Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/3 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

:) Jag är lika nervös jag, men vi har varit starka när det verkligen gällt, jag hoppas det gäller för i kväll också!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Förra matchen så fanns det på webtv... Finns det någon som kommer rippa denna match me?

DIF TILL SLUTSPEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Och jag tror att det är som såhär:

DIF måste (mer eller mindre, om man inte vill lita på andras resultat) vinna denna match. Således FULL FART FRAMÅT.

linköping kommer i egenskap av en ev. 4e plats få frölunda i ett slutspel. De tror jag INTE de vill ha.
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Kennholt skrev: linköping kommer i egenskap av en ev. 4e plats få frölunda i ett slutspel. De tror jag INTE de vill ha.
Ett mycket märkligt resonemang då det inte stämmer alls :idea:

Frölunda kan komma 7-8 och får möta 1:an eller 2:an. Däremot så borde lhc vilja köra på för att komma 4:a och få en extra hemmamatch i kvartsfinalen.

Gäller bara att visa att vi är hetare !!

Mot linköping
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Från Svenska Ishockeyförbundets hemsida:
Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna
Lördagen den 3 mars kl 18.15, direktsänds valen till SM-kvartsfinalerna i Kanal 5 enligt följande:
- Elitseriens seriesegrare väljer mellan de två sämst placerade lagen, dvs lag 7 och 8, i grundserien.
- Tvåan väljer sedan mellan de återstående två sämst placerade lagen, vilket kan bli lag 6, 7 eller 8 beroende på vad seriesegraren väljer.
- Därefter väljer trean mellan de återstående två sämst placerade lagen och fyran får möta det lag som återstår.
Övrig information inför SM-slutspelet finns i bifogat spelschema.
Så en fjärdeplats för Linköping innebär med ganska stor sannolikhet Frölunda i kvartsfinalen. Dock med hemmaplansfördelen...
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Nu drar jag igång uppvärmningen med en öl.
Ni som ska dit sjung fram vårat lag.

KLOCKAN SLÅR..............
JA

Inlägg av JA »

Satan i gatan. Har gått och blivit sjuk som fan. 39 graders feber, hosta, snörvel, slem, svettattacker... Men likförbannat kommer man stå där i chokladhyddan och sjunga fram hjältarna till ännu en seger.

Jag ber om ursäkt i förväg till de jag eventuellt kommer smitta ner under kvällen.
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Gissa hur mycket jag gjort i skolan idag: Inte ett skit. Har varit så nervös att jag inte kunnat äta! så nu ska jag försöka äta och sen dra till Choklad Boden 17:30!

Har fortfarande känsakn av att jag kommer gå hem Besviken ikväll men vet inte varför.
JL

Inlägg av JL »

inte långt till match.... börjat ladda för fullt :D

ses i cc
Användarvisningsbild
rollestolz

fy farao

Inlägg av rollestolz »

Har inte varit så nervös sedan nittonhundra frösihjäl !!!!!
Kunde de inte vunnit sist i malmö ,så hade det ju varit klart.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Ja, då ska man se LHC - DIF på webben! :) Är så oerhört nervös!
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

NU JÄVLAR SKA VI TILL SLUTSPEL GRABBAR :D
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Har lustigt nog bättre magkänsla än på länge, kanske för att vi klarat kontraktet och allt mer är ren bonus. Men klart vi skall till slutspel.

Jag TROR jag känner mig lite lugn eftersom jag faktiskt tror - och fan ta dem annars - att skoterraggarna från Övik bistår oss i kväll. Visst, Mora har betydligt mer att spela för men MoDo kan inteförlita sig på att köra på halvfart och sedan rivstarta i slutspelet. Plus att de och HV fått rejäl ryggstämpel i media de senaste dagarna, samt att de har hemmaplan.

Tror MoDo i varje fall inte kommer torska på hemmaplan i kväll, vilket ger oss, tycker jag, rätt hyfsade kort. Men klart - och det är skönt - vi har det ju i egna händer, 2p och vi är helt klara.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Gäst

Inlägg av Gäst »

Linköpings HC - Djurgårdens IF
Linköping kommer till spel utan Sami Torkki, Thomas Vlasak och Martin Samuelsson. Rastislav Stana lär få fortsätta mellan stolparna efter att ha hållit nollan i tre av de fyra senaste matcherna.

I Djurgården är läget riktigt bra. Fredrik Ericsson som saknades senast är också borta i kväll, men i övrigt ska enligt uppgift samtliga spelare finnas tillgängliga. Teemu Lassila fortsätter i DIF-buren.
Skriv svar