Går ju för sjutoon inte ens att jämföra Falk och Arnesson under samma radar Arnesson är en ohyggligt mer kompetent spelare än Falkandroid skrev:Jag håller med dig. Samtidigt så tror jag inte vi kommer att ha tillräckligt stark backbesättning för att låta Falk växa. Han behöver speltid för att utvecklas därför tror jag att en utlåning till HA kan göra honom gott. Kanske låta honom spela ett par månader i Almtuna under Ragge? Ska han spela i elitserien så behöver han en rutinerad back bredvid sig. Förra året spelade han ofta bredvid Arnesson som visserligen är grymt talangfull och duktig men även är en back under utveckling.Mattebo skrev:Falk tillhör framtiden. Vissa backar tar tid på sig att få den riktiga stabiliteten. Det var inte ett misstag att behålla Oscar Eklund som i mina ögon inte var särskilt övertygande under sina 75-100 första elitseriematcher.Donkels skrev:Hur i helvete kan Falk få förlängt - avgå alla. Vill Challe och styrelsen att vår vistelse i SHL bars ska bli ettårig
Alexander gjorde flertalet riktigt stabila matcher den här säsongen. Sedan måste vi ju alltid ha en Falk i truppen =)
Jag tycker ändå att det ser skapligt ut. Sedan beror ju ohyggligt mycket på vilka spelare som kommer in utifrån nu.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nu blir till och med jag skraj. Jag brukar annars sitta ganska lugnt i båten. Hur fan är det tänkt?
Säg den glädje som varar
Ingen har jämfört Arnesson och Falk så du behöver inte heller göra det om du inte vill.Donkels skrev:Går ju för sjutoon inte ens att jämföra Falk och Arnesson under samma radar Arnesson är en ohyggligt mer kompetent spelare än Falkandroid skrev:Jag håller med dig. Samtidigt så tror jag inte vi kommer att ha tillräckligt stark backbesättning för att låta Falk växa. Han behöver speltid för att utvecklas därför tror jag att en utlåning till HA kan göra honom gott. Kanske låta honom spela ett par månader i Almtuna under Ragge? Ska han spela i elitserien så behöver han en rutinerad back bredvid sig. Förra året spelade han ofta bredvid Arnesson som visserligen är grymt talangfull och duktig men även är en back under utveckling.Mattebo skrev:Falk tillhör framtiden. Vissa backar tar tid på sig att få den riktiga stabiliteten. Det var inte ett misstag att behålla Oscar Eklund som i mina ögon inte var särskilt övertygande under sina 75-100 första elitseriematcher.Donkels skrev:Hur i helvete kan Falk få förlängt - avgå alla. Vill Challe och styrelsen att vår vistelse i SHL bars ska bli ettårig
Alexander gjorde flertalet riktigt stabila matcher den här säsongen. Sedan måste vi ju alltid ha en Falk i truppen =)
Jag tycker ändå att det ser skapligt ut. Sedan beror ju ohyggligt mycket på vilka spelare som kommer in utifrån nu.
Född till sportchef.
Precis vad jag tänkte, har väldigt svårt att se hur det är tänkt, måste ju bli en del uppsägningar/utlåningar till följd av dettaDIF_Soldier skrev:Nu blir till och med jag skraj. Jag brukar annars sitta ganska lugnt i båten. Hur fan är det tänkt?
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Ska man skratta eller gråta?
Nu när vi har Honken, Jocke och Ljungh under kontrakt så MÅSTE Sundberg lånas ut/lämna väl?
Vi har alltså 18(!) forwards under kontrakt. 6 backar (enligt difhockeys truppsida så står Arnesson med, men han skulle väl lämna? Isåfall 5 st).
Vart ska dessa få plats?
Lindberg
Liljendahl
Krüger
Kalin
Sundberg?
Det sägs även att det ska in en helt ny förstalina? Hur fasiken ska det gå till? Vi ska väl inte värva spelare för att sedan låna ut hälften?
Nu när vi har Honken, Jocke och Ljungh under kontrakt så MÅSTE Sundberg lånas ut/lämna väl?
Vi har alltså 18(!) forwards under kontrakt. 6 backar (enligt difhockeys truppsida så står Arnesson med, men han skulle väl lämna? Isåfall 5 st).
Vart ska dessa få plats?
Lindberg
Liljendahl
Krüger
Kalin
Sundberg?
Det sägs även att det ska in en helt ny förstalina? Hur fasiken ska det gå till? Vi ska väl inte värva spelare för att sedan låna ut hälften?
ciirree skrev:Ska man skratta eller gråta?
Vart ska dessa få plats?
Lindberg
Liljendahl
Krüger
Kalin
Sundberg?
Haha trodde du Sundberg skulle få en plats i laget?
Nej jag trodde det aldrig. Jag tycker det bara känns väldigt onödigt att ens fortfarande ha med honom. Förväntar mig verkligen att vi bryter med en rad spelare.bastis7 skrev:ciirree skrev:Ska man skratta eller gråta?
Vart ska dessa få plats?
Lindberg
Liljendahl
Krüger
Kalin
Sundberg?
Haha trodde du Sundberg skulle få en plats i laget?
Men vadå, skulle du bli förvånad över att Sundberg får en plats i laget nu när Challe hittills har gjort så "jättebra" ifrån sig?

Det är tänkt att en förstakedja ska in. Man har säkrat upp två defensiva centerroller i Honken och Jocke Eriksson. Man hoppas att Rundqvist eller Ljungh ska ta ett kliv under vintern. Framåt så vet man vad man får av Hank, Ahlén, Saviano, Guter, Sörensen och Alvarez (nåja Nyman vet väl i alla fall). Av dessa spelare får man hårt jobb i alla lägen alla matcher och med en lite uppsida på flera av dessa. Sedan hoppas man att någon av Heinerö, Nyström eller Lindberg ska ta ett kliv till. Man satsar på att bygga en hårt arbetande grupp med en del spets.DIF_Soldier skrev:Nu blir till och med jag skraj. Jag brukar annars sitta ganska lugnt i båten. Hur fan är det tänkt?
På backsidan satsar man på två stabila backar. Man tror att Högström och Deilert är tillräckligt bra för att supporta dessa i PP och man tror att Norell håller för elitseriespel. Man har även utvecklingspotential i Holm och Englund.
Jag tror (om vi nu får in spets) att DIF blir ett jobbigt lag att möta. Kan bara Tellan (eller vem det nu blir) hålla en hög jämn nivå över hela säsongen så kan det bli hyfsat. Många av våra spelare passar bra för ett tight försvarsspel och kontringar.
Eller så går det åt helvete.
Född till sportchef.
Ni som menar att en helt ny förstalina ska in, är det HELT KLART? Har dem själva sagt det?
- John Terry
- Djurgården Hockey
Säcken sa det när hockeylaget tackades av på Tele2. Något i stil med att stommen av de som tog upp laget skulle vara kvar och att en ny första femma skulle in.ciirree skrev:Ni som menar att en helt ny förstalina ska in, är det HELT KLART? Har dem själva sagt det?
Aha okej. Då kan jag väl pusta ut en del.John Terry skrev:Säcken sa det när hockeylaget tackades av på Tele2. Något i stil med att stommen av de som tog upp laget skulle vara kvar och att en ny första femma skulle in.ciirree skrev:Ni som menar att en helt ny förstalina ska in, är det HELT KLART? Har dem själva sagt det?
Måste betyda att vi har en drös med spelare som ska lämna eller lånas ut trots kontrakt!
Säcken i halvtid under DIF - BPciirree skrev:Ni som menar att en helt ny förstalina ska in, är det HELT KLART? Har dem själva sagt det?
"Vi ska ha kvar stora delar av laget som tog oss upp sen ska Vi ska ha in en hel första femma för SHL"
2014-04-07, vad hände?
Här är tanken glasklar. The bare minimum of expenses ska ge så stor utväxling som möjligt. Det måste byggas hållbart på alla plan.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bra då blir första åtgärden att låna ut Falk när övannämnda förstalina är värvadJepe skrev:Säcken i halvtid under DIF - BPciirree skrev:Ni som menar att en helt ny förstalina ska in, är det HELT KLART? Har dem själva sagt det?
"Vi ska ha kvar stora delar av laget som tog oss upp sen ska Vi ska ha in en hel första femma för SHL"
Så här TROR jag att det kommer bli:
Ny-Ny-Ny
Sörensen-Jocke-Alvarez
Saviano-Ljungh-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Rundqvist
Heinerö (lånas ut?)
Nyström (lånas ut?)
Kalin (lånas ut?)
Högström-Ny
Norell-Deilert
Arnesson (?)-Englund
Falk-Holm
---
Känns svårt att få in Jakobs i den där ekvationen faktiskt.
Om vi får in spelare av kalibern Engqvist, S. Kronwall eller liknande på de tomma platserna ser det ändå rätt okej ut. Jag tycker det är bra att man har kvar en stor stomme. De unga, utvecklingsbara spelarna (Guter, Ljungh, Sörensen, Högström, Norell) kan ta stora kliv i en högre serie.
Ny-Ny-Ny
Sörensen-Jocke-Alvarez
Saviano-Ljungh-Guter
Hank-Honken-Ahlén
Rundqvist
Heinerö (lånas ut?)
Nyström (lånas ut?)
Kalin (lånas ut?)
Högström-Ny
Norell-Deilert
Arnesson (?)-Englund
Falk-Holm
---
Känns svårt att få in Jakobs i den där ekvationen faktiskt.
Om vi får in spelare av kalibern Engqvist, S. Kronwall eller liknande på de tomma platserna ser det ändå rätt okej ut. Jag tycker det är bra att man har kvar en stor stomme. De unga, utvecklingsbara spelarna (Guter, Ljungh, Sörensen, Högström, Norell) kan ta stora kliv i en högre serie.
Senast redigerad av Viktory den 2014-05-05 09:34:31, redigerad totalt 1 gånger.