Robin Alvarez till Djurgården
Re: Robin Alvarez till Djurgården
Lite genomtänkt värvning som Deilert i mina ögon.
Åldern säger att detta skall vara en bärande spelare för oss kommande säsong.
Har bara levererat i Allsvenskan.
En i mitt tycke helidiotisk signing.
Skall vi plocka in spelare utifrån trodde jag vi skulle gå på spets eller ungt och utvecklingsbart. Känns inte som att denna spelare är något av detta. Typexemplet på värvningar jag ville att vi skulle hålla oss borta från dvs spelare som med största säkerhet kostar mycket mer än det smakar. Dessutom tvivlar jag å det grövsta på att denna spelare har det som krävs för att leverera i en topp två lina på SHL-nivå. Förutsätter alltså att det är på den nivån som han är tilltänkt.
Skall denna spelare in är det ju som ersättare för Sörensen, Johner, Saviano eller Jakobs eller för all del för den redan kontraktsförlängde Guter.
Nu börjar man ju alvarligt undra över vad Challe håller på med. Att signa upp massa äldre spelare från Allsvenskan och tro att dessa skall bli bärande i Elitserien känns jävligt farligt.
Åldern säger att detta skall vara en bärande spelare för oss kommande säsong.
Har bara levererat i Allsvenskan.
En i mitt tycke helidiotisk signing.
Skall vi plocka in spelare utifrån trodde jag vi skulle gå på spets eller ungt och utvecklingsbart. Känns inte som att denna spelare är något av detta. Typexemplet på värvningar jag ville att vi skulle hålla oss borta från dvs spelare som med största säkerhet kostar mycket mer än det smakar. Dessutom tvivlar jag å det grövsta på att denna spelare har det som krävs för att leverera i en topp två lina på SHL-nivå. Förutsätter alltså att det är på den nivån som han är tilltänkt.
Skall denna spelare in är det ju som ersättare för Sörensen, Johner, Saviano eller Jakobs eller för all del för den redan kontraktsförlängde Guter.
Nu börjar man ju alvarligt undra över vad Challe håller på med. Att signa upp massa äldre spelare från Allsvenskan och tro att dessa skall bli bärande i Elitserien känns jävligt farligt.
Tror spelare som Alvarez lätt är bra att signa. Han är säkert gravt villig att bevisa sitt värde och lär utvecklas! Liknande spelare med elitserierutin är nog mätta och relativt "svårutvecklade".
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Denna värvning var jäkla otippad. Som tidigare nämnt så verkar det som om vi skiter i de spelare som tog upp oss? Alvarez lär väl kunna tillföra en del iaf.
Skiter i dem är kanske inte hela sanningen.. Många kanske är ute efter ett lite tjockare lönekuvert än vad de egentligen är förtjänta av..XantE skrev:Denna värvning var jäkla otippad. Som tidigare nämnt så verkar det som om vi skiter i de spelare som tog upp oss? Alvarez lär väl kunna tillföra en del iaf.
Re: Sv: Robin Alvarez till Djurgården
Återigen.XantE skrev:Denna värvning var jäkla otippad. Som tidigare nämnt så verkar det som om vi skiter i de spelare som tog upp oss? Alvarez lär väl kunna tillföra en del iaf.
Vi kan "inte värva kompisar". Även om spelaren är villig att spela för rätt lön så kanske denna inte räcker till då är det ju så.
Har bra känsla! Kommer förhoppningsvis lika på 25-30poäng... eller mer!
1891
En bärande spelare i allsvenska seriesegrarna. Tror absolut att det räcker för att vara hyffsat bra i shl.
MrMadhawk intervjuar Alvarez om lite allt möjligt
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... jurgarden/
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bra intervju som vanligt av Höken. Verkar som en sympatisk grabb den där Alvarez, hoppas han "gör en Hersley" (dvs lyckas riktigt bra på en högre nivå). Har rätt bra vibbar trots min initiala skepsis.
-
Verkar vara en sympatisk grabb med bra inställning. Jag får instämma i ovan att jag var skeptisk först men efter tag börjat tro mer och mer på denna värvning.
-
Han gör ett oerhört sympatiskt intryck den gode Alvarez. Gillade honom på isen i Malmö också. Känns som en bra värvning!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Gillar också denna värvning. Jag var nervös varje gång denna kille fick pucken i vår zon.
Intervjun med Madhawk gjorde ju inte saken sämre, verkar vara en riktigt bra kille.
Om han sedan håller för SHL eller inte vet ingen. Jag tror det, och att han fått chansen att lämna för SHL efter i stort sett varje säsong i AS bevisar att han inte bara gjort ett magiskt år. Alvarez har varit bra under en längre tid vilket faktiskt talar till hans fördel.
Intervjun med Madhawk gjorde ju inte saken sämre, verkar vara en riktigt bra kille.
Om han sedan håller för SHL eller inte vet ingen. Jag tror det, och att han fått chansen att lämna för SHL efter i stort sett varje säsong i AS bevisar att han inte bara gjort ett magiskt år. Alvarez har varit bra under en längre tid vilket faktiskt talar till hans fördel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SkönaDjurgårn
Re: Sv: Robin Alvarez till Djurgården
Tack för länken, verkar vara en fin kille. Spännande värvning!Jerka skrev:MrMadhawk intervjuar Alvarez om lite allt möjligt
-
Hade väntat mig oerhört mycket mer av Alvarez. En besvikelse såhär långt. Bara gått 4 matcher, men ser ut som en spelare som inte kan ta klivet mellan Allsvenskan och SHL. En riktigt missräkning då han är tänkt för en toppkedja.