Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Greger Artursson och Pelle Prestberg till DIF sportråd?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Och framförallt, hur mycket bättre är Rundqvist än Johner?? För det är väl tänkt att R ska spela center?kaminor skrev:Jag har inte sett Rundqvist så mycket men jag undrar hur mycket bättre han verkligen är än t.ex. Kalin. Rundqvist är bara ett år äldre men han har aldrig ens varit uttagen till juniorlandslagen. Kalin har å andra sidan spelat i samtliga juniorlandslag. Jag tror att, om Kalin hade spelat i Karlskoga förra säsongen hade det varit honom vi värvade nu, helt enkelt för att han hade fått spela mer och gjort fler poäng där.
Det blir bra det här....
Vadå, det finns väl plats i förstalinan för dem? Vi lan ju släppa Högström och Sören.Jim Morrison skrev:Greger Artursson och Pelle Prestberg till DIF sportråd?
Jag vet inte om jag håller med om att han fick mycket speltid i PP... i början av säsongen ja.SirDIFalot skrev:Jag tror inte det har något med lön att göra. Tror DIF anser att han inte platsar. Han har ju knappt hållit måttet i en stor offensiv roll i allsvenskan och endast kommit upp i 37 pinnar trots ständigt spelade i fin omgivning och mycket PP-tid. Han håller definitivt inte för en topp 6 roll på SHL nivå och har inte egenskaperna som krävs för att spela i en bottom six roll. Simpelt.Zamboni99 skrev:Jag håller helt med! Har svårt att förstå att så många här på forumet vill att vi ska dumpa honom. 37 pinnar denna säsong är väl ett bra facit? Ett argument är att han blir för dyr. Men är det verkligen så? Han har blivit dumpad en gång tidigare vid ES avancemang, är det så säkert att han skull kräva hög lön nu når alternativet är att harva vidare i AS med Sötälje?Inteno skrev:Hoppas innerligt att Johner spelar för oss nästa säsong, en utav dom bättre spelarna enligt mitt tycke!
Men andra halvan av säsongen fick andra PP formationen inte så jättebra förutsättningar pga lite tid kvar i PP't efter första linan.. så hans PP statistik tycker jag är bra.
Faktum kvarstår ju att hans 37 pinnar är bland toppen i årets lag.
Alla spelare försvann i tid och otid.. det hör till.ciirree skrev:En viktig detalj i denna Johner diskussion är att man ska komma ihåg att han stundtals försvann helt och har inte presterat på 100% - sen vill ni att han ska ha samma roll i SHL? Han platsar inte helt enkelt.
Helt övertygad om att han skulle hålla i en tredjelina i SHL, jamena kolla på HV's tredjelina, kolla på Linköpings tredjelina, kolla på Luleås tredjelina, osv osv.. Inte super imponerande namn.
Han vann interna poängligan genom jobb och slit.
Provspelade inte Printz vår käre trotjänare med DIF inför denna säsong pga att han hade svårt att få kontrakt?Skidlöparn skrev:Håller med i allt du säger. Printz verkar tyvärr ha förlängt med Nürnberg.-daniel- skrev:Nu skall jag göra en "minalman":
Challes uppenbara taktik är ju att värva ett så sunkigt lag som möjligt så vi skall gå in i serien som extrema underdogs!
Nä men seriöst så är jag inte så missnöjd hittills som alla verkar vara, några värvningar kanske kan ifrågasättas men jag tror helt enkelt att den gångna säsongens spelare har fått lite hybris och trott sig kunna håva in jättelukrativa kontrakt - det om något håller liksom inte.
Alvarez har jag faktiskt blivit lite mer positiv till desto mer det fått sjunka in; han var ju ständigt ett hot mot oss varenda match DIF & Malmö mötts de här två säsongerna. Surrat med lite Malmö-folk som med bestämdhet tror han kommer lyckas på SHL nivå så vi får väl se. Han har rätt attityd och vill framåt.
Vi måste dock ha in framförallt riktigt bra centrar, och krydda med några likvärdigt bra vingar. På backsidan måste vi få in lite kilon, Ahnelöv vore en dröm. Är inte helt emot Printz heller - hur ser hans kontrakt ut någon? Fernholm är jag mer skeptisk till, han kostar alldeles för mycket för vad man får.
Tycker att man skall tänka efter både en och två ggr innan man värvar lite äldre (om vi skall vara ärliga, "mellanmjölksstandard") lirare.
Hur bygger dom framgångsrika klubbarna i NHL och SHL sina lag? jo genom att ge yngre och hungrigare spelare chansen..
30+ spelare kan jag köpa att DIF värvar, men då skall det vara lite klass. Inte en dussinspelare som man kan hitta lite överallt.
Jag tror verkligen inte Johner skulle göra bort sig som vinge med en bra center bredvid sig men utan att veta vad han begär rent ekonomiskt känns det onödigt att spekulera.
Nyförvärv som jag gärna ser i DIF-tröja är spelare som Calle Ridderwall, Andreas Falk och Niclas Bergfors på forwardssidan. Backar är väl Ahnelöv och Urbom som man hoppas mest på. Sen om man tittar på våra värvningar hittills kanske man inte ska hoppas på att få in 5-6 spelare av den kalibern rent ekonomiskt, men tyvärr är det nog ett måste om vi ska klara oss någorlunda denna säsong!
Lirare som hannula, Kåberg Fernholm etc är ju mycket tveksam till och klarar mig gärna utan dessa!
Lirare som hannula, Kåberg Fernholm etc är ju mycket tveksam till och klarar mig gärna utan dessa!
Johner måste börja skjuta mer för att vara en riktigt produktiv spelare.JohanPez skrev:Jag tror verkligen inte Johner skulle göra bort sig som vinge med en bra center bredvid sig men utan att veta vad han begär rent ekonomiskt känns det onödigt att spekulera.
Flikar in med synpunkt på Ahlén. Tycker var en positiv överraskning första halvan av säsongen. Sen åkte han på någon skada och blev sig inte riktigt lik efter det. Skridskoåkning blev blev knackigare och såg inte ut att orka / hinna med när tempot drogs upp.
Med det sagt tror jag att om han hittar tillbaka till sin form när också tryckte in ett par puckar, så vill jag se honom kvar med sitt slit och Djurgårdhjärta.
Med det sagt tror jag att om han hittar tillbaka till sin form när också tryckte in ett par puckar, så vill jag se honom kvar med sitt slit och Djurgårdhjärta.
Kåberg?
Dra åt helvete. Vi kan inte värva grabbar bara för att dom har maffia skägg. Skärp dig Challe.
Dra åt helvete. Vi kan inte värva grabbar bara för att dom har maffia skägg. Skärp dig Challe.
Det verkar vara en del som vill se Calle Ridderwall till nästa säsong. Är han tillräckligt bra för att spela i en förstaline i SHL? Han lär ju kräva en lön som motsvarar en spelare för förstaline då han nyligen har spelat i KHL och var väl med i landslaget en kort sväng. Statistiskt sett har han ju bara gjort EN riktigt bra säsong. I övrigt imponerar det väl inte direkt enligt mig.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tror Ridderwall absolut platsar i en första lina. Nu spekulerar man ju bara, men han gjorde ändå lika mycket poäng i samma lag som Zackrisson som länge var en produktiv spelare i Elitserien.
Jo precis, jag har aldrig sett killen spela så jag har ingen större koll på honom. Statistik säger självklart inte allt och nu vet jag inte heller vilken roll han hade i Lev Praha för den delen men tittar man statistiskt sett så har han ju inte levererat några jätteimponerande siffror tidigare förutom säsongen i DEL men en säsong säger inte så mycket. Känns lite som en för stor chansning enligt mig.Skidlöparn skrev:Tror Ridderwall absolut platsar i en första lina. Nu spekulerar man ju bara, men han gjorde ändå lika mycket poäng i samma lag som Zackrisson som länge var en produktiv spelare i Elitserien.
Enligt MrMadhawk har vi tydligen visat intresse för Nick Angell. Står längst ner i texten. Hoppas för guds skull att det inte gäller fortfarande utan var tänkt om vi spelade kvar i HA.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3569
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3569