänga med båda. En av dem möjligen för att de är viktiga utanför plan, men de kommer ha fullt upp med att hänga med själva så svårt att se att de ska kunna säga till andra vad de ska göra.
Från att ha varit rätt positiv känns det här total botten. Tappar Nisse och Johner och förlänga med Falk, Holmqvist och Eriksson. Herregud.
Jepe skrev:Glöm inte att DIF räknar med att förlora sju SJU miljoner till AIK pga av ett så genomruttet beslut att det finns inte! I de där SJU MILJONERNA försvinner minst TVÅ topp spelare! Att vi då förlänger med våra egna är inte konstigt! Om något så klaga på att vi själva ska stå för AIKs fallskärm!
Är det klart att vi står för aiks fallskärm själva? Budgeten kanske läggs från det. Så har vi tur får vi in 6,5 mille till. Det kan gå till värvningar under säsongen och sanera vår dåliga ekonomi.
Från MrMadHawk:
"Enligt mina uppgifter ska DIF hitta samarbete med allsvensk klubb. Och låna ut spelare dit. Därav alla förlängningar. Kan bli Vita Hästen."