Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Debacle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Nils skalle har förstört för honom. Spelare och framför allt ledare ledsnade på honom när han öppet bland lagkamrater påstod sig vara en toppback i SHL och ansåg att han var värd Minst 100 lök i månaden. Nu försöker han krypa till korset. Tror Sylvegård tömmer plånboken och får sin högerfattade PP-back, inte mig emot.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Debacle skrev:Nils skalle har förstört för honom. Spelare och framför allt ledare ledsnade på honom när han öppet bland lagkamrater påstod sig vara en toppback i SHL och ansåg att han var värd Minst 100 lök i månaden. Nu försöker han krypa till korset. Tror Sylvegård tömmer plånboken och får sin högerfattade PP-back, inte mig emot.
Jag chansar också på det. Om Nils tvekar så och berättar öppet i tidningen så undrar jag om det inte redan är klart typ.
Jag chansar dock på moderklubben, Björklöven.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nämen, det här med SHL var ju väldigt kul.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Magnutz »

Debacle skrev:Nils skalle har förstört för honom. Spelare och framför allt ledare ledsnade på honom när han öppet bland lagkamrater påstod sig vara en toppback i SHL och ansåg att han var värd Minst 100 lök i månaden. Nu försöker han krypa till korset. Tror Sylvegård tömmer plånboken och får sin högerfattade PP-back, inte mig emot.
Vi behöver nog lägga de kronorna på bättre virke.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Steef skrev:
SirDIFalot skrev:
Enbom skrev:Var en finsk spelare för något år sedan som blev utlånad till SM-liiga istället för AHL. Han gick inte till samma klubb som han var i tidigare. Om det är ett undantagsfall vet jag inte, men möjligheten finns där.
Möjligt att hans kontrakt med dom hade gått ut när han skrev under NHL-kontraktet, eller om den klubben nobbade chansen att låna hem honom.
Emil Molin hade väll kontrakt med Brynäs innan han gick till Dallas organisation men blev utlånad till Rögle. Kan ha varit nått bråk mellan Dallas och Brynäs ledning men minns inte riktigt.
Brynäs ville väl kanske avsluta lånet? Han färgade ju inte ens i högsta ligan någon gång. Och gör det fortfarande inte typ.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sPTNC skrev:
Singing Cowboy skrev:Angående Nils Andersson saxat från Umeå Tidning:

Nils och Djurgården har precis avslutat en lyckad säsong där de lyckades med att ta steget upp till SHL efter många om och men. Även om laget tog klivet upp är Nils osäker på vad som är bäst för honom till kommande säsong.
- Jag funderar på om jag ska var kvar eller om jag ska fortsätta utveckla mitt offensiva spel i allsvenskan ett par år till. Mitt långsiktiga mål är att bli en stabil powerplay-back i SHL. Då kanske spel i allsvenskan är det bästa för mig?

En till liten dröm har Nils, att få spela med sin bror i Löventröjan.
- Det skulle vara roligt, men då får Erik ta den defensiva rollen i vårt backpar, avslutar Nils med ett gott skratt.

Han som bara för en månad sedan sa att han var värd 100k i månaden i SHL?

Har han blivit varse om att Deilert och Högström kommer prioriteras före honom i offensiven tro?
Ge mig gärna källan på det där...

Är forumiten Debacle den enda källan på det där skulle jag nog inte tolka det som fakta redan nu.
Expert.
medu82

Inlägg av medu82 »

SirDIFalot skrev:
Steef skrev:
SirDIFalot skrev:
Enbom skrev:Var en finsk spelare för något år sedan som blev utlånad till SM-liiga istället för AHL. Han gick inte till samma klubb som han var i tidigare. Om det är ett undantagsfall vet jag inte, men möjligheten finns där.
Möjligt att hans kontrakt med dom hade gått ut när han skrev under NHL-kontraktet, eller om den klubben nobbade chansen att låna hem honom.
Emil Molin hade väll kontrakt med Brynäs innan han gick till Dallas organisation men blev utlånad till Rögle. Kan ha varit nått bråk mellan Dallas och Brynäs ledning men minns inte riktigt.
Brynäs ville väl kanske avsluta lånet? Han färgade ju inte ens i högsta ligan någon gång. Och gör det fortfarande inte typ.

Det var väl Dallas som inte var nöjda med rollen som han fick i Brynäs?
(Har för mig att jag läste det någonstans)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Debacle

Inlägg av Debacle »

SirDIFalot skrev:
sPTNC skrev:

Nils och Djurgården har precis avslutat en lyckad säsong där de lyckades med att ta steget upp till SHL efter många om och men. Även om laget tog klivet upp är Nils osäker på vad som är bäst för honom till kommande säsong.
- Jag funderar på om jag ska var kvar eller om jag ska fortsätta utveckla mitt offensiva spel i allsvenskan ett par år till. Mitt långsiktiga mål är att bli en stabil powerplay-back i SHL. Då kanske spel i allsvenskan är det bästa för mig?

- Det skulle vara roligt, men då får Erik ta den defensiva rollen i vårt backpar, avslutar Nils med ett gott skratt.

Har han blivit varse om att Deilert och Högström kommer prioriteras före honom i offensiven tro?

Är forumiten Debacle den enda källan på det där skulle jag nog inte tolka det som fakta redan nu.
Du kan tvivla på mig som källa hur mycket du vill. Tänker inte argumentera om min trovärdighet, men du kan resonera lite. Nils gjorde en bra säsong i DIF (fram tills skadan), är det inte då lite uppseendeväckande att DIF helt utan anledning inte är hundra på en förlängning, för just det kan du läsa i diverse artiklar. Är det inte konstigt att hans attityd i media har gått från att det var snack om vilka som gav mest och bäst förutsättningar/pengar till att han kan tänka sig MIF och löven igen.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:
sPTNC skrev:

Du kan tvivla på mig som källa hur mycket du vill. Tänker inte argumentera om min trovärdighet, men du kan resonera lite. Nils gjorde en bra säsong i DIF (fram tills skadan), är det inte då lite uppseendeväckande att DIF helt utan anledning inte är hundra på en förlängning, för just det kan du läsa i diverse artiklar. Är det inte konstigt att hans attityd i media har gått från att det var snack om vilka som gav mest och bäst förutsättningar/pengar till att han kan tänka sig MIF och löven igen.
Nils dementerade att han skulle kräva någon fet lön på Twitter så sent som för några dagar sedan.
Kan mycket väl vara så att du upplevde det på ett sätt och andra på ett annat sätt. Det är väl ändå bara du som skrivit det?
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Tommy Söderström verkar vara i bra form, just sayin.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

#GeNilsförnyat En riktig Djurgårdare och jag gillar honom starkt som både människa som hockeyspelare!

Sen är han kanske i dagsläget ingen toppback i SHL,men grabben är ung och har en riktigt bra utvecklingskurva :) Bygger han på sig 5-10kg och blir stabilare vid blå så har han alla chanser att bli en toppspelare i SHL inom ett par år.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Debacle

Inlägg av Debacle »

Godnoken skrev:
Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:
sPTNC skrev:

Nils dementerade att han skulle kräva någon fet lön på Twitter så sent som för några dagar sedan.
Kan mycket väl vara så att du upplevde det på ett sätt och andra på ett annat sätt. Det är väl ändå bara du som skrivit det?
Tänker fortfarande inte argumentera om trovärdighet eller hur "jag" uppfattat något. Faktum kvarstår fortfarande även om ni nu anser att jag personligen misstolkat någon att DIF tvekar på en förlängning med vår starkaste back poängmässigt förra året...

Edit. Det är väll rätt självklart att man försöker dementera och rädda sitt ansikte så här i efterhand.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Andspe skrev:#GeNilsförnyat En riktig Djurgårdare och jag gillar honom starkt som både människa som hockeyspelare!

Sen är han kanske i dagsläget ingen toppback i SHL,men grabben är ung och har en riktigt bra utvecklingskurva :) Bygger han på sig 5-10kg och blir stabilare vid blå så har han alla chanser att bli en toppspelare i SHL inom ett par år.
I min bok saknar han det som gör honom till en "riktig Djurgårdare" och det har med hur man beter sig vid sidan av isen. Har inte fått bra vibbar där.

Som spelare tycker jag att han, likt Sam Lofquist, är mer av en forward än han är back. Hans spelstil tror jag skulle bli förödande mot snabba, skickliga SHL-forwards. Det lutar ju åt att hans roll skulle bli mer defensiv i vårt nya lag och det är inte hans starka sida. Kan se honom stå och drälla på blå som Klubertanz gjorde i tid och otid. Hans backchecking är inte heller särskilt imponerande.

Formbar? Vet inte faktiskt. Han har gett mig intrycket av att ha "bestämt sig" för hur han lirar hockey. Min gissning är att han kommer att fortsätta spela chanshockey i 5on5 samt "strafa" på blå i PP och skjuta dragskott på benskydd och det är allt.

Nej. Fick jag välja skulle jag plocka in en annan på den positionen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Man kan tycka vad man vill om Nils som eventuell toppback. Men 100k i månaden är ingen topplön för en back.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

John Terry skrev:Man kan tycka vad man vill om Nils som eventuell toppback. Men 100k i månaden är ingen topplön för en back.
120.000 ska vara medellönen i SHL. Så nej precis.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Låst