Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Känns troligare att Andreas Engqvists KHL-kontrakt bryts än att Anton Lander ansluter till DIF.
(Och det innebär inte att endera är särskilt sannolikt.)
(Och det innebär inte att endera är särskilt sannolikt.)
Backbesättningarna kommer vara farligt likt felbalanserade i alla fall samt ordentligt oprövade backar. I övrigt tror jag inte Norell drar över till AHL direkt. Är han smart så stannar han minst en säsong och får spela SHL hockey.Jim Morrison skrev:Nope. Ahnelöv och en till ska vara bärande backar. Tror vi förlorar Norell till AHL. Du måste lägga ned med dina domedagsprofetior och 'sportsliga katastrofer'. Det var ett lag som åkte ur och det var väldigt mycket som bidrog till det. Bara för att vi skulle signa Nils betyder inte det att vi har det nya 11/12-laget. Nils kommer att vara en bärande back i framtiden. Är dessutom inte alls lika övertygad som andra att Högström kommer vara någon ledande back för oss. Tänk så floppar han så står vi där utan både Nils och den backen Högström skulle vara.Kall-El skrev:Menar du på allvar att vi skall gå in i SHL med en besättning av bärande backar bestående av Nisse, Deilert, Högström och Holm? Det blir ju dessa spelare som kommer bli bärande för vi kan inte utgår från att våra yngre spelare skall gå in och levererar som gudar.Jim Morrison skrev:Tycker dock du tänker kortsiktigt. Nils kan på sikt bli riktigt bra i SHL. Vore förargligt om det blev med någon annan klubb.Kall-El skrev:Deilert, Nisse och Högström...
Känns som en spelare för mycket av det mer offensiva slaget och dessutom är alla tre oprövade på SHL-nivå.
Alla tre och vår backbesättning kommer bli sjuk obalanserad och vi kommer ha lika stor problem defensivt som vi hade säsongen då vi åkte ur.
För min del är det självklart att man skall ge spelare tid, men dessa spelare måste också ha utvecklingspotential och inte minst spelas tillsammans med tillräckligt bra backar för att inte allt skall falla ihop som ett korthus.
Vi har enligt mig 4 väldigt lovande och utvecklingsbara backar i föreningen just nu. Dessa fyra måste självfallet ges chansen att utvecklas under vettiga former. Jag kan omöjligen se detta inträffa om våra bärande backar skall vara de ovan nämnda. Personligen hade jag kunnat köpa två av dem och då hade jag inte haft något emot alls om en av dem varit Nisse, men att gå in i SHL med tre ja kanske till och med alla fyra av dem vore en sportsligt katastrof som skulle innebära att vi med mycket stor sannolikhet till och med åkte ur.
Det skall också tilläggas att jag hade föredragit om vi satsat på Nisse och Högström tillsammans med våra fyra youngsters och sedan adderat till två riktigt bra defensiva backar, men signingen av Deilert stoppar upp alla dessa möjligheter tyvärr.
I övrigt tror jag inte att vare sig Holm eller Deilert kommer fungera i SHL.
I ärlighetens namn är jag tveksam kring Andersson och Högström också, men jag tror att de har lite större chans att lyckas än de två förstnämnda i alla fall.
Problemet med alla fyra dessa spelare är dock enligt mig att de har sina styrkor i det offensiva samtidigt som jag ställer mycket stora frågetecken kring om deras defensiv räcker till för SHL.
Holm har ju funkat i es förr vf skulla han inte funka nu?
Skulle vi vilja ha in såna backar som garanterat klarar SHL-nivå så behöver vi få in en helt ny backuppsättning och detta är helt omöjligt och dumt.
Nisse visade innan skadan att han är en bra back och kan bara utvecklas mer i SHL.
Högström visade klart under KS att han är värd chansen.
Deilert var en av HAs bästa backar och tror att han har kvaliteer för SHL.
Norell, Englund utan tvekan vara kvar då de är framtidsbackar. Skulle inte förvåna mig om Norell blir en ny storspelare i NHL om några år.
Lägg till två spetsbackar på detta så tror jag vi kommer ha en fin backuppsättning.
Med Tellan och Mantas så kan det bli mkt stabilt! Bara liiite orolig hur det kommer se ut framåt men det hoppas jag kommer lite spets in där snart.
Nisse visade innan skadan att han är en bra back och kan bara utvecklas mer i SHL.
Norell, Englund utan tvekan vara kvar då de är framtidsbackar. Skulle inte förvåna mig om Norell blir en ny storspelare i NHL om några år.
Lägg till två spetsbackar på detta så tror jag vi kommer ha en fin backuppsättning.
Med Tellan och Mantas så kan det bli mkt stabilt! Bara liiite orolig hur det kommer se ut framåt men det hoppas jag kommer lite spets in där snart.
Varför blir inte Tellan och Ahnelöv klara och presenterade. För höga lönekrav eller?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tellan är väl nästan klar. Som jag förstår det så väntar han på ifall KHL ska ge honom ett superbud om inte blir han klar för oss. Ahnelöv tror jag kan ha ett rejält lönekrav. Hoppas han kan acceptera en något lägre lön jämfört med andra klubbar mot att han vill bo i Stockholm.Bocas skrev:Varför blir inte Tellan och Ahnelöv klara och presenterade. För höga lönekrav eller?
Avskaffa tre mot tre.
De senaste tre inläggen gjorde mig lite lugnare, tog mig ned på jorden igen och såg ljuset i tunneln. ArgaHöken utvecklade lite om Alvarez och det lugnade mig också. Jag funderade dock på tekningar! Viktigt i båda ändar och kan många gånger vara matchavgörande. Om nu Jocke. E lägger skridskorna på hylla så måste vi ju ha in en stark tekare. Då kom jag o tänka på Mike Zigomanis .
Bra tekare, varit i DIF förut och producerat starkt i AHL senaste säsongerna. Skulle inte en sån spelare passa in ganska bra truppen, både rent taktiskt och med tanke på att han kan producera.
Jag vill gärna ha in någon som varit i DIF tidigare, av någon anledning. Sen om han spelat 32 matcher i DIF eller 200, gör inte så mycket. Någon som man känner igen bara
Bra tekare, varit i DIF förut och producerat starkt i AHL senaste säsongerna. Skulle inte en sån spelare passa in ganska bra truppen, både rent taktiskt och med tanke på att han kan producera.
Jag vill gärna ha in någon som varit i DIF tidigare, av någon anledning. Sen om han spelat 32 matcher i DIF eller 200, gör inte så mycket. Någon som man känner igen bara
Att Holm visat att han håller i SHL köper jag inte alls.difanda skrev:Skulle vi vilja ha in såna backar som garanterat klarar SHL-nivå så behöver vi få in en helt ny backuppsättning och detta är helt omöjligt och dumt.
Högström, Nisse och Deilert kan alla utvecklas och fungera i SHL, kanske säger jag, men vi kan inte komma till spel i SHL med 3-4 backar som kanske kan utvecklas till SHL-backar samt 2-3 riktigt lovande junisar och endast två spelare med "klara kvalitéer för SHL. De där kanske backarna kan totalt sett vara 4 stycken inkluderat juniorerna. Absoluta minikravet enligt mig är 3 SHL-prövade backar. Skulle Arnesson dessutom gå förlorad krävs det egentligen fyra stycken.
Återigen det är INTE offensiven som räddar ditt lag kvar i en serie eller vinner dig ett mästerskap det är en stark defensiv.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Du vet att en stark offensiv är den bästa defensiven?Kall-El skrev:Att Holm visat att han håller i SHL köper jag inte alls.difanda skrev:Skulle vi vilja ha in såna backar som garanterat klarar SHL-nivå så behöver vi få in en helt ny backuppsättning och detta är helt omöjligt och dumt.
Högström, Nisse och Deilert kan alla utvecklas och fungera i SHL, kanske säger jag, men vi kan inte komma till spel i SHL med 3-4 backar som kanske kan utvecklas till SHL-backar samt 2-3 riktigt lovande junisar och endast två spelare med "klara kvalitéer för SHL. De där kanske backarna kan totalt sett vara 4 stycken inkluderat juniorerna. Absoluta minikravet enligt mig är 3 SHL-prövade backar. Skulle Arnesson dessutom gå förlorad krävs det egentligen fyra stycken.
Återigen det är INTE offensiven som räddar ditt lag kvar i en serie eller vinner dig ett mästerskap det är en stark defensiv.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Johan Larsson kanske är mer realistisk än Lander? Larsson tar jag gärna också!
- SirDIFalot
Jag tycker Holm har varit dominant på sin position i Allsvenskan. Och gjorde det knappast dåligt i ES tidigare.
När han har varit på isen senaste två åren har DIF gjort 61 mål framåt och släppt in 28 mål bakåt. En differens som ingen av våra andra backar har kunnat mäta sig med. Det är siffror som ger spelare feta kontrakt i NHL.
Bergeron, som är världens bästa tvåvägsspelare, när han var på isen den här säsongen så gjorde Boston 65.9% av målen. Holms siffror över två säsonger var 68,54%. Grundregeln är att 55% är riktigt bra. Jag upprepar. Holms siffror var 68.54%. DOMINANS.
Obegripligt att det finns en del individer som inte vill ha kvar honom.
När han har varit på isen senaste två åren har DIF gjort 61 mål framåt och släppt in 28 mål bakåt. En differens som ingen av våra andra backar har kunnat mäta sig med. Det är siffror som ger spelare feta kontrakt i NHL.
Bergeron, som är världens bästa tvåvägsspelare, när han var på isen den här säsongen så gjorde Boston 65.9% av målen. Holms siffror över två säsonger var 68,54%. Grundregeln är att 55% är riktigt bra. Jag upprepar. Holms siffror var 68.54%. DOMINANS.
Expert.
- SirDIFalot
Förutom att hans klubb finns kvar i högsta ligan. Och han kan nog ta en plats i NHL nästa år.bastis7 skrev:Johan Larsson kanske är mer realistisk än Lander? Larsson tar jag gärna också!
Expert.
Bra sätt att visa Holms statistik, siffror som är svåra att bortse från.SirDIFalot skrev:Jag tycker Holm har varit dominant på sin position i Allsvenskan. Och gjorde det knappast dåligt i ES tidigare.
Detta är för 5 mot 5 va?SirDIFalot skrev:Jag tycker Holm har varit dominant på sin position i Allsvenskan. Och gjorde det knappast dåligt i ES tidigare.
- SirDIFalot
Ja.Sjöwall skrev:Detta är för 5 mot 5 va?SirDIFalot skrev:Jag tycker Holm har varit dominant på sin position i Allsvenskan. Och gjorde det knappast dåligt i ES tidigare.
Expert.