Ingen av dem verkar sugna på ssk. Tror att Åker/Strängnäs ligger bättre till än ssk, men sätter mina pengar på DIF nu!seppuko skrev:Samuelsson i SSK, Jocke vill inte dit enligt mina ssk-källor. Har dock inte hört ditt rykte.Jensih skrev:I den håla jag kommer från sägs det att Micke Samuelsson och Jocke E är bra polare och har disskuterat att avsluta karriären med en säsong tillsammans..
Isåfall ligger Åker/Strängnäs i Div1 eller Södertälje SK närmast till hands va?
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Rundqvist och Nyström har i alla fall åldern på sin sida och kan mycket väl fortsätta att utvecklas. Dessutom inte alldeles enkelt att avgöra var de står kvalitetsmässigt då de inte synats tillräckligt. Antagligen dessutom relativt billiga lönemässigt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Armalis och Alvarez känns som spännande och kloka värvningar.
Deilert har utvecklats och är betydligt bättre än senast. Ändå hoppas jag inte det är på bekostnad av Nisse. Jag vill verkligen ha kvar honom då jag ser en hög potential i hans fortsatta karriär.
Rundqvist har jag för lite koll på, liksom på Nyström. Men de känns lite sisådär för mig.
Vilka backar jag vill ha in har jag ju redan tjatat om.
Därför tänkte jag komma med nästa önskemål till Challe.
Ring och övertala Richard Wallin. Där har vi en rutinerad kille som kan hålla uppe en första eller andralina. Skulle nog tycka det vore trevligt med Stockholm igen och säkert känna en revanschlusta emot Fbk och hela hockeysverige.
Kom igen Challe! Jag hoppas att du redan kontaktat honom.
Då är jag mycket mer oroad över de backar som vi redan signat på oss eller ryktas till oss för där finns det en ordentlig hög med spelare som vi vet ungefär var de står och utifrån denna information ställer i alla fall jag mig högst tveksam till om de täcker till för spel i SHL.
Tror dessvärre det kommer dröja innan vi får se värvningar härifrån nu! Hela 4 st blev ju klara i Fredags
Ang. Rickard Wallin. Har inte han varit skadad ganska mycket och att det kan vara anledningen till att FBK tvekar?
EDIT: Såg att han lirat 43 matcher säsongen som gått så han har ju i alla fall kunnat spela.
EDIT: Såg att han lirat 43 matcher säsongen som gått så han har ju i alla fall kunnat spela.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Jo han har varit lite skadad. Svag säsong poängmässigt också.Stulle skrev:Ang. Richard Wallin. Har inte han varit skadad ganska mycket och att det kan vara anledningen till att FBK tvekar?
Han själv säger ju att han kan tänka sig att spela kvar trots lönesänkning.
Rickard Wallin's bäst före datum har passerat tycker jag. Tycker inte man ska försöka värva honom.
-
Är jag den enda här inne som vill ha kvar Nyberg nästa år? Tror han kan vara bra i en brunkarkedja istället för Hank. Nyberg - Honken - Ahlén. Snabb på rören och smäller på mycket.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Just värvningen av Deilert känns märklig. Han hade varit en klart godkänd AS-värvning. Men jag har svårt att se att han ska förstärka vårt lag (vilket väl är tanken till nästa år?).Kall-El skrev:Rundqvist och Nyström har i alla fall åldern på sin sida och kan mycket väl fortsätta att utvecklas. Dessutom inte alldeles enkelt att avgöra var de står kvalitetsmässigt då de inte synats tillräckligt. Antagligen dessutom relativt billiga lönemässigt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Armalis och Alvarez känns som spännande och kloka värvningar.
Deilert har utvecklats och är betydligt bättre än senast. Ändå hoppas jag inte det är på bekostnad av Nisse. Jag vill verkligen ha kvar honom då jag ser en hög potential i hans fortsatta karriär.
Rundqvist har jag för lite koll på, liksom på Nyström. Men de känns lite sisådär för mig.
Ring och övertala Richard Wallin. Där har vi en rutinerad kille som kan hålla uppe en första eller andralina. Skulle nog tycka det vore trevligt med Stockholm igen och säkert känna en revanschlusta emot Fbk och hela hockeysverige.
Då är jag mycket mer oroad över de backar som vi redan signat på oss eller ryktas till oss för där finns det en ordentlig hög med spelare som vi vet ungefär var de står och utifrån denna information ställer i alla fall jag mig högst tveksam till om de täcker till för spel i SHL.
Vem är han bättre än? I PP är ju Nisse ett starkare kort. Möjligen att Deilert är snäppet vassare defensivt. Men Deilert in, Nisse ut, är inget vi går plus på.
Kanske Deilert är istället för Lidström och då får väl värvningen anses ok.
Men jag hade som sagt hellre sett att man tagit in mera klass till försvaret, 2-3 st. Sedan byggt vidare på backarna vi hade i år (Nisse, Holm, Arnesson, Holm, Englund).
Just nu är det svårt att se hur Challe tänker. Möjligen att några är inne på rätt spår när de skriver att en del spelare blivit lönegiriga när vi nu tog steget upp och därmed tvingar Challe till att rensa ut rätt friskt. Vore tragiskt om det vore så. Andra lag som tagit lyckade steg upp har ju byggt vidare på de lag de hade och samtidigt värvat in en del spets. Sällan man varit med om lag som byter ut breddspelarna i laget.
Många platser kvar att fylla......tålamod.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det är bra att Challe tänker mycket. Snackar för mycket finns det alldeles för många av. Ser att tomsäckarna, AB och Expressens rubriksättare idag försökt locka oss till sina hemsidor genom att skriva DIF i rubriken men utelämna "innebandy" Gör som jag, ta fram deras tillkortakommande i ljusetBOMBOM BOUCHARD skrev:Just värvningen av Deilert känns märklig. Han hade varit en klart godkänd AS-värvning. Men jag har svårt att se att han ska förstärka vårt lag (vilket väl är tanken till nästa år?).Kall-El skrev:Rundqvist och Nyström har i alla fall åldern på sin sida och kan mycket väl fortsätta att utvecklas. Dessutom inte alldeles enkelt att avgöra var de står kvalitetsmässigt då de inte synats tillräckligt. Antagligen dessutom relativt billiga lönemässigt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Armalis och Alvarez känns som spännande och kloka värvningar.
Vem är han bättre än? I PP är ju Nisse ett starkare kort. Möjligen att Deilert är snäppet vassare defensivt. Men Deilert in, Nisse ut, är inget vi går plus på.
Kanske Deilert är istället för Lidström och då får väl värvningen anses ok.
Men jag hade som sagt hellre sett att man tagit in mera klass till försvaret, 2-3 st. Sedan byggt vidare på backarna vi hade i år (Nisse, Holm, Arnesson, Holm, Englund).
Just nu är det svårt att se hur Challe tänker. Möjligen att några är inne på rätt spår när de skriver att en del spelare blivit lönegiriga när vi nu tog steget upp och därmed tvingar Challe till att rensa ut rätt friskt. Vore tragiskt om det vore så. Andra lag som tagit lyckade steg upp har ju byggt vidare på de lag de hade och samtidigt värvat in en del spets. Sällan man varit med om lag som byter ut breddspelarna i laget.
Många platser kvar att fylla......tålamod.
Nisse gjorde 3 mål i PP (8 totalt) och Deilert gjorde 9 (12 totalt på hela säsongen). Nisse hade fler assist i PP dock.BOMBOM BOUCHARD skrev:Just värvningen av Deilert känns märklig. Han hade varit en klart godkänd AS-värvning. Men jag har svårt att se att han ska förstärka vårt lag (vilket väl är tanken till nästa år?).Kall-El skrev:Rundqvist och Nyström har i alla fall åldern på sin sida och kan mycket väl fortsätta att utvecklas. Dessutom inte alldeles enkelt att avgöra var de står kvalitetsmässigt då de inte synats tillräckligt. Antagligen dessutom relativt billiga lönemässigt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Armalis och Alvarez känns som spännande och kloka värvningar.
I SG% hade Deilert 10.7% och Nisse 7.14% på lika många avlossade skott.
Det ska väl sägas att Nisse spelat 7 matcher mindre i serien dock och han va vass innan skadan. Men jag förstår inte hur alla skriker efter Nisse när ingen vet hur han presterar i SHL?
Sett över hela säsongen och över hela isen tar jag mkt hellre Deilert. Som du säger är han vassare i defensiven också.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag tror helt enkelt att Nisse kommer att bli en betydligt bättre back än Deilert.
Nisse har haft två riktigt tunga skadeår bakom sig, ändå håller han hög klass offensivt.
Sedan har man ju sett att alla skador påverkat timingen, inte minst nu i kvalserien där han kom in lite fel och sedan aldrig kom in i det riktigt.
Men jag vill hävda att utan Nisses pp-spel under hösten hade vi aldrig haft chansen att nå kvalserieplatsen direkt. Möjligen att vi hade klarat PO. Men oj vad vårt spel byggde på 5-4 spelet där nisse i mina ögon var vår klart mest lysande stjärna.
Vilka som håller i SHL eller inte nästa år kan man ju aldrig riktigt veta.
Hur kommer det gå för Sörensen, Nisse, Deilert, Alvarez eller vår checking-line?
Nisse har haft två riktigt tunga skadeår bakom sig, ändå håller han hög klass offensivt.
Sedan har man ju sett att alla skador påverkat timingen, inte minst nu i kvalserien där han kom in lite fel och sedan aldrig kom in i det riktigt.
Men jag vill hävda att utan Nisses pp-spel under hösten hade vi aldrig haft chansen att nå kvalserieplatsen direkt. Möjligen att vi hade klarat PO. Men oj vad vårt spel byggde på 5-4 spelet där nisse i mina ögon var vår klart mest lysande stjärna.
Vilka som håller i SHL eller inte nästa år kan man ju aldrig riktigt veta.
Hur kommer det gå för Sörensen, Nisse, Deilert, Alvarez eller vår checking-line?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree skrev:Nisse gjorde 3 mål i PP (8 totalt) och Deilert gjorde 9 (12 totalt på hela säsongen). Nisse hade fler assist i PP dock.BOMBOM BOUCHARD skrev:Just värvningen av Deilert känns märklig. Han hade varit en klart godkänd AS-värvning. Men jag har svårt att se att han ska förstärka vårt lag (vilket väl är tanken till nästa år?).Kall-El skrev:Rundqvist och Nyström har i alla fall åldern på sin sida och kan mycket väl fortsätta att utvecklas. Dessutom inte alldeles enkelt att avgöra var de står kvalitetsmässigt då de inte synats tillräckligt. Antagligen dessutom relativt billiga lönemässigt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Armalis och Alvarez känns som spännande och kloka värvningar.
I SG% hade Deilert 10.7% och Nisse 7.14% på lika många avlossade skott.
Det ska väl sägas att Nisse spelat 7 matcher mindre i serien dock och han va vass innan skadan. Men jag förstår inte hur alla skriker efter Nisse när ingen vet hur han presterar i SHL?
Sett över hela säsongen och över hela isen tar jag mkt hellre Deilert. Som du säger är han vassare i defensiven också.
Och då spelade Nisse i seriens bästa PP formation.
Skulle vi tillexempel signa Ahnelöv lär väl han gå in i PP1 samtidigt som Högström är given framför Nisse i PP2.
Förstår inte vad folk ser i Nisse, framförallt inte hans "awesomeness" som PP spelare?!
Hur svårt är det att plocka poäng i en fungerande PP-formation, som point?
Alla klagade på hur dålig Sam var i PP, men när det kommer till kritan levererade Sam 17 poäng i powerplay medans Nisse enbart lyckades åstadkomma 16 poäng i en "bättre" formation.
Skulle faktist inte säga nej till Greg Scott från Brynäs (center) hade jag vart Challe hade jag hört mig för. Gjorde gott om poäng den här säsongen.
Finns det ens några rykten just nu? Känns som om det är väldigt dåligt på den fronten!
Tror ni man förlänger med saviano?
Tror ni man förlänger med saviano?
-
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=1
Visst att läget för oss känns lite stressigt, men kolla AIKs maffiga roster! En kontrakterad junis än så länge
Edit: Glömde att de faktiskt har målvaktstränaren kvar också.
Visst att läget för oss känns lite stressigt, men kolla AIKs maffiga roster! En kontrakterad junis än så länge

Edit: Glömde att de faktiskt har målvaktstränaren kvar också.