SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av -daniel- »

Vikas skrev:
ciirree skrev:Finns ju ingen Allsvenska tråd längre men iaf: Rögle får två miljoner av kommunen.
Läste det på Twitter nyss.

Alla klubbar kommer verkligen storsatsa alltså. Jag kommer då följa HA vid sidan om SHL nu i höst. Kommer bli en grym serie.
Skulle gissa på att flera lag i HA kommer ha högre budget än oss. Blir en nagelbitare till säsong.
Det tror inte jag.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

-daniel- skrev:
Vikas skrev:
ciirree skrev:Finns ju ingen Allsvenska tråd längre men iaf: Rögle får två miljoner av kommunen.

Alla klubbar kommer verkligen storsatsa alltså. Jag kommer då följa HA vid sidan om SHL nu i höst. Kommer bli en grym serie.
Skulle gissa på att flera lag i HA kommer ha högre budget än oss. Blir en nagelbitare till säsong.
Det tror inte jag.
Nja, var nog en överdrift att säga högre. Men det kommer nog inte vara några gigantiska skillnader om man jämför med tidigare år.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vi får iaf om vi nu kommer sist inte möta någon av de tre bästa lagen i allsvenskan. Rätt säker redan nu att vik mif och rögle kommer topp 3. Då återstår typ ssk, aik, bofors,karlskrona och mora att få tampas med. Det ska vi bara klara i bäst av 7.
De klubbarna kommer inte vara nära vår budget. Södertälje ska väl satsa men så mycket ska det väl inte gå att höja budgeten med.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Vikas skrev:
-daniel- skrev:
Vikas skrev:

Det tror inte jag.
Nja, var nog en överdrift att säga högre. Men det kommer nog inte vara några gigantiska skillnader om man jämför med tidigare år.
Inget allsvenskt lag kommer ha över 20 miljoner, knappt över 15. Trots satsning.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Vi får iaf om vi nu kommer sist inte möta någon av de tre bästa lagen i allsvenskan. Rätt säker redan nu att vik mif och rögle kommer topp 3. Då återstår typ ssk, aik, bofors,karlskrona och mora att få tampas med. Det ska vi bara klara i bäst av 7.
De klubbarna kommer inte vara nära vår budget. Södertälje ska väl satsa men så mycket ska det väl inte gå att höja budgeten med.
Nu tror jag det är väl tidigt att spekulera i vilka som kommer topp 3 i AS.
Men får du rätt vet jag inte om det låter så lockande att möta Aik i bäst av 7.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
skinza

Inlägg av skinza »

CSN + studentrabatt är en obeskrivlig kombo! Dags att fixa säsongskortet!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:Vi får iaf om vi nu kommer sist inte möta någon av de tre bästa lagen i allsvenskan. Rätt säker redan nu att vik mif och rögle kommer topp 3. Då återstår typ ssk, aik, bofors,karlskrona och mora att få tampas med. Det ska vi bara klara i bäst av 7.
Har alla glömt hur lite den faktiska spelarbudgeten betyder? Vi åkte ur ES med en budget på ca 39 MSEK och gick upp med en kring 12 MSEK.

Det viktiga är att komma in i ett eventuellt kval, slutspel med en stigande formkurva samt att man har spelare som kan prestera under press utan att skita på sig. Som ett lag från högsta serien kommer man alltid komma in i en kvalserie / kvalspel med en negativ känsla och en enorm press. Så kommer även vara fallet kommande säsong. Tror spelarbudgeten är praktiken helt oväsentlig när det väl drar ihop sig. Just sayin'
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

-daniel- skrev:
Har alla glömt hur lite den faktiska spelarbudgeten betyder? Vi åkte ur ES med en budget på ca 39 MSEK och gick upp med en kring 12 MSEK.

Det viktiga är att komma in i ett eventuellt kval, slutspel med en stigande formkurva samt att man har spelare som kan prestera under press utan att skita på sig. Som ett lag från högsta serien kommer man alltid komma in i en kvalserie / kvalspel med en negativ känsla och en enorm press. Så kommer även vara fallet kommande säsong. Tror spelarbudgeten är praktiken helt oväsentlig när det väl drar ihop sig. Just sayin'
Kanske inte i gamla Kvalserien, men i en matchserie om bäst av sju tror jag man ser skillnad på budget. (Införs väl redan till kommande säsong?)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Så mycket neggo. Har alla redan glömt hur underbart det kändes att gå upp?
Vi måste ju faktiskt åka ur först för att få uppleva det igen!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Erik af Sibirien skrev:
-daniel- skrev:

Kanske inte i gamla Kvalserien, men i en matchserie om bäst av sju tror jag man ser skillnad på budget. (Införs väl redan till kommande säsong?)
Ja, det införs tills nästa men jag är inte lika övertygad som andra att mer pengar (eller de facto bättre lag) kommer vara så värst mer avgörande i en serie i bäst av 7 jämfört med en KS.

Tror ni exempelvis Aik hade gått segrande mot oss i en bäst av 7 den här säsongen? Det tror inte jag. Alls.
JärnJocke

Inlägg av JärnJocke »

Va f-n har jag hamnat i för tråd!? Var mina första tankar då jag öppnade denna.... Varför skriva om Allsvenskan nu? Vi e i SHL och vi är där för att stanna! Jag skiter rent ut sagt i Allsvenska klubbarna just nu. Jag kollar igenom media för att åtminstone hitta ett transferrykte angående DIF, men det enda jag hittar är såna om spelare som ska "bort". J-väldigt tradigt att ingenting händer....
ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Man måste rensa i undervegetationen innan man kan planterar ngt nytt.

F.ö så roade jag mig med att titta igenom vart våra J20 spelare de senaste åren tagit vägen och det finns nog ngr som ännu inte riktigt fått den stora chansen men nog ändå mognat och sannolikt har stor potential. Kanske...

A11
Using Tapatalk
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Hoppas att Alfredsson väljer att avsluta karriären i Sverige. Vore legendariskt att få se honom åka in på Hovet i höst. (Jag utgår från att det blir Frölunda i så fall)
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

1962FenderStrat skrev:Hoppas att Alfredsson väljer att avsluta karriären i Sverige. Vore legendariskt att få se honom åka in på Hovet i höst. (Jag utgår från att det blir Frölunda i så fall)
Haha finns inte en chans att han drar på sig Djurgårdströjan
mb81

Inlägg av mb81 »

XantE skrev:
1962FenderStrat skrev:Hoppas att Alfredsson väljer att avsluta karriären i Sverige. Vore legendariskt att få se honom åka in på Hovet i höst. (Jag utgår från att det blir Frölunda i så fall)
Haha finns inte en chans att han drar på sig Djurgårdströjan
Står väl inget om det. Han kan spela i minst 11 lag till för att man ska se honom på hovet.
Låst