Schonis skrev:Jag ska inte jämföra det lagbygge vi håller på att bygga just nu med det lag som vann silver 2010, då vi hade flera stommespelare i Jimmie, Otto, Fimpen, Holmqvist, Tjärnqvist och inte minst Ragge. Men det var många spelare som klev fram den säsongen också jag tror ingen kan säga att de trodde spelare som Krüger, Josefson, Cehlin, Brodin säkert någon mer skulle prestera så bra som de gjorde den säsongen. Men man måste ge spelare en chans innan man dömer ut dem.
Visst suktar även jag efter stora namn, men någonstans måste vi inse att Djurgården inte kommer ställa massa etablerade stjärnor på isen denna säsong, det är dessutom ingen vinstgaranti se bara på truppen som spelade DIF ur Elitserien, den trodde man skulle vinna SM-Guld. (i alla fall jag.)
Jag tycker vi ska göra en "moneyball" satsning värva smart och se till att få mycket pengarna.
Kan även vara bra att ha lite kvar på banken i februari om för att plocka in förstärkningar likt Örebro gjorde inför kvalserien i år eller slutspelet, det får vi ju se!
Håller med fullständigt! Vi ska inte köpa oss kortsiktig framgång. Bygga på sikt är lösningen.
Hävdar dock, med en dåres envishet, att missa en som Ahnelöv är skit.
Det är en Sthlm kille. Tillräckligt bra för landslaget men för dålig för NHL (troligen även för KHL) är precis vad vi behöver, tänk han är 26 bast och har minst 6-8 bra år kvar.
Det är på sådana spelare man ska lägga de "stora" pengarna på!
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank