Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Nu kan vi börja hoppas på att Nashville vill låna ut Åberg till oss.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Enbom skrev:Nu kan vi börja hoppas på att Nashville vill låna ut Åberg till oss.
Tror tyvärr att Färjestad får första tjing eftersom han står under kontrakt med dem ett år till. Samma sak med Wennberg. Tror helt enkelt inte att de kan hamna i DIF nästa säsong.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

kaminor skrev:
Enbom skrev:Nu kan vi börja hoppas på att Nashville vill låna ut Åberg till oss.
Tror tyvärr att Färjestad får första tjing eftersom han står under kontrakt med dem ett år till. Samma sak med Wennberg. Tror helt enkelt inte att de kan hamna i DIF nästa säsong.

Ett gammal kontrakt kan väl inte gälla om man skriver på ett nytt?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

bastis7 skrev:
kaminor skrev:

Ett gammal kontrakt kan väl inte gälla om man skriver på ett nytt?
Det är väl inskrivet i avtalet med NHL som säger att dom får signa spelare som står under kontrakt. Att alltså den klubben som satt på kontraktet i alla fall har den fördelen.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Var en finsk spelare för något år sedan som blev utlånad till SM-liiga istället för AHL. Han gick inte till samma klubb som han var i tidigare. Om det är ett undantagsfall vet jag inte, men möjligheten finns där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Var en finsk spelare för något år sedan som blev utlånad till SM-liiga istället för AHL. Han gick inte till samma klubb som han var i tidigare. Om det är ett undantagsfall vet jag inte, men möjligheten finns där.
Möjligt att hans kontrakt med dom hade gått ut när han skrev under NHL-kontraktet, eller om den klubben nobbade chansen att låna hem honom.
Expert.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Tellan och Staffan Kronwall är mina "gissningar" och ja jag vet att Staffan har ett år kvar så jag bara gissar 8)
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jag förstår ilskan mot Nilson och Fernholm. Men Wesslau? Har jag missat något? Var ju betydligt fler som "lämnade för pengar".

Kempe
A.Holmqvist
Brodin
Cehlin
Norman
D.Tjärnqvist
M.Tjärnqvist

osv.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

[quote="Highwind"]Jag förstår ilskan mot Nilson och Fernholm. Men Wesslau? Har jag missat något? Var ju betydligt fler som "lämnade för pengar".

Kempe
A.Holmqvist
Brodin
Cehlin
Norman
D.Tjärnqvist
M.Tjärnqvist

osv.[/quote

1. Holmqvist fick inte kontrakt av oss och ska verkligen inte nämnas i samma kategori som dessa namn. Han är DIF rakt igenom.
2. De unga spelarna kan man förstå. De har framtiden framför sig och vill såklart spela på den högsta nivån.
3. M.Tjärnqvist ville vi inte förlänga med för han var rent utsagt usel.
4. D. Tjärnqvist är och kommer alltid vara en legoknekt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Highwind skrev:Jag förstår ilskan mot Nilson och Fernholm. Men Wesslau? Har jag missat något? Var ju betydligt fler som "lämnade för pengar".

Kempe
A.Holmqvist
Brodin
Cehlin
Norman
D.Tjärnqvist
M.Tjärnqvist

osv.
Kan omöjligt se att Wesslau lämnade bara för pengar. Han lämnade för att få spela på den högsta nivån. Killen är i sin prime-ålder OCH han knackade på landslagsdörren. Är folk så förbannat naiva att man tycker att han skulle följt med oss ner i Allsvenskan? Shit, är folk på riktigt???

Mycket riktigt, Honken ville faktiskt stanna men Djurgården hade inte råd/ville inte ha kvar honom. Mycket synd, och han ska tillbaka så fort vi får möjlighet till. Vi ska vara rädda om våra få riktiga Djurgårdare som finns kvar. Tjärnqvistarna ville väl ingen ha kvar? Sillen stannade ju faktiskt längre än väntat(för länge, då grabben var helt värdelös på slutet), och Kempe var avdelning falskt trams när han hävdade att han var en sådan "Djurgårdare". Mario älskade att fjäska för supportrarna, ska inte tas på allvar. Norman och Brodin hoppades jag dock på skulle stanna.

Nilson är den enda jag ser som på riktigt är bannlyst ur denna klubb. Ska vara försiktig med de här stämplarna. Enligt vissa så är ingen som lämnat våran klubb välkommen tillbaka. "Jävla Krüger alltså, jag trodde han var Djurgårdare. Hade jag varit spelare hade jag aldrig lämnat DIF *buhu*".. Jävla verklighetsflykt! Fernholm kan jag faktiskt tänka mig trots det han gjort. Dock är jag inte säker på att han är rätt steg att gå rent spelmässigt.
Steef

Inlägg av Steef »

SirDIFalot skrev:
Enbom skrev:Var en finsk spelare för något år sedan som blev utlånad till SM-liiga istället för AHL. Han gick inte till samma klubb som han var i tidigare. Om det är ett undantagsfall vet jag inte, men möjligheten finns där.
Möjligt att hans kontrakt med dom hade gått ut när han skrev under NHL-kontraktet, eller om den klubben nobbade chansen att låna hem honom.
Emil Molin hade väll kontrakt med Brynäs innan han gick till Dallas organisation men blev utlånad till Rögle. Kan ha varit nått bråk mellan Dallas och Brynäs ledning men minns inte riktigt.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF är knappast i den positionen nu att man kan unna sig lyxen att säga nej till ex-Djurgårdare, bara för saken skull liksom.
Typ, -jahaaa, nu passar de minsann

Vakna...och släpp sargen.

Kan någon av dessa nämnda namn tänka sig att spela i DIF igen, denna gång för en något lägre summa, ja då får vi helt enkelt bara säga -Ja tack!
Allt annat vore inte bara oerhört trångsynt utan även otroligt korkat
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av pulverapa »

Lee Harvey Oswald skrev:DIF är knappast i den positionen nu att man kan unna sig lyxen att säga nej till ex-Djurgårdare, bara för saken skull liksom.
Typ, -jahaaa, nu passar de minsann

Vakna...och släpp sargen.

Kan någon av dessa nämnda namn tänka sig att spela i DIF igen, denna gång för en något lägre summa, ja då får vi helt enkelt bara säga -Ja tack!
Allt annat vore inte bara oerhört trångsynt utan även otroligt korkat
Ja, fast Mackan är väl mer eller mindre slut.
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

FFFHTB skrev:text...Kempe var avdelning falskt trams när han hävdade att han var en sådan "Djurgårdare". Mario älskade att fjäska för supportrarna, ska inte tas på allvar...text
Kempe är djurgårdare, tro mig.
jetz

Inlägg av jetz »

Snälla senaste 5 sidor är inlägg med folk som tycker eller inte tycker att Wesslan är bra osv. Vem som djurgårdare eller inte. Det har inget med tråden att göra!! Vill ni hata mot varandra skriv pm!
Låst