Vi åkte ur pga av bristande ledarskap, tro inget annat.Kall-El skrev:Nej han höll inte för han var inte tillräckligt bra och nej inte många andra spelare var det heller för den delen. Otto ett av få undantag.Túrin Turambar skrev:Men ditt argument var ju "han höll ju uppenbarligen inte, eftersom vi åkte ur" och då måste det ju gälla alla.Kall-El skrev:Jag sa aldrig att alla spelare inte höll jag menade bara på att Holm inte höll för SHL-spel den säsong vi åkte ur. Ottosson håller alltid och skulle säkerligen hålla nu med om han bara snöradepå sig sina grillor.Túrin Turambar skrev:Kall-El: Så du menar att ingen av de spelare som var med när vi åkte ut "hölll för de sammanhangen"? Inte Ottosson eller Tjärnqvist heller, t ex? Dessutom hade Holm +4 året vi åkte ut fast laget fick så dålig. Om jag inte minns fel fick han också något pris för bästa unga spelare i DIF den säsongen.
Vad jag har sett av Holm under de två senaste säsongerna har jag svårt att se honom vara en bärande spelare i SHL nu heller.
Och ja Holm måste vara en bärande spelare med tanke på alla unga backar vi rimligtvis måste satsa på kommande säsong. Med tanke på att vi förhoppningsvis kommer kunna behålla Ollas- Mattsson, Norell, Englund och Arnesson måste våra övriga backar vara bra nog att hålla för "topp fyra" och jag har väldigt svårt att se Holm göra detta.
Daniel Tjärnqvist var inte heller han tillräckligt bra kanske skall sägas.
Hade tillräckligt många spelare kommit upp i en ok nivå hade vi aldrig åkt ur i första läget.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- John Terry
- Djurgården Hockey
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Exakt. Vill inte racka ned på enskilda personer, det var systemfel rakt igenom i våran förening det året. Den kostym vi nu sytt känns helt enkelt mer anpassad till den verklighet vi lever i nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du har säkert rätt. Men du får gärna utveckla vad du menar med det.seppuko skrev:Exakt. Vill inte racka ned på enskilda personer, det var systemfel rakt igenom i våran förening det året. Den kostym vi nu sytt känns helt enkelt mer anpassad till den verklighet vi lever i nu.
Tänker du på den administrativa delen, styrelsen, tränarna?
Som inbiten Djurgårdare är jag intresserad av all möjlig information.
Min personliga gissning till varför vi åkte ur var en svag sportchef som skapade en trupp utan harmoni och som dessutom inte insåg vad som behövde åtgärdas. Det med en tränarstab som utifrån sett såg lamslagna och oinspirerade ut. Några dåliga resultat och den negativa spiralen var igång.
På papperet var vi ju inget lag som borde ha åkt ur. Om något blev det väl ett retroaktivt uttåg för att vi mirakulöst nog klarade oss kvar budgetåren efter lockout-säsongen.
Då förövrigt Säcken ännu gjorde ett underverk med laget.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Att vi åkte ur berodde väl antagligen på en lång rad olika saker, men att väldigt många spelare tokunderpresterade måste ju vara en viktigt punkt.
En annan att laget tyvärr var felbyggt utan like där man valde att inte ersätta förlorade centrar på ett tillräckligt bra sätt kombinerat med att man helt missade behovet av defensivt skickliga backar.
Här kanske jag minns fel med var det inte den säsongen som Nisse Ekman och Mackan signandes in istället för en naturliga och pålitliga centrar samtidigt som spelare som Engqvist och Josefsson försvann?
En annan att laget tyvärr var felbyggt utan like där man valde att inte ersätta förlorade centrar på ett tillräckligt bra sätt kombinerat med att man helt missade behovet av defensivt skickliga backar.
Här kanske jag minns fel med var det inte den säsongen som Nisse Ekman och Mackan signandes in istället för en naturliga och pålitliga centrar samtidigt som spelare som Engqvist och Josefsson försvann?
Det var året innan vi åkte ur som vi signa Ekman och Nilson kom in i laget en bit in i säsongen efter att ha försökt ta en plats i NHL.
Däremot ersatte vi Krüger med Almtorp det året vi åkte ur.
Glöm inte att vi signade upp både M. Tjärnqvist och M. Carlsson också. Brunkarkaka på brunkarkaka.
- minalman
- Säsongskort: Ja
D. Tjärnqvist skulle bli en ny Ragge. Det gick sådär.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
- Säsongskort: Ja
Men det berodde egentligen på en person. Som gav oss två allvarliga hjärnskakningar i samma match. Utan straff. Där började allt gå fel.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Håller helt med! En av anledningarna till att det började gå utför.minalman skrev:Men det berodde egentligen på en person. Som gav oss två allvarliga hjärnskakningar i samma match. Utan straff. Där började allt gå fel.
-
Vem var den andra som fick hjärnskakning och vem var personen som orsakade dessa?minalman skrev:Men det berodde egentligen på en person. Som gav oss två allvarliga hjärnskakningar i samma match. Utan straff. Där började allt gå fel.
- Jim Morrison
Jari Tolsas tacklingar på D. Tjärnqvist och Jimmie.1962FenderStrat skrev:Vem var den andra som fick hjärnskakning och vem var personen som orsakade dessa?minalman skrev:Men det berodde egentligen på en person. Som gav oss två allvarliga hjärnskakningar i samma match. Utan straff. Där började allt gå fel.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-04-26 13:23:18, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
det var så det var ja.Oaklund skrev:Det var året innan vi åkte ur som vi signa Ekman och Nilson kom in i laget en bit in i säsongen efter att ha försökt ta en plats i NHL.
Visste att vi helt missade att ersätta förlorade centrar i alla fall.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Tjärna Sr var fantastisk innan hjärnskakningen.
Allt började när Hardy övertalades att fortsätta trots att han inte ville. Som jag hört var inte Järlan inte drivande i att övertala Hardy utan snarare den sportgrupp som fanns Ola Josefsson i spetsen (som tidigare luddigt pekats ut som ett problem i DIF).
Hardy var inte motiverad och det märkte såklart normalt yrkesmän som Bom-Bom, Nilson mfl (sen kan man tycka vad man vill om dom i övrigt). Det säger sig självt att en omotiverad tränare blir skit.
Almtorp har tex presterat ok/bra i Linköping efter det här.
Bekymret dock är sen att man kickade Hardy, för att jag tror att en Hardy med kniven mot strupen hade presterat bättre i kvalserien och slutet av serien än Zabel och Challe. Han är i grunden bättre helt enkelt.
Så först dåligt ledarskap av ledningen som övertalade Hardy, sen dåligt av Hardy och slutligen dåligt av ledningen när man skickade Hardy när det hettade till.
Sorry väldigt OT
Allt började när Hardy övertalades att fortsätta trots att han inte ville. Som jag hört var inte Järlan inte drivande i att övertala Hardy utan snarare den sportgrupp som fanns Ola Josefsson i spetsen (som tidigare luddigt pekats ut som ett problem i DIF).
Hardy var inte motiverad och det märkte såklart normalt yrkesmän som Bom-Bom, Nilson mfl (sen kan man tycka vad man vill om dom i övrigt). Det säger sig självt att en omotiverad tränare blir skit.
Almtorp har tex presterat ok/bra i Linköping efter det här.
Bekymret dock är sen att man kickade Hardy, för att jag tror att en Hardy med kniven mot strupen hade presterat bättre i kvalserien och slutet av serien än Zabel och Challe. Han är i grunden bättre helt enkelt.
Så först dåligt ledarskap av ledningen som övertalade Hardy, sen dåligt av Hardy och slutligen dåligt av ledningen när man skickade Hardy när det hettade till.
Sorry väldigt OT
-
D. Tjärnqvist var väl ändå vår bästa back med hästlängder, fram tills att han blev misshandlad av Jari Tolsa i Januari och inte var sig lik efter skadan...Kall-El skrev:Nej han höll inte för han var inte tillräckligt bra och nej inte många andra spelare var det heller för den delen. Otto ett av få undantag.Túrin Turambar skrev:Men ditt argument var ju "han höll ju uppenbarligen inte, eftersom vi åkte ur" och då måste det ju gälla alla.Kall-El skrev:Jag sa aldrig att alla spelare inte höll jag menade bara på att Holm inte höll för SHL-spel den säsong vi åkte ur. Ottosson håller alltid och skulle säkerligen hålla nu med om han bara snöradepå sig sina grillor.Túrin Turambar skrev:Kall-El: Så du menar att ingen av de spelare som var med när vi åkte ut "hölll för de sammanhangen"? Inte Ottosson eller Tjärnqvist heller, t ex? Dessutom hade Holm +4 året vi åkte ut fast laget fick så dålig. Om jag inte minns fel fick han också något pris för bästa unga spelare i DIF den säsongen.
Vad jag har sett av Holm under de två senaste säsongerna har jag svårt att se honom vara en bärande spelare i SHL nu heller.
Och ja Holm måste vara en bärande spelare med tanke på alla unga backar vi rimligtvis måste satsa på kommande säsong. Med tanke på att vi förhoppningsvis kommer kunna behålla Ollas- Mattsson, Norell, Englund och Arnesson måste våra övriga backar vara bra nog att hålla för "topp fyra" och jag har väldigt svårt att se Holm göra detta.
Daniel Tjärnqvist var inte heller han tillräckligt bra kanske skall sägas.
Hade tillräckligt många spelare kommit upp i en ok nivå hade vi aldrig åkt ur i första läget.
Jag ser ett mönster...
Kan vi försöka hålla den här tråden till sillyn och fortsätta diskussionen om varför vi åkte ur och hur det kan undvikas i en annan tråd?