Läktarmålsättningar i slutspelet
Bara DIF kommer till slutspel och minst 2 matcher på ett fullsatt Hovet så är jag nöjd. Man måste ändå vara realistisk och se hur Djurgården står sig mot andra lag. Precis som förra året kan man i en grundspelsmatch skrälla mot ett topplag, det är betydligt svårare att klara detta i ett slutspel flera matcher i rad.
Jag hoppas på att Djurgården säkrar slutspelsplats imorgon och är övertygad om att de kommer göra det. Jag är rätt nöjd med säsongen. Man har inte gått in med 100% på vissa matcher och då vinner man inte heller. Men just nu har Djurgården flyt och stämningen är (ser i alla fall ut att vara) på topp.
Lycka till imorgon.
Jag hoppas på att Djurgården säkrar slutspelsplats imorgon och är övertygad om att de kommer göra det. Jag är rätt nöjd med säsongen. Man har inte gått in med 100% på vissa matcher och då vinner man inte heller. Men just nu har Djurgården flyt och stämningen är (ser i alla fall ut att vara) på topp.
Lycka till imorgon.
- Blåränderna går aldrig ur
Andy du är kung 
Som sagt om man bara vill går allt

Som sagt om man bara vill går allt

Senast redigerad av Blåränderna går aldrig ur den 2007-03-01 21:52:03, redigerad totalt 1 gånger.
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Andy mycket bra skrivet, (let's dance) MEN jag tror som någon tidigare skrev att det blir svårt i den praktiska biten. Vi kan nog ha fullsatt på hovet, göra ett TIFO men jag tror att det inte skulle gå att få 3000 pers till karlstad eller jönköping. Sen tror jag inte att vi skulle kunna bygga om till ståplats. Sen har väll JK inte resurserna att genomföra tifon i kvarterna, semi-finalerna och final-matcherna. Men allt är möjligt.
Får väl lägga lite sorti på stämningen här:
1. Det är omöjligt att få 3000 plåtar, oavsett vilket lag vi möter (om vi går vidare) i slutspelet. Det ligger till så precis som Kall-El skriver. Utöver detta kommer vi inte att samla ihop 3000 man i en kvartsfinal, hur mycket vi än vill.
Men vi (JK) kommer i vanlig ordning att försöka styra upp så mycket det bara går, precis som nu mot Linköping där vi kollat upp sittplatssektioner, uppmanat, styrt, osv. Vad som går att göra och hur stort intresset är får vi kolla av direkt efter "lottningen".
2. Fabriken anordnar tifoarrangemangen.
Nu är det dags att göra sig ordning för invasionen av Linköping...
/Micke, JK
1. Det är omöjligt att få 3000 plåtar, oavsett vilket lag vi möter (om vi går vidare) i slutspelet. Det ligger till så precis som Kall-El skriver. Utöver detta kommer vi inte att samla ihop 3000 man i en kvartsfinal, hur mycket vi än vill.
Men vi (JK) kommer i vanlig ordning att försöka styra upp så mycket det bara går, precis som nu mot Linköping där vi kollat upp sittplatssektioner, uppmanat, styrt, osv. Vad som går att göra och hur stort intresset är får vi kolla av direkt efter "lottningen".
/Micke, JK
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Då får vi väl samla ihop 3000 man och hyra in storbildsskärmar utanför arenan och sjunga så det hörs ända in...Pinocchio skrev:Får väl lägga lite sorti på stämningen här:
/Micke, JK
Nog borde vi kunna ordna ett kaos-tifo själva även om Fabriken inte är på?
Flaggor, konfeti och stripes.
På det glada 80-talet körde vi med tipskuponger och kassakvittorullar i kombination med flaggor. Kan bli rätt coolt det med. I alla fall bättre än inget alls!
I kväll gör vi något alla i Djurgårdsfamiljen trodde var omöjligt när säsongen startade - vi invaderar en bortaaréna med över 1000 man. Låt oss rida på den vågen och göra det omöjliga gång på gång under detta slutspel...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad