Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
1:a maj imorgon.
Det var någon som tyckte sig minnas att kontrakt i KHL skrevs fram till och med den 30:e april och att det fanns hårda regler på att spelare inte fick signa andra kontrakt innan 1:a maj...
You see where I'm going with this...?
Det var någon som tyckte sig minnas att kontrakt i KHL skrevs fram till och med den 30:e april och att det fanns hårda regler på att spelare inte fick signa andra kontrakt innan 1:a maj...
You see where I'm going with this...?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jo, men Leksand var överlägset i AS och gick igenom Kvalserien betydligt enklare än vad vi gjorde. Vi hade en hel del marginaler på vår sida när det väl avgjordes.sparwen skrev:Behöll inte Leksand i princip sin trupp när de gick upp till SHL? Det gick ju i så fall rätt okej. Jag tror många överskattar SHL jämfört mot HA.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
De hade ett betydligt mer förberett lag för att både gå upp och sedan bli kvar.
Håller med dig om att SHL inte är någon superliga längre. Förr hade nästan alla lag 3 riktigt bra femmor. Numera är det rejält urvattnat med hjälp av NHL/KHL/övriga Europa. Sedan tror jag inte tanken är att utmana om guldet redan nästa år?
Ahnelöv trodde jag aldrig på. Varför skulle vi helt plötsligt kunna värva en svensk VM-back i sina bästa år? Har väl inte hänt sedan, tja, mitten på 90-talet. Efter det har vi sakta men säkert fått börja ta hemvändare och spelare som blivit över.
Vi kunde inte tävla om de hetaste spelarna innan vi åkte ur, varför skulle vi helt plötsligt kunna göra det nu?
Bara att acceptera att vi inte är någon maktfaktor inom Svensk ishockey längre. Det är som sagt många år sedan vi överlämnade det till andra klubbar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Man blev väl lurad av att han verkade vilja bo i Sthlm. Kändes som den perfekta värvningen för en nykomling. Modo hade säkert mycket pengar att spenda på backar då två förmodligen svindyra backar i Cumiskey och Regehr lämnat. Jag är såklart besviken att det inte blev nåt med Ahnelöv men ändå vettigt att vi inte försöker till vilket pris som helst.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jo, men Leksand var överlägset i AS och gick igenom Kvalserien betydligt enklare än vad vi gjorde. Vi hade en hel del marginaler på vår sida när det väl avgjordes.sparwen skrev:Behöll inte Leksand i princip sin trupp när de gick upp till SHL? Det gick ju i så fall rätt okej. Jag tror många överskattar SHL jämfört mot HA.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
De hade ett betydligt mer förberett lag för att både gå upp och sedan bli kvar.
Håller med dig om att SHL inte är någon superliga längre. Förr hade nästan alla lag 3 riktigt bra femmor. Numera är det rejält urvattnat med hjälp av NHL/KHL/övriga Europa. Sedan tror jag inte tanken är att utmana om guldet redan nästa år?
Ahnelöv trodde jag aldrig på. Varför skulle vi helt plötsligt kunna värva en svensk VM-back i sina bästa år? Har väl inte hänt sedan, tja, mitten på 90-talet. Efter det har vi sakta men säkert fått börja ta hemvändare och spelare som blivit över.
Vi kunde inte tävla om de hetaste spelarna innan vi åkte ur, varför skulle vi helt plötsligt kunna göra det nu?
Bara att acceptera att vi inte är någon maktfaktor inom Svensk ishockey längre. Det är som sagt många år sedan vi överlämnade det till andra klubbar.
Leksand snackades det väl tom innan säsongen som var att de hade sämre lag än när de gick upp. Tappade Raffl, Forsberg med flera. de blev utspelade i massa matcher och räddades av en storspelande Alsenfelt och Hersley. De kommer aldrig hitta en som kan prestera lika bra som det Hersley gjorde offensivt förra säsongen och tvivlar på att Alsenfelt kommer vara lika bra en hel säsong till. Tror de kommer hamna sämre än ifjol.
såg i pappers-DN att säcken, zabel och comp var och spana på tre kronors träning. Bara nöjesspan eller spanas det på någon speciell tro?:)
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Känns ju sådär att de bara skulle vara där att för kolla, tsm. Kollar säkerligen in någon!m0ng00se skrev:såg i pappers-DN att säcken, zabel och comp var och spana på tre kronors träning. Bara nöjesspan eller spanas det på någon speciell tro?:)
EDIT: Olausson hade inte varit fel.
Han vill ju till KHL men säger också att han vill ha igenom sina krav, dvs. Han vill spela mycket och få en stor roll. Det hade han ju säkert fått i DIF om KHL inte går vägen.
Var väl förmodligen Ahnelöv? Annars är den enda det finns nån pyttechans att värva Andersén och att han skulle välja oss före Brynäs vore jättekonstigt.ciirree skrev:Känns ju sådär att de bara skulle vara där att för kolla, tsm. Kollar säkerligen in någon!m0ng00se skrev:såg i pappers-DN att säcken, zabel och comp var och spana på tre kronors träning. Bara nöjesspan eller spanas det på någon speciell tro?:)
Så landslagsspelare får vi bara drömma vidare om nu när det inte blev nåt med Ahnelöv.
Va inte bilden från typ 7:e april eller nåt?seppuko skrev:Oj. Det var twitterkontot difhockedam som lade upp en bild från vår målvakt Valentinas telefon. Sorry för otydligheten.

Den är borttagen nu också.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Så kan man väl endå inte resonera efter vad som hände med Ahnelöv?mb81 skrev:Annars är den enda det finns nån pyttechans att värva Andersén och att han skulle välja oss före Brynäs vore jättekonstigt.ciirree skrev:Känns ju sådär att de bara skulle vara där att för kolla, tsm. Kollar säkerligen in någon!m0ng00se skrev:såg i pappers-DN att säcken, zabel och comp var och spana på tre kronors träning. Bara nöjesspan eller spanas det på någon speciell tro?:)
Han hade köpt hus här och sagt att DIF vore kul att spela för ... seeen så skrev han på för Modo.
Samtidigt står det ingenstans att han inte var villig att spela för Modo. All hype om att han skulle spela för oss blev ju uppblåst på grund av människor som uppenbarligen inte hade koll över huvud taget.ciirree skrev:Så kan man väl endå inte resonera efter vad som hände med Ahnelöv?mb81 skrev:Annars är den enda det finns nån pyttechans att värva Andersén och att han skulle välja oss före Brynäs vore jättekonstigt.ciirree skrev:Känns ju sådär att de bara skulle vara där att för kolla, tsm. Kollar säkerligen in någon!m0ng00se skrev:såg i pappers-DN att säcken, zabel och comp var och spana på tre kronors träning. Bara nöjesspan eller spanas det på någon speciell tro?:)
Han hade köpt hus här och sagt att DIF vore kul att spela för ... seeen så skrev han på för Modo.
Tar man för vana att inget är klart för än DIF Hockey går ut med det så sparar man en och en annan hjärnblödning

Jag är inte arg, och inte besviken.
Ahnelöv ville säkert till djurgårn men det är ju bara att inse att vi inte har råd med en landslagsspelare för tillfället...
Sen att han använde intresset för att trissa upp sin lön av Modo gör mig ingenting.
Sen att han använde intresset för att trissa upp sin lön av Modo gör mig ingenting.
konstigt dock att Leksand har råd med allt? Dem har ju redan fått 7 st från ahl, khl och finska ligan. Om inte så borde vi väl ha bättre ekonomi än dem om dem inte sålt gatustenar.adamvest skrev:Ahnelöv ville säkert till djurgårn men det är ju bara att inse att vi inte har råd med en landslagsspelare för tillfället...
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Morwin skrev:konstigt dock att Leksand har råd med allt? Dem har ju redan fått 7 st från ahl, khl och finska ligan. Om inte så borde vi väl ha bättre ekonomi än dem om dem inte sålt gatustenar.adamvest skrev:Ahnelöv ville säkert till djurgårn men det är ju bara att inse att vi inte har råd med en landslagsspelare för tillfället...
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Dom får ju hjälp av kommunen, vilket djurgårn aldrig får. Sen läste jag igår att DIF:s VD sagt att stockholms stad vill rusta upp Hovet. men inte för tillfället eftersom det sker mycket byggnation i området just nu. vilket kommer dröja några eller par år.... vi behöver mer hjälp av staden helt enkelt
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Största anledningen till våran usla ekonomi i år är att vi tappar sju miljoner i TV-avtalet. Detta är en överlevnadssäsong.
Avskaffa tre mot tre.
Är inte klart att vi ska betala hela den summan själv än. Så bra om alla sätter press på alla sätt man kan, i kommentatorsfält, Twitter, Facebook och maila!Mattias_87 skrev:Största anledningen till våran usla ekonomi i år är att vi tappar sju miljoner i TV-avtalet. Detta är en överlevnadssäsong.
2014-04-07, vad hände?
Nä, men antagligen räknar man med att det blir så. Således räknar man inte med årets budget och sedan får minus 7 miljoner på den. Så fram tills det där skulle helt ändras är det en överlevnadssäsong i dubbel bemärkelse.Jepe skrev:Är inte klart att vi ska betala hela den summan själv än. Så bra om alla sätter press på alla sätt man kan, i kommentatorsfält, Twitter, Facebook och maila!Mattias_87 skrev:Största anledningen till våran usla ekonomi i år är att vi tappar sju miljoner i TV-avtalet. Detta är en överlevnadssäsong.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...