Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/3 2007
-
Ett mycket märkligt resonemang då det inte stämmer allsKennholt skrev: linköping kommer i egenskap av en ev. 4e plats få frölunda i ett slutspel. De tror jag INTE de vill ha.

Frölunda kan komma 7-8 och får möta 1:an eller 2:an. Däremot så borde lhc vilja köra på för att komma 4:a och få en extra hemmamatch i kvartsfinalen.
Gäller bara att visa att vi är hetare !!
Mot linköping
Från Svenska Ishockeyförbundets hemsida:
Så en fjärdeplats för Linköping innebär med ganska stor sannolikhet Frölunda i kvartsfinalen. Dock med hemmaplansfördelen...Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna
Lördagen den 3 mars kl 18.15, direktsänds valen till SM-kvartsfinalerna i Kanal 5 enligt följande:
- Elitseriens seriesegrare väljer mellan de två sämst placerade lagen, dvs lag 7 och 8, i grundserien.
- Tvåan väljer sedan mellan de återstående två sämst placerade lagen, vilket kan bli lag 6, 7 eller 8 beroende på vad seriesegraren väljer.
- Därefter väljer trean mellan de återstående två sämst placerade lagen och fyran får möta det lag som återstår.
Övrig information inför SM-slutspelet finns i bifogat spelschema.
- rollestolz
fy farao
Har inte varit så nervös sedan nittonhundra frösihjäl !!!!!
Kunde de inte vunnit sist i malmö ,så hade det ju varit klart.
Kunde de inte vunnit sist i malmö ,så hade det ju varit klart.
- Bjurling_39
Har lustigt nog bättre magkänsla än på länge, kanske för att vi klarat kontraktet och allt mer är ren bonus. Men klart vi skall till slutspel.
Jag TROR jag känner mig lite lugn eftersom jag faktiskt tror - och fan ta dem annars - att skoterraggarna från Övik bistår oss i kväll. Visst, Mora har betydligt mer att spela för men MoDo kan inteförlita sig på att köra på halvfart och sedan rivstarta i slutspelet. Plus att de och HV fått rejäl ryggstämpel i media de senaste dagarna, samt att de har hemmaplan.
Tror MoDo i varje fall inte kommer torska på hemmaplan i kväll, vilket ger oss, tycker jag, rätt hyfsade kort. Men klart - och det är skönt - vi har det ju i egna händer, 2p och vi är helt klara.
Jag TROR jag känner mig lite lugn eftersom jag faktiskt tror - och fan ta dem annars - att skoterraggarna från Övik bistår oss i kväll. Visst, Mora har betydligt mer att spela för men MoDo kan inteförlita sig på att köra på halvfart och sedan rivstarta i slutspelet. Plus att de och HV fått rejäl ryggstämpel i media de senaste dagarna, samt att de har hemmaplan.
Tror MoDo i varje fall inte kommer torska på hemmaplan i kväll, vilket ger oss, tycker jag, rätt hyfsade kort. Men klart - och det är skönt - vi har det ju i egna händer, 2p och vi är helt klara.
Linköpings HC - Djurgårdens IF
Linköping kommer till spel utan Sami Torkki, Thomas Vlasak och Martin Samuelsson. Rastislav Stana lär få fortsätta mellan stolparna efter att ha hållit nollan i tre av de fyra senaste matcherna.
I Djurgården är läget riktigt bra. Fredrik Ericsson som saknades senast är också borta i kväll, men i övrigt ska enligt uppgift samtliga spelare finnas tillgängliga. Teemu Lassila fortsätter i DIF-buren.
Linköping kommer till spel utan Sami Torkki, Thomas Vlasak och Martin Samuelsson. Rastislav Stana lär få fortsätta mellan stolparna efter att ha hållit nollan i tre av de fyra senaste matcherna.
I Djurgården är läget riktigt bra. Fredrik Ericsson som saknades senast är också borta i kväll, men i övrigt ska enligt uppgift samtliga spelare finnas tillgängliga. Teemu Lassila fortsätter i DIF-buren.