Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jetz

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jetz »

Om folk är missnöjda på spelare som värvats så undrar jag vilka rimliga spelare skulle ni vilja se i Djurgården? Inget önsketänkande som typ holloway från Skellefteå.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

NEJ NEJ NEJ INGEN GAMMAL JÄVLA AVDANKAD FBK RELIK I DIF!!!!!!
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Hank-Honken-Kåberg... Mjo, det låter ändå helt ok. :)

Han lär ju inte vara tänkt som någon första eller andra lina.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Stort j*vla NEJ tack till Kåberg. Jag hoppas verkligen nån skojar?

Men, det enda man kan säga 99% är ju att om Kåberg är påväg in, då är Hank eller Ahlèn påväg bort.
B3lz3bub
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av B3lz3bub »

Varför ta en en gammal avdankad spelare i Emil Kåberg?? Vilken roll ska han ha? Det enda han är bra på är att vara ivägen! Kan inte åka skridskor, inge spelsinne, etc. Ska spelare som Hank, Holmkvist och Ahlén få flytta på sig eller vad är han värvad som??!! En spjutspets kanske?! Nej tack!!
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

B3lz3bub skrev:Varför ta en en gammal avdankad spelare i Emil Kåberg?? Vilken roll ska han ha? Det enda han är bra på är att vara ivägen! Kan inte åka skridskor, inge spelsinne, etc. Ska spelare som Hank, Holmkvist och Ahlén få flytta på sig eller vad är han värvad som??!! En spjutspets kanske?! Nej tack!!
Dem jag kan tänka mig att han passar in att ersätta är Hank och Ahlèn... för typ 7 år sedan. Hade aldrig bytit ut varken Hank eller Ahlèn nu.
Zamboni99

Inlägg av Zamboni99 »

Vikas skrev:
#87 skrev:Vet inte om det tagits upp här, men Amy Johner tweeta har tweetat; "What a slap in the face #DIFhockeyse".

Ingen Johner alltså..
Hon Amy har väl aldrig varit tystlåten på twitter sen Johner kom hit. Var väl förra sillyn när hon beklagade sig över att det tog för lång tid.

Jag ser 3 olika möjligheter:

1: DIF har helt enkelt sagt nej tack
2: DIF har erbjudit för låg lön
3: DIF avvaktar med honom

Själv ser jag inte att Johner håller på högre nivå. Knappt att han höll nivå i år, försvann totalt i majoriteten av matcherna. Gillar mannen, men han kommer inte ta en plats i topp 6 vilket är hans område. Han är inte direkt en "brunkare" eller checkingspelare som kan ta en sådan plats heller, så då är det lika bra att låta honom gå. Kan inte ta med spelare bara för att vara snälla om vi ska kunna etablera oss i SHL igen.
Alltså, jag kan inte alls hålla med om att DJ inte är en Top 6 spelare. Många matcher i år var han den avhörande faktorn till poäng. Sen är det väldigt mycket önsketänkande om spetsvärvningar. Vi kommer max ha råd med en sådan värvning. I det läget tycker jag DJ har en solklar plats i laget.
ciirree

Inlägg av ciirree »

En viktig detalj i denna Johner diskussion är att man ska komma ihåg att han stundtals försvann helt och har inte presterat på 100% - sen vill ni att han ska ha samma roll i SHL? Han platsar inte helt enkelt.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Kåberg?!?!? Hoppas detta är ett elakt skämt! Vill ej se den människan i DIF!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Om Challe tar in Kåberg kan vi lika gärna slänga in handduken för nästa säsong. Vet Challe om att spelare som är 36-37 år gamla inte kan hålla på hur länge som helst, speciellt när man bara agerar mänsklig sköld och inte ens skulle göra mål i tom bur.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ha, ha så många ggr man retat sig på denna Kåberg hos motståndaren..Fanns liksom inte att han skulle representera DIF. Skulle det bli så vore det en riktig högoddsare (;0) Synen att ha Kåberg o Murray i ett första backpar vore en våt dröm, ha, ha...
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Doyle skrev:Ha, ha så många ggr man retat sig på denna Kåberg hos motståndaren..Fanns liksom inte att han skulle representera DIF. Skulle det bli så vore det en riktig högoddsare (;0) Synen att ha Kåberg o Murray i ett första backpar vore en våt dröm, ha, ha...
Åh herrejösses om DIF inte bara ska värva Kåberg, utan också skola om honom som back ...
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Det är den position utifrån ålder o skridskoåkning han passar bäst som. Som forward, NOT..(;0)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Stort nej till Kåberg. Alltså.. nej bara nej!
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Doyle skrev:Det är den position utifrån ålder o skridskoåkning han passar bäst som. Som forward, NOT..(;0)
Vid det här laget skulle inget förvåna mig längre. Kåberg, liksom. Hade varit som att värva Jämtin eller Ledin om några säsonger.
Låst