DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
3p, men andra perioden var allt annat än vacker.
Jawo iskall som vanligt. Det här 5-årskontraktet kan nog bli en klassiker i kategorin sämsta avtal i Sverige.
Adde gör också en miserabel insats, dräller hela tiden på mitten och är egentligen ensam skyldig till baklängesmålen. Räddar sitt rykte lite grann med framspelet till Prijovic, men oj vad långsam och ostabil han ser ut.
Jawo iskall som vanligt. Det här 5-årskontraktet kan nog bli en klassiker i kategorin sämsta avtal i Sverige.
Adde gör också en miserabel insats, dräller hela tiden på mitten och är egentligen ensam skyldig till baklängesmålen. Räddar sitt rykte lite grann med framspelet till Prijovic, men oj vad långsam och ostabil han ser ut.
Vikas skrev:3p, men andra perioden var allt annat än vacker.
Adde gör också en miserabel insats, dräller hela tiden på mitten och är egentligen ensam skyldig till baklängesmålen. Räddar sitt rykte lite grann med framspelet till Prijovic, men oj vad långsam
och ostabil han ser ut.
2 perioden? Dags att släppa hockeyn nu? Håller med dig helt, Jawo och Adde var totalt värdelös och det har de varit i alla matcher de spelat typ. Men förövrigt var vi ju rätt bra idag och borde vunnit med 5-2. Vi var dåliga i 20 minuter och släpper tyvärr in två mål då vilket är fördåligt. Höie är ju väldigt osäker även han.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Höjdpunkten: Träffa hockeykillarna..
Matchen: Herregud så totalt färglöst spel Kan ju bero på motstånd iofs.
Irritationsfaktor 1: Hyllningen av hockeylaget är det faan skämskudde på. När hjältarna kliver ut på plan töms läktarna och några fåtal stackare står kvar på läktaren som spelarna står vända mot. Blir ju antiklimax att hyllas när folk reser sig och lämnar arenan för att köpa öl el. dricka som tydligen var mer prioriterat, trist för grabbarna, Säcken o Nyman mfl. som förtjänade hyll på ett bättre sätt
((
Irritationsfaktor 2: Gick efter lyssnat på "Säcken" för att köpa kaffe. Fick armbåga mig fram bland 200 pers, varför, jo ingen dryck får föras in på arenan utanför serveringsgränsdragningen enligt ordningsvakten. Stod där i 10 minuter i trängseln o drack upp mitt kokheta kaffe. Andra halvlek hann naturligtvis börja. När jag väl intagit min plats kommer det folk med cola, kaffe, öl och whatever dryck in på arenan bredvid mig..Totalt obegripligt. Jag tänkte absolut inte slänga mitt varma kaffe på random Djurgårdsvän utan dricka upp det i lugn o ro på min plats..Men finns säkert orsak till att det är så bestämt men när det ändå inte fungerar ändra då för faaan policyn...
Matchen: Herregud så totalt färglöst spel Kan ju bero på motstånd iofs.
Irritationsfaktor 1: Hyllningen av hockeylaget är det faan skämskudde på. När hjältarna kliver ut på plan töms läktarna och några fåtal stackare står kvar på läktaren som spelarna står vända mot. Blir ju antiklimax att hyllas när folk reser sig och lämnar arenan för att köpa öl el. dricka som tydligen var mer prioriterat, trist för grabbarna, Säcken o Nyman mfl. som förtjänade hyll på ett bättre sätt

Irritationsfaktor 2: Gick efter lyssnat på "Säcken" för att köpa kaffe. Fick armbåga mig fram bland 200 pers, varför, jo ingen dryck får föras in på arenan utanför serveringsgränsdragningen enligt ordningsvakten. Stod där i 10 minuter i trängseln o drack upp mitt kokheta kaffe. Andra halvlek hann naturligtvis börja. När jag väl intagit min plats kommer det folk med cola, kaffe, öl och whatever dryck in på arenan bredvid mig..Totalt obegripligt. Jag tänkte absolut inte slänga mitt varma kaffe på random Djurgårdsvän utan dricka upp det i lugn o ro på min plats..Men finns säkert orsak till att det är så bestämt men när det ändå inte fungerar ändra då för faaan policyn...
Innan ni spenderar lönen ni fick i fredags på något dumt, gör följande.
1. http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/23/ ... 00-kronor/ SKRIV UPP DIG PÅ JÄRNKAMINERNAS BUSSAR TILL ÅTVIDABERG PÅ SÖNDAG! Vi ska bli 1000 man där!
2. Det återstår bara två hemmamatcher innan VM uppehållet. Kalmar hemma 7 maj och IFK Göteborg hemma 21 maj. Det finns grymma biljettpaket till båda matcherna:
- Familjeläktaren: 160 kronor
- Sofialäktaren: 200 kronor
- Långsida: 300 kronor
- Premiumstol: 400 kronor
Läs mer här: http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/28/ ... ppehallet/
3. http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/28/ ... traktorer/ skriv upp er på Järnkaminernas buss till Falkenberg måndagen den 12 maj. Det finns inga roligare bortaresor än att ta över en liten jävla by någonstans och se Djurgårn!
4. BLI MEDLEM I JÄRNKAMINERNA! http://www.jarnkaminerna.se/medlem/
5. Få polarna att göra samma sak.
VI SKA HÅLLA DIF KVAR I TOPPEN AV TABELLEN!
Vi ses i Åtvidaberg på söndag!
1. http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/23/ ... 00-kronor/ SKRIV UPP DIG PÅ JÄRNKAMINERNAS BUSSAR TILL ÅTVIDABERG PÅ SÖNDAG! Vi ska bli 1000 man där!
2. Det återstår bara två hemmamatcher innan VM uppehållet. Kalmar hemma 7 maj och IFK Göteborg hemma 21 maj. Det finns grymma biljettpaket till båda matcherna:
- Familjeläktaren: 160 kronor
- Sofialäktaren: 200 kronor
- Långsida: 300 kronor
- Premiumstol: 400 kronor
Läs mer här: http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/28/ ... ppehallet/
3. http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/28/ ... traktorer/ skriv upp er på Järnkaminernas buss till Falkenberg måndagen den 12 maj. Det finns inga roligare bortaresor än att ta över en liten jävla by någonstans och se Djurgårn!
4. BLI MEDLEM I JÄRNKAMINERNA! http://www.jarnkaminerna.se/medlem/
5. Få polarna att göra samma sak.
VI SKA HÅLLA DIF KVAR I TOPPEN AV TABELLEN!
Vi ses i Åtvidaberg på söndag!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- minalman
VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Så som jag förstått det är det enbart Solnas Celso Borges som ska spela.minalman skrev:VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
Håller helt med annars. Är helt klart emot ett VM uppehåll från 30 maj till 6 juli
minalman skrev:VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
Som tur är är det bara under gruppspelet, men visst är det löjligt!
- Think if...
- Kontakt:
Dom måste ju hitta på något för att kunna göra en säsong av så få matcher. Annars skulle det vara över innan midsommar
A11
A11
Using Tapatalk
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är väl alltid uppehåll i AS när det är som bäst förutsättningar att spela fotboll i Sverige. Sedan spelar man avslutningen på hösten i regn, rusk och rätt kassa gräsplaner (de som nu finns kvar).minalman skrev:VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
Det verkar dessutom som man vill efterapa de större ligorna och spela ännu mer på senhösten och tidig vår vad det lider. Blir väl säsongsuppehåll juni, juli för att få till en höst-vår säsong.
Får väl hoppas på växthuseffekten jobbar på....
Annars väldigt glädjande start i år. 11 p på 6 matcher är fullt godkänt. Derbyt var hemskt, men nu får vi hoppas att laget fortsätter ta poäng och sedan gör en ännu bättre höst (hur nu laget ser ut då?).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Handlar väl mest om medialt fokus.minalman skrev:VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
Expert.
- Jim Morrison
Trodde inte att Jawos tröghet skulle komma redan i första säsongen på det nya kontraket. Hoppas han rycker upp sig, för han har inte imponerat öht i säsongsinledningen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Precis tänkt skriva ungefär samma sak. Och även för oss som faktiskt uppskattar VM även om Sverige inte är med.SirDIFalot skrev:Handlar väl mest om medialt fokus.minalman skrev:VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- minalman
Sveriges fotbollsallsvenska. En utfyllnadsprodukt när UEFA, FIFA och FA inte klarar att fylla varje kväll.seppuko skrev:Precis tänkt skriva ungefär samma sak. Och även för oss som faktiskt uppskattar VM även om Sverige inte är med.SirDIFalot skrev:Handlar väl mest om medialt fokus.minalman skrev:VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
Tack för att du hjälper till att bidra till haussen.minalman skrev:Sveriges fotbollsallsvenska. En utfyllnadsprodukt när UEFA, FIFA och FA inte klarar att fylla varje kväll.seppuko skrev:Precis tänkt skriva ungefär samma sak. Och även för oss som faktiskt uppskattar VM även om Sverige inte är med.SirDIFalot skrev:Handlar väl mest om medialt fokus.minalman skrev:VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
- minalman
Det var en cynisk kommentar riktad till de som anser att allsvenskan endast har ett värde då inte bättre fotboll visas på TV. Jag och många med mig skulle ge fullständigt fan i Honduras mot Syd-Korea om det i stället bjöds på Djurgårdsfotboll en skön försommarkväll.20002001 skrev:Tack för att du hjälper till att bidra till haussen.minalman skrev:Sveriges fotbollsallsvenska. En utfyllnadsprodukt när UEFA, FIFA och FA inte klarar att fylla varje kväll.seppuko skrev:Precis tänkt skriva ungefär samma sak. Och även för oss som faktiskt uppskattar VM även om Sverige inte är med.SirDIFalot skrev:Handlar väl mest om medialt fokus.minalman skrev:VM-uppehåll? Hur många från Allsvenskan ska spela VM? Det var det löjligaste jag hört.
Men tro vad du vill. Att lägga ner allsvenskan för att folk vill se bättre fotboll är knappast bra för haussen det heller. Det är det jag vill påpeka. Svensk fotboll dödar sig själv genom att låta bli att visa upp sig när sommaren är som bäst.
Edit: Att få veta att det bara är två matcher kvar innan midsommar är ju inte heller särskilt upplyftande/"haussande".