Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
han fick chansen i PP sina först år och klarade inte av det så bra, hoppas han får chansen igen.
Expert.
- ANTECKNINGSBLOCK
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Aftonbladet - står inget om DIF skrev: NEW YORK. Han har aldrig ingått i ett lag som inlett ett Stanley Cup-slutspel lika övertygande som Montreal i år.
Men dessvärre tvingades en petad Douglas Murray se showen från läktarplats.
– Jag är såklart besviken, men när laget spelar så bra och vinner fyra raka finns det inte mycket att invända mot, säger han till Sportbladet.
Fjorton av de sexton lag som kvalificerade sig för årets Stanley Cup-slutspel stormar utmattade vidare i matchserier som aldrig tycks vilja ta slut.
Men spelarna i Montreal Canadiens kan lugnt luta sig tillbaka, och slipa på detaljer, i väntan på att omgång två ska börja.
För de lyckades ju svepa ut Tampa Bay Lightning i fyra raka matcher.
– Ja, det var imponerande. Vi spelade definitivt den bästa hockey jag sett sedan jag kom hit. Vi behandlade pucken väl, gjorde väldigt få misstag och var skarpa i offensiven, säger Douglas Murray till Sportbladet några dagar efter den avslutande segern hemma i ett euforiskt Bell Centre.
”Svårt med tolv playoff-rookies”
Han fortsätter:
– Samtidigt är det alltid en kombination av egen styrka och mindre bra motstånd när man vinner fyra raka matcher. Tampa har ett talangfullt lag som kommer bli väldigt bra, men nu var bristen på erfarenhet lite för stor. Jag tror de hade tolv playoff-rookies på isen. Då är det svårt.
”Såklart besviken”
”Dogge” hade bättre förutsättningar än de flesta att analysera det som hände under bataljerna, för han satt alltså på läktaren. Den 34-årige backbjässen, som kom till Montreal inför den här säsongen, var petad i samtliga fyra matcher.
– Jag är såklart besviken, det går inte att säga något annat. Det var framförallt för att utnyttja min erfarenhet från slutspelshockey de signade mig här, säger han.
– Men när laget spelar så bra och vinner fyra matcher på raken finns det inte så mycket att invända mot. Man vet att det inte blir några förändringar i laguppställningen sådana gånger.
”Redo ifall jag behövs”
Nu hoppas den folkkäre veteranen på spel i nästa omgång istället. Då väntar antagligen Boston Bruins – som nu har 3-1-övertag mot Detroit – och då kan såväl ”Dogges” rutin som hans muskler komma till användning.
– Det är väl oklart om jag spelar första matchen, men jag har svårt att se att vi ska kunna ta även Boston i fyra raka, så jag håller mig redo ifall jag behövs. Det är allt man kan göra, säger han.
2014-04-07, vad hände?
-
Greger Hanson har gjort en imponerande säsong i CHL:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548
Vet dock inte nivån på den ligan, men gissar på Div1.
- SirDIFalot
På sin höjd.1962FenderStrat skrev:Greger Hanson har gjort en imponerande säsong i CHL:
Expert.
-
SirDIFalot skrev:På sin höjd.1962FenderStrat skrev:Greger Hanson har gjort en imponerande säsong i CHL:
Baserat på?

Fint skägg på Lill-Honken.
Senast redigerad av pulverapa den 2014-04-27 20:11:00, redigerad totalt 2 gång.
-
Stefan Ridderwall till Rögle. Intressant, hoppas det kan lossna för honom (utan att för den sakens skull ta upp Rövle till Elitserien.)
-
Gabbe till VM, eller?
Hoppas på det, han har ju ställt upp det senaste två, så om han är hel och frisk kommer han förhoppningsvis.1962FenderStrat skrev:Gabbe till VM, eller?
Re: Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Han kanske är trött.Rix skrev:Hoppas på det, han har ju ställt upp det senaste två, så om han är hel och frisk kommer han förhoppningsvis.1962FenderStrat skrev:Gabbe till VM, eller?
Hörde att Erik Karlsson plutten kände sig sliten!
Frågan är ju vem fan som bryr sig om VM? Dassig pausunderhållning framförallt under ett OS-år.
-
VM är helt ok nöje under säsongsuppehållet. Förra året var särskilt kul med grymt bra lag.
Patrik ekwall av alla skrev en bra krönika där han jämförde VM med melodifestivalen, ett jävla gnäll innan under och efter men likförbannat ser nästan alla på skiten och engagerar sigManijock skrev:Frågan är ju vem fan som bryr sig om VM? Dassig pausunderhållning framförallt under ett OS-år.
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Haha så jävla sant!4.9.5 skrev:Patrik ekwall av alla skrev en bra krönika där han jämförde VM med melodifestivalen, ett jävla gnäll innan under och efter men likförbannat ser nästan alla på skiten och engagerar sigManijock skrev:Frågan är ju vem fan som bryr sig om VM? Dassig pausunderhållning framförallt under ett OS-år.
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk