Välkommen tillbaka Tony Zabel!
Re: Välkommen tillbaka Tony Zabel!
Detta blir bra, mycket nöjd med det.
Här kan man ju höra lite av sörensen vad zabel betytt:
http://www.svtplay.se/klipp/1954177/sor ... ara-med-om
01:42 in
Här kan man ju höra lite av sörensen vad zabel betytt:
http://www.svtplay.se/klipp/1954177/sor ... ara-med-om
01:42 in
Haha. Det kunde jag aldrig i mina vildaste fantasier tro att Zabel skulle komma tillbaka. Mannen ger sig aldrig...
Kul ändå på nåt sätt att han får komma tillbaka och får en chans till i Djurgårdens IF. Har inget emot honom som person även om jag var riktigt arg och besviken på honom i höstas när vi inte vann hockeymatcher. Men nu styr ju chefen Säcken så detta blir säkert bra.
Välkommen hem!
Igen.

Kul ändå på nåt sätt att han får komma tillbaka och får en chans till i Djurgårdens IF. Har inget emot honom som person även om jag var riktigt arg och besviken på honom i höstas när vi inte vann hockeymatcher. Men nu styr ju chefen Säcken så detta blir säkert bra.
Välkommen hem!
Igen.
För er som sett DIF-Dokumentären med Wikegård:
Wikegårds beskrivning av Garpen och hur viktig han är att ha i en organisation som DIF, jag tror Zabel är en sådan person också. En person som ställer många frågor, vågar vara rakt på sak och aldrig ger upp. För helt ärligt, karln ger aldrig upp DIF!
Jag gillar Zabel även om han idag är för orutinerad för att vara huvudtränare i DIF. Jag tror det är bra för både DIF och Zabel att han är assisterande i några säsonger! Jag hoppas även att Garpen blir sportchef, i sådana fall så tror jag att vi kan ta oss till kvartsfinal nästa säsong!
Wikegårds beskrivning av Garpen och hur viktig han är att ha i en organisation som DIF, jag tror Zabel är en sådan person också. En person som ställer många frågor, vågar vara rakt på sak och aldrig ger upp. För helt ärligt, karln ger aldrig upp DIF!
Jag gillar Zabel även om han idag är för orutinerad för att vara huvudtränare i DIF. Jag tror det är bra för både DIF och Zabel att han är assisterande i några säsonger! Jag hoppas även att Garpen blir sportchef, i sådana fall så tror jag att vi kan ta oss till kvartsfinal nästa säsong!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tony är välkommen tillbaka. Jag blir så fruktansvärt besviken på folk som vill hänga honom som den felande länken. Här läser man om att vi vill ha folk med Djurgårdshjärta, folk som kämpar för skölden. Så hackar man på Tony. Han har väl om någon visat att han har Djurgårdshjärta och kämpar för skölden. Jag tror på Tony och jag är väldigt glad att både Säcken och Nyman har haft honom med i tanken under hela kvalserien, och gav honom cred i intervjuer efter sista matchen när det blev klart att vi tog vår plats i elitserien (ja va fasen ni får mig aldrig att säga SHL..och det heter scaniarinken,gavlerinken osv inte nåt jäkla företagsnamn) Han la grunden, inte snack om saken. Välkommen tillbaka Tony 

Re: Sv: Välkommen tillbaka Tony Zabel!
Vi torskade 10 matcher på en hel säsong under Zabel. Det säger en del om hur bra jobb han gjort. Säcken kom in och fixade med sin rutin en del detaljer för att fullända det hela.Bocas skrev: Kul ändå på nåt sätt att han får komma tillbaka och får en chans till i Djurgårdens IF. Har inget emot honom som person även om jag var riktigt arg och besviken på honom i höstas när vi inte vann hockeymatcher. Men nu styr ju chefen Säcken så detta blir säkert bra.
Välkommen hem!
Igen.
Kul som fan att han är tillbaka. Hoppas att det fungerar.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
och hur många matcher vann vi under Zabel?Praetori skrev:Vi torskade 10 matcher på en hel säsong under Zabel. Det säger en del om hur bra jobb han gjort. Säcken kom in och fixade med sin rutin en del detaljer för att fullända det hela.Bocas skrev: Kul ändå på nåt sätt att han får komma tillbaka och får en chans till i Djurgårdens IF. Har inget emot honom som person även om jag var riktigt arg och besviken på honom i höstas när vi inte vann hockeymatcher. Men nu styr ju chefen Säcken så detta blir säkert bra.
Välkommen hem!
Igen.
Och hur många matcher torskades i förlängning eller på straffar?
- SirDIFalot
Räknas båda säsongerna? Oavsett så tycker jag sample sizen är för liten för att sätta någon "stämpel" av någon form på Zabel.Kall-El skrev:och hur många matcher vann vi under Zabel?Praetori skrev:Vi torskade 10 matcher på en hel säsong under Zabel. Det säger en del om hur bra jobb han gjort. Säcken kom in och fixade med sin rutin en del detaljer för att fullända det hela.Bocas skrev: Kul ändå på nåt sätt att han får komma tillbaka och får en chans till i Djurgårdens IF. Har inget emot honom som person även om jag var riktigt arg och besviken på honom i höstas när vi inte vann hockeymatcher. Men nu styr ju chefen Säcken så detta blir säkert bra.
Välkommen hem!
Igen.
Och hur många matcher torskades i förlängning eller på straffar?
Expert.
Vi får inte glömma bort när Zabel fick ansvaret förra säsongen vid omgång 21. Från den omgången till slut var vi delad tvåa i tabellen bakom Leksand. Han kan göra förändringar han med. Denna gång var det säcken som fick till det sista.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Tony kan uppenbarligen spelet eftersom säcken ändrat så lite och vi gick ändå upp. Så jag tvivlar inte på hans taktiska förmåga.
Däremot är han ingen match coach. Efter varje motgång såg han ut som livet rann ut honom. Han utstrålar hopplöshet när det går dåligt. Alltså ingen som kan elda på spelarna i ett sånt läge och vända en sån trend.
Det kan däremot säcken! Tror de kommer komplettera varandra bra!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Däremot är han ingen match coach. Efter varje motgång såg han ut som livet rann ut honom. Han utstrålar hopplöshet när det går dåligt. Alltså ingen som kan elda på spelarna i ett sånt läge och vända en sån trend.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Zephyrox skrev:Efter varje motgång såg han ut som livet rann ut honom. Han utstrålar hopplöshet när det går dåligt. Alltså ingen som kan elda på spelarna i ett sånt läge och vända en sån trend.
Jag tror på detta också av just ovan anledning. Tony såg miserabel ut efter många matcher vilket jag tror snappades upp av spelarna. Säcken gjuter självförtroende i spelarna och ser till så de sköter prdentligt vad Tony lagt upp då han har grundspelet som faktiskt är bra.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
-
Enda jag vet är att vi får en helt gudomlig trio.
Tänk er Säcken, Nyman och Zabel tillsammans i en intervju. Det är ju som upplagt för njutning.
Tänk er Säcken, Nyman och Zabel tillsammans i en intervju. Det är ju som upplagt för njutning.
25/4-2025
På söndag vill jag träffa djurgårdaren Tony Zabel på tele2. Han förtjänar att hyllas.
- Daniel942
Fan vad du runkar till Tony.pulverapa skrev:På söndag vill jag träffa djurgårdaren Tony Zabel på tele2. Han förtjänar att hyllas.
DIF!
-
Vem vill inte röra hans Zabel?Daniel942 skrev:Fan vad du runkar till Tony.pulverapa skrev:På söndag vill jag träffa djurgårdaren Tony Zabel på tele2. Han förtjänar att hyllas.
(Förlåt, den var inte bra)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Du menar znabel va?Skidlöparn skrev:Vem vill inte röra hans Zabel?Daniel942 skrev:Fan vad du runkar till Tony.pulverapa skrev:På söndag vill jag träffa djurgårdaren Tony Zabel på tele2. Han förtjänar att hyllas.
(Förlåt, den var inte bra)
(Min var väl inget att skriva hem om heller)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm