Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jakobs lämnar alltså, eller?
Bästa personliga minnet från din tid i Djurgården?
- Utan tvekan, sista matchen mot Västerås. När vi får reda på att det är klart, oslagbar känsla
- Utan tvekan, sista matchen mot Västerås. När vi får reda på att det är klart, oslagbar känsla
Känns som om det är att tolka lite för mycket av den meningen. Just nu är det nog hans bästa minne från tiden i DIF.
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
Finns väl inget i frågan som direkt antyder att han lämnar? Beror på hur man själv väljer att tolka den.1962FenderStrat skrev:Jakobs lämnar alltså, eller?
Jag tolkar det åt motsatt håll. Varför skriva en artikel med en spelare som inte ingår i framtidsplanerna?1962FenderStrat skrev:Jakobs lämnar alltså, eller?
Egentligen tycker jag inte att man kan tyda varken det ena eller det andra. Är väl ganska vanligt att man låter tongivande spelare summera säsongen?
Tycker också att det är fel att kalla det för att lämna, eftersom han bara var utlånad till oss.
Tycker också att det är fel att kalla det för att lämna, eftersom han bara var utlånad till oss.
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Oerhört onödigt att försöka ranka vårt lag i nuläget, vi alla vet att X antal spelare skall till och vart Wennerholm (sportjournalistikrens i särklass största kappvändare) placerar oss ger jag verkligen blanka fan i. 

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Haha lite så ja. I nuläget går det knappt att ranka nåt lag.-daniel- skrev:Oerhört onödigt att försöka ranka vårt lag i nuläget, vi alla vet att X antal spelare skall till och vart Wennerholm (sportjournalistikrens i särklass största kappvändare) placerar oss ger jag verkligen blanka fan i.
Edit: Möjligtvis Hv då: http://www.eliteprospects.com/team.php?team=5
Långa kontrakt gör att dem kanske inte värvar jättemycket inför 14/15
HV ser fan riktigt risigt ut. Har bara två som man skulle kalla riktiga toppspelare i shl i Campoli och Christensen. Sen har de några duktiga i Brithén,, Carlsson och Karlsson. Sen massa som sett sina bästa dar, Nilson, Petrasek, Melin. Sen två supertalanger i Pilut och Fiala. resten en rätt grå massa av habila elitseriespelare.ciirree skrev:Haha lite så ja. I nuläget går det knappt att ranka nåt lag.-daniel- skrev:Oerhört onödigt att försöka ranka vårt lag i nuläget, vi alla vet att X antal spelare skall till och vart Wennerholm (sportjournalistikrens i särklass största kappvändare) placerar oss ger jag verkligen blanka fan i.
Blir inte bättre än sjua-åtta om de inte öppnar plånboken likt förra året.
Det var nån som frågade vad som var nackdelen med långa kontrakt. Precis detta!mb81 skrev:HV ser fan riktigt risigt ut. Har bara två som man skulle kalla riktiga toppspelare i shl i Campoli och Christensen. Sen har de några duktiga i Brithén,, Carlsson och Karlsson. Sen massa som sett sina bästa dar, Nilson, Petrasek, Melin. Sen två supertalanger i Pilut och Fiala. resten en rätt grå massa av habila elitseriespelare.ciirree skrev:Haha lite så ja. I nuläget går det knappt att ranka nåt lag.-daniel- skrev:Oerhört onödigt att försöka ranka vårt lag i nuläget, vi alla vet att X antal spelare skall till och vart Wennerholm (sportjournalistikrens i särklass största kappvändare) placerar oss ger jag verkligen blanka fan i.
Man har sen inte råd att låna ut halva laget heller och då är det såhär risigt! Jag anser att 2 år är det längsta i dagens SHL men har man nästan hela laget på 2-3 år så är det för mycket tycker jag!
Tycker det beror lite på åldern på spelaren. Klart en kille som är 33 inte ska ha ett 3 års kontrakt! Men en ung talang som är runt 22 som man tror kan ha en bra utveckling så är det rätt att ge lite längre kontrakt. Jobbigt om man måste byta ut halva laget varje säsong.ciirree skrev:Det var nån som frågade vad som var nackdelen med långa kontrakt. Precis detta!mb81 skrev:HV ser fan riktigt risigt ut. Har bara två som man skulle kalla riktiga toppspelare i shl i Campoli och Christensen. Sen har de några duktiga i Brithén,, Carlsson och Karlsson. Sen massa som sett sina bästa dar, Nilson, Petrasek, Melin. Sen två supertalanger i Pilut och Fiala. resten en rätt grå massa av habila elitseriespelare.ciirree skrev:Haha lite så ja. I nuläget går det knappt att ranka nåt lag.-daniel- skrev:Oerhört onödigt att försöka ranka vårt lag i nuläget, vi alla vet att X antal spelare skall till och vart Wennerholm (sportjournalistikrens i särklass största kappvändare) placerar oss ger jag verkligen blanka fan i.
Man har sen inte råd att låna ut halva laget heller och då är det såhär risigt! Jag anser att 2 år är det längsta i dagens SHL men har man nästan hela laget på 2-3 år så är det för mycket tycker jag!
Måste finnas långsiktighet i ett bygge kring laget.
7/4-2014
Ja det kan jag självklart hålla med om. Därav förstod jag kontraktet på Rundqvist. Det är en kille som har stor chans att utvecklas hos oss.Tobbe350 skrev:Tycker det beror lite på åldern på spelaren. Klart en kille som är 33 inte ska ha ett 3 års kontrakt! Men en ung talang som är runt 22 som man tror kan ha en bra utveckling så är det rätt att ge lite längre kontrakt. Jobbigt om man måste byta ut halva laget varje säsong.ciirree skrev:Det var nån som frågade vad som var nackdelen med långa kontrakt. Precis detta!mb81 skrev:HV ser fan riktigt risigt ut. Har bara två som man skulle kalla riktiga toppspelare i shl i Campoli och Christensen. Sen har de några duktiga i Brithén,, Carlsson och Karlsson. Sen massa som sett sina bästa dar, Nilson, Petrasek, Melin. Sen två supertalanger i Pilut och Fiala. resten en rätt grå massa av habila elitseriespelare.ciirree skrev:Haha lite så ja. I nuläget går det knappt att ranka nåt lag.-daniel- skrev:Oerhört onödigt att försöka ranka vårt lag i nuläget, vi alla vet att X antal spelare skall till och vart Wennerholm (sportjournalistikrens i särklass största kappvändare) placerar oss ger jag verkligen blanka fan i.
Ja det kan jag självklart hålla med om. Därav förstod jag kontraktet på Rundqvist. Det är en kille som har stor chans att utvecklas hos oss.[/quote]ciirree skrev:Tycker det beror lite på åldern på spelaren. Klart en kille som är 33 inte ska ha ett 3 års kontrakt! Men en ung talang som är runt 22 som man tror kan ha en bra utveckling så är det rätt att ge lite längre kontrakt. Jobbigt om man måste byta ut halva laget varje säsong.Tobbe350 skrev:Det var nån som frågade vad som var nackdelen med långa kontrakt. Precis detta!ciirree skrev:HV ser fan riktigt risigt ut. Har bara två som man skulle kalla riktiga toppspelare i shl i Campoli och Christensen. Sen har de några duktiga i Brithén,, Carlsson och Karlsson. Sen massa som sett sina bästa dar, Nilson, Petrasek, Melin. Sen två supertalanger i Pilut och Fiala. resten en rätt grå massa av habila elitseriespelare.mb81 skrev:Haha lite så ja. I nuläget går det knappt att ranka nåt lag.ciirree skrev:Oerhört onödigt att försöka ranka vårt lag i nuläget, vi alla vet att X antal spelare skall till och vart Wennerholm (sportjournalistikrens i särklass största kappvändare) placerar oss ger jag verkligen blanka fan i.
Borde inte alla våra nyförvärv hittills räknas som framtidsnamn? Har inte så bra koll på åldern på killarna vi tagit in än så länge. Men alla är väl kring 22 eller nått liknande?
Förutom Alvarez som är lite äldre.
Ska bli spännande och se vad Challe har för ess i ärmen och kan hitta för spännande spelare.
7/4-2014
- Fiskmaesen
Synd att Mini-Magic är under kontrakt i choklad-land. Hade gärna haft honom i DIF till kommande säsong! Hoppas nu att vi ger Växjö(som han ryktas till) en match om Patrik Lundh, kom igen Challe!
Jo iprincip. Deilert är 25 och älskar DIF som han själv sagt. Armalis finns ju ingen officiell längd på kontraktet men han hade jag gärna bundit upp längre än 1 år.Tobbe350 skrev:
Borde inte alla våra nyförvärv hittills räknas som framtidsnamn? Har inte så bra koll på åldern på killarna vi tagit in än så länge. Men alla är väl kring 22 eller nått liknande?
Förutom Alvarez som är lite äldre.
Ska bli spännande och se vad Challe har för ess i ärmen och kan hitta för spännande spelare.
Måste endå säga att det känns lite ovant detta. Under min uppväxt har jag sett ett Djurgården med Otto, Ölvestad, Linkan, Fimpen och många spelare av egen produkt. Nu när alla dem har slutat och vi värvar så mycket utifrån så känns det lite bittert faktiskt. Men spännande dock.
Vill också ha Lundh! Jobba ChalleFiskmaesen skrev:Synd att Mini-Magic är under kontrakt i choklad-land. Hade gärna haft honom i DIF till kommande säsong! Hoppas nu att vi ger Växjö(som han ryktas till) en match om Patrik Lundh, kom igen Challe!