Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
nu vill jag ha lite info av difhockey lite nyskrivna kontrakt o förlängningar vore på sin plats nu...denna tystnad som blivit är så himla jobbig
Jag tänkte ståndare och pastill-daniel- skrev:Befruktar...KennyF skrev:Jag såg honom när han spelade med Krüger. De gav synergi åt varandra. Precis som Heinerö befruktar Saviano och vice versa. Att finna sådana symbioser kan åstadkomma mirakel.-daniel- skrev:Vi behöver verkligen någon som spelar alla matcher i en producerande roll, där i ligger min stora skepsis mot Hannula. Känns som en gigantisk chansning om man skulle välja honom för en förstalina...![]()
Men visst förstår jag vad du menar. Problemet är ju bara att spelar man ca 20 matcher totalt / säsong så håller det inte.
- diftobbe89
Vill höra en lång intervju med Challe angående lagbygget.
Om man nu tänker behålla det mesta och värva en första kedja så är det väl lite fel spelare som redan värvats?
Sitter Ahlén och Heinerö osv på kontrakt nu när vi tog steget upp, eller är det någon skillnad?
Känns som vi har enhel drös spelare för typ en tredjekedja, och så vill man behålla Lundberg och jagar Kåberg???
Frågorna är många och man blir aningen förvirrad.
Om man nu tänker behålla det mesta och värva en första kedja så är det väl lite fel spelare som redan värvats?
Sitter Ahlén och Heinerö osv på kontrakt nu när vi tog steget upp, eller är det någon skillnad?
Känns som vi har enhel drös spelare för typ en tredjekedja, och så vill man behålla Lundberg och jagar Kåberg???
Frågorna är många och man blir aningen förvirrad.
Spela fult
- Think if...
- Kontakt:
Det är förutseende att från början och grunden bygga ett lag som står pall i ett nytt kval...
A11
A11
Using Tapatalk
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Just ståndare och pastiller ska visst vara en häftig kombination.KennyF skrev:Jag tänkte ståndare och pastill-daniel- skrev:Befruktar...KennyF skrev:Jag såg honom när han spelade med Krüger. De gav synergi åt varandra. Precis som Heinerö befruktar Saviano och vice versa. Att finna sådana symbioser kan åstadkomma mirakel.-daniel- skrev:Vi behöver verkligen någon som spelar alla matcher i en producerande roll, där i ligger min stora skepsis mot Hannula. Känns som en gigantisk chansning om man skulle välja honom för en förstalina...![]()
Men visst förstår jag vad du menar. Problemet är ju bara att spelar man ca 20 matcher totalt / säsong så håller det inte.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Då släpper vi all OT i denna tråd och håller oss till ämnet Silly-season 2014-15
//Mod
//Mod
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
FÖRLÄNG KONTRAKTET MED DENNA KRIGARE!

haha jag saknar ord...
Jag är inte arg, och inte besviken.
Härlig bild!
Men han är väl en av få från förra årets trupp som redan har kontrakt.
Men han är väl en av få från förra årets trupp som redan har kontrakt.
Ahnelöv med i truppen till sweden hockey games. Mårts ser det som sin vm-trupp. Känns som Ahnelöv kan bli väldigt dyr. Framförallt om han gör ett bra VM.
Visst är det så. Samtidigt sitter DIF alltjämt i förarsätet på grund av den geografiska fördelen som de kan erbjuda Ahnelöv, nu när han har flyttat hem till Huddinge med familj. Hoppas dock att det finns ett ömsesidigt intresse mellan parterna, Ahnelöv vore ett alldeles ypperligt nyförvärv.mb81 skrev:Ahnelöv med i truppen till sweden hockey games. Mårts ser det som sin vm-trupp. Känns som Ahnelöv kan bli väldigt dyr. Framförallt om han gör ett bra VM.
Har DIF uttryckt någon form av intresse eller tog spekulationerna fart i och med Ahnelövs flytt till Stockholm?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Enligt AB ska han själv ha hört av sig till oss (OBS enligt AB) http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8702536.ab
2014-04-07, vad hände?
Ah okej. De enda som man faktiskt kan lita på i den artikeln är ju Ahnelövs egna ord.
"Man vet aldrig. Jag har inte hört något."
Att det finns intresse från DIF kan man väl ändå utgå ifrån? Inte minst med tanke på de budgetvärvningar som hittills gjorts och behovet av några klasslirare.
"Man vet aldrig. Jag har inte hört något."
Att det finns intresse från DIF kan man väl ändå utgå ifrån? Inte minst med tanke på de budgetvärvningar som hittills gjorts och behovet av några klasslirare.
Victory is sweetest when you've known defeat.
-
pulverapa skrev:Hitta två kanoncentrar, varav en kan få Sörensen/(Jakobs eller ny billig) att lyfta sig, samt två klasspelare för förstakedjan så kan detta bli bra.
Hörde rykten om att Hannula trots allt ser ganska pigg ut i tyska finalen. Vi kanske inte ska dissa honom helt...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1705
Niklas Olausson står utan kontrakt, senaste från Luleå.
olympusPr1me skrev:pulverapa skrev:Hitta två kanoncentrar, varav en kan få Sörensen/(Jakobs eller ny billig) att lyfta sig, samt två klasspelare för förstakedjan så kan detta bli bra.
Hörde rykten om att Hannula trots allt ser ganska pigg ut i tyska finalen. Vi kanske inte ska dissa honom helt...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1705
Niklas Olausson står utan kontrakt, senaste från Luleå.
Hela våran budget skulle gå åt till honom typ!