Detta måste ändå betyda att Jocke och Ljungh går in som andra respektive tredje center. Sen undrar jag varför Norell inte fått förlängt ännu.. Annars gillar jag väl dem mesta av dessa förlängningar. Känner mig lite lite tveksam över Falk och Jocke. Steve vart en positiv överraskning, trodde inte han skulle få förlängt.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Donkels skrev:Hur i helvete kan Falk få förlängt - avgå alla. Vill Challe och styrelsen att vår vistelse i SHL bars ska bli ettårig
Falk tillhör framtiden. Vissa backar tar tid på sig att få den riktiga stabiliteten. Det var inte ett misstag att behålla Oscar Eklund som i mina ögon inte var särskilt övertygande under sina 75-100 första elitseriematcher.
Alexander gjorde flertalet riktigt stabila matcher den här säsongen. Sedan måste vi ju alltid ha en Falk i truppen =)
Ekonomin verkar ju helt klart inte vara på topp. Räknar med att vi får in en 5-6 riktigt stora namn nu, allt annat vore horribelt, såsom denna trupp ser ut just nu.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Donkels skrev:Hur i helvete kan Falk få förlängt - avgå alla. Vill Challe och styrelsen att vår vistelse i SHL bars ska bli ettårig
Falk tillhör framtiden. Vissa backar tar tid på sig att få den riktiga stabiliteten. Det var inte ett misstag att behålla Oscar Eklund som i mina ögon inte var särskilt övertygande under sina 75-100 första elitseriematcher.
Alexander gjorde flertalet riktigt stabila matcher den här säsongen. Sedan måste vi ju alltid ha en Falk i truppen =)
Falk kommer ALDRIG bli en habil back då han i mitt tycke är en livrädd spelare i klass med Lidstrom och om han blev söndercheckad i Allsvenskan då ska du se vad tunga SHL forwards kommer att göra med honom
Det var Steve jag menade tidigare när jag sa att ni skulle bli överraskade positivt. Annars så har Challe och säcken fortfarande sagt att det skall in en helt ny första lina.
Jag håller med dig. Samtidigt så tror jag inte vi kommer att ha tillräckligt stark backbesättning för att låta Falk växa. Han behöver speltid för att utvecklas därför tror jag att en utlåning till HA kan göra honom gott. Kanske låta honom spela ett par månader i Almtuna under Ragge? Ska han spela i elitserien så behöver han en rutinerad back bredvid sig. Förra året spelade han ofta bredvid Arnesson som visserligen är grymt talangfull och duktig men även är en back under utveckling.
Jag tycker ändå att det ser skapligt ut. Sedan beror ju ohyggligt mycket på vilka spelare som kommer in utifrån nu.