Undrar när den första tunga värvningen presenteras? Blir det Tellan eller kanske Ahnelöv?
Du kan väl knappast tyckt den här helgen varit händelselös?ciirree skrev:Äntligen vardag och transfersnurr! Får se vad dagen har att erbjuda
Jo lite tomt efter våra värvningar där!mb81 skrev:Du kan väl knappast tyckt den här helgen varit händelselös?ciirree skrev:Äntligen vardag och transfersnurr! Får se vad dagen har att erbjuda
Han va ju jättebra i SSK men mindre bra produktion i Ässät, Finland. I DEL Tyskland gjorde han 9 p på 11 matcher.Mankan84 skrev:Fråga mig inte varför, men har känslan av att Challe kommer värva denna Ziga Jeglic. Inte jätte dålig och inte jätte bra. Behöver starkare center med mer näsa för mål! Kom igen nu Challe ge oss en bomb av klass!
tyvärr tycker jag dock att Challe haft en tydlig tendens att fokusera lite för mycket på "flashiga forwards" och "offensiva backar" när det kommer till lagbyggen istället för att satsa på just centrar, pålitliga backar och en riktigt bra målvakt.-daniel- skrev:Helt enig om detta. Alldeles oavsett nivån på ytterforwards måste vi få in starka centrar, 2st av hög klass. Annars kommer vi garanterat få det ypperligt tufft den här säsongen (vilket vi kommer få ändå men vi har åtminstone potential att lyckas hyfsat om centerpositionerna stärks med "bra" namn).Kall-El skrev:Tror personligen inte Ljungh är redo för att spela andracenter i SHL.
Tredjecenter känns som rätt nivå för han just nu.
Skall man bygga laget smart bör man nog dessutom se till att bygga två producerande enheter kring två klasscentrar. Görs detta kan spelare som Alvarez, Guter och Jakobs fungera som forwards. Satsar man på "billigare" centrar kommer ovan nämnda forwards knappast att göra någon nytta alls.
Personligen hade jag blivit rejält orolig om han inte hade haft några känslor kring flytten. Tycker Robin verkar vara en ödmjuk och bra kille med huvudet på rätt ställe. Välkommen!Godnoken skrev:Är det bara jag som tycker att det inte spelar någon roll överhuvudtaget? Malmö spelar inte ens i SHL. Även om de skulle göra det så spelar det ju fortfarande ingen roll?SettleR skrev:Är det bara jag som inte tycker om hans inställning till flytten? Känns som att hjärtat är i Malmö....
Fast som det verkar blir det Tellan/Mantas. Säg den klubb i shl som har mycket bättre? Kommer inte på någon.Kall-El skrev:tyvärr tycker jag dock att Challe haft en tydlig tendens att fokusera lite för mycket på "flashiga forwards" och "offensiva backar" när det kommer till lagbyggen istället för att satsa på just centrar, pålitliga backar och en riktigt bra målvakt.-daniel- skrev:Helt enig om detta. Alldeles oavsett nivån på ytterforwards måste vi få in starka centrar, 2st av hög klass. Annars kommer vi garanterat få det ypperligt tufft den här säsongen (vilket vi kommer få ändå men vi har åtminstone potential att lyckas hyfsat om centerpositionerna stärks med "bra" namn).Kall-El skrev:Tror personligen inte Ljungh är redo för att spela andracenter i SHL.
Tredjecenter känns som rätt nivå för han just nu.
Skall man bygga laget smart bör man nog dessutom se till att bygga två producerande enheter kring två klasscentrar. Görs detta kan spelare som Alvarez, Guter och Jakobs fungera som forwards. Satsar man på "billigare" centrar kommer ovan nämnda forwards knappast att göra någon nytta alls.
Inom en två-månadersperiod tror jag vi har presenterat lite fler nyförvärv.adamvest skrev:Okej, jag gissar på att ett nyförvärv presenteras kl 15.30 idag.
Vad tror ni?
Skulle vara en perfekt andracenter. Otroligt svårt att se honom i DIF dock. Men den rutinen skulle vara livsviktig. Spelade upp sig en del i slutspelet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Armalis och Alvarez känns som spännande och kloka värvningar.
Deilert har utvecklats och är betydligt bättre än senast. Ändå hoppas jag inte det är på bekostnad av Nisse. Jag vill verkligen ha kvar honom då jag ser en hög potential i hans fortsatta karriär.
Rundqvist har jag för lite koll på, liksom på Nyström. Men de känns lite sisådär för mig.
Vilka backar jag vill ha in har jag ju redan tjatat om.
Därför tänkte jag komma med nästa önskemål till Challe.
Ring och övertala Richard Wallin. Där har vi en rutinerad kille som kan hålla uppe en första eller andralina. Skulle nog tycka det vore trevligt med Stockholm igen och säkert känna en revanschlusta emot Fbk och hela hockeysverige.
Kom igen Challe! Jag hoppas att du redan kontaktat honom.