Någonting är fel i Skåne.SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
Någon hjärnskakning på den värst skadade, men inte värre än så i alla fall.
DIF Fotboll
- Jim Morrison
Re: DIF Fotboll
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tyvärr något som skett i just Helsingborg och Malmö under flera års tid.Jim Morrison skrev:Någonting är fel i Skåne.SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
Expert.
Men vad f..SirDIFalot skrev:Tyvärr något som skett i just Helsingborg och Malmö under flera års tid.Jim Morrison skrev:Någonting är fel i Skåne.SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
Skåne till Danmark.
Victory is sweetest when you've known defeat.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och mffare påstår att "det måste ha blivit något missförstånd" jävla idioter!!!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Hemkommen från Malmö!
Kärlek till alla DIF på plats, sett till förutsättningarna gör vi en magnifik läktarinsats.
Riktigt skönt också att få göra den långa resan hem med en poäng i alla fall. Det behövde vi.
Tråkigt att få höra om det som hände efteråt, dags att vi alla tar ansvar och stoppar fotbollsvåldet mot oskyldiga.
----
Slut upp på söndag! Hockeykillarna är på plats och de ska hyllas. Vi ska även tillbaka på det vinnande spåret igen på hemmaplan.
KÖP: https://tickets.axs.com/eventShopperSWE ... ga&lang=sv
Kärlek till alla DIF på plats, sett till förutsättningarna gör vi en magnifik läktarinsats.
Riktigt skönt också att få göra den långa resan hem med en poäng i alla fall. Det behövde vi.
Tråkigt att få höra om det som hände efteråt, dags att vi alla tar ansvar och stoppar fotbollsvåldet mot oskyldiga.
----
Slut upp på söndag! Hockeykillarna är på plats och de ska hyllas. Vi ska även tillbaka på det vinnande spåret igen på hemmaplan.
KÖP: https://tickets.axs.com/eventShopperSWE ... ga&lang=sv
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Och om detta står det knappast ett skit om i de större tidningarna misstänker jag?SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
Hade det varit omvänt, då hade det garanterat blivit en mediastorm.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Den här nivån blev det. Ingen rubrik på själva sajten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Och om detta står det knappast ett skit om i de större tidningarna misstänker jag?SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18754004.ab
Expert.
-
Vart väl större storm på twitter/fb...SirDIFalot skrev:Den här nivån blev det. Ingen rubrik på själva sajten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Och om detta står det knappast ett skit om i de större tidningarna misstänker jag?SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
Med mer eller mindre ogenomtänkta kommentarer...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ok, alltid något, men ändå futtigt.SirDIFalot skrev:Den här nivån blev det. Ingen rubrik på själva sajten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Och om detta står det knappast ett skit om i de större tidningarna misstänker jag?SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
Nu är man ju rätt färgad (för att uttrycka det milt), men det känns som att media älskar att måla upp oss som huliganer som bara förstör så fort det händer något.
Och man ska väl egentligen passa sig för att ta upp den tragiska händelsen i hbg, men jag misstänker att debatten hade blivit än mer hetsk om det skett mellan oss och ajk.
Drevet går i taket varje gång det blir bråk på våra läktare. Tyvärr smittar media av sig på övriga människor som tror och tycker att vi mest har svin på läktarna.
Ibland tröstar jag mig med att det kanske beror på att "bonnläpparna" gör allt de kan för att försöka bortse från den fantastiska och överlägsna läktarkultur som råder i huvudstaden. Kan de då fokusera på det tråkiga (som faktiskt sker, det ska erkännas) så behöver de inte känna sig så underlägsna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bäst i Stockholm i både fotboll och hockey. Skönt.
DIF Fotboll
Förra året blev ju en domare skjuten av typ en softair gun eller liknande på en match mellan Degerfors och nån mer.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, alltid något, men ändå futtigt.SirDIFalot skrev:Den här nivån blev det. Ingen rubrik på själva sajten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Och om detta står det knappast ett skit om i de större tidningarna misstänker jag?SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
Nu är man ju rätt färgad (för att uttrycka det milt), men det känns som att media älskar att måla upp oss som huliganer som bara förstör så fort det händer något.
Och man ska väl egentligen passa sig för att ta upp den tragiska händelsen i hbg, men jag misstänker att debatten hade blivit än mer hetsk om det skett mellan oss och ajk.
Drevet går i taket varje gång det blir bråk på våra läktare. Tyvärr smittar media av sig på övriga människor som tror och tycker att vi mest har svin på läktarna.
Ibland tröstar jag mig med att det kanske beror på att "bonnläpparna" gör allt de kan för att försöka bortse från den fantastiska och överlägsna läktarkultur som råder i huvudstaden. Kan de då fokusera på det tråkiga (som faktiskt sker, det ska erkännas) så behöver de inte känna sig så underlägsna.
Polisen var snabbt framme och konstaterade att det var ett getingstick. (Poliser är experter på getingar)
Nu känner jag en av domarna som var där så jag vet att två läkare hade tittat på såret och sagt att det garanterat INTE var nån geting.
Hur många kommer ens ihåg det? Tänk om det skett på våra läktare..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hade inte ens hört om det. Men det får hända nästan vad som helst ute i landet utan att någon tidning bryr sig.Zephyrox skrev:Förra året blev ju en domare skjuten av typ en softair gun eller liknande på en match mellan Degerfors och nån mer.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, alltid något, men ändå futtigt.SirDIFalot skrev:Den här nivån blev det. Ingen rubrik på själva sajten.BOMBOM BOUCHARD skrev:Och om detta står det knappast ett skit om i de större tidningarna misstänker jag?SirDIFalot skrev:Tragiska rapporter om att en grupp med 4-5 "vanliga" djurgårdare blev påhoppade av 15-20 (eller 30 st, beroende på vem man lyssnar på) Malmö-supras efter matchen.
Polisen var snabbt framme och konstaterade att det var ett getingstick. (Poliser är experter på getingar)
Nu känner jag en av domarna som var där så jag vet att två läkare hade tittat på såret och sagt att det garanterat INTE var nån geting.
Hur många kommer ens ihåg det? Tänk om det skett på våra läktare..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sedan räcker det med en misstänkt inkastad rutten banan 4 meter bredvid hörnflaggan på våra matcher så blir det krigsrubriker.
http://www.jarnkaminerna.se/2014/04/23/ ... 00-kronor/
Finns vanliga bussar, en gubbuss och en alkoholfri buss.
SKRIV UPP ER!
VI SKA BLI 1000 man i Åtvidaberg!
Finns vanliga bussar, en gubbuss och en alkoholfri buss.
SKRIV UPP ER!
VI SKA BLI 1000 man i Åtvidaberg!
Djurgårns IF du är allt jag har!
pulverapa skrev:Bäst i Stockholm i både fotboll och hockey. Skönt.
Ordningen är återställd helt enkelt!