Alexander Deilert till Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Debacle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Alexander Deilert till Djurgården

Inlägg av Debacle »

SirDIFalot skrev:
jensa öhling skrev:Varför måste detta betyda att Nils drar? Vi behöver ju ha 2 rightbackar. Det är Lofquist som ryker.
Man kan väl se det som att Sam ersättes lite av Högström. Just att två måste vara rightare köper jag inte riktigt.
Högström ersatte Sam. Snälla förklara.. Högström är leftare.

Välkommen tillbaka Deilert.

Känns ju jävla neandertalare att såga en back som var dålig för 3-4 år sedan när han kom upp som junior och bara fick lira ett par byten per match. Uppenbarligen så har han presterat i varje klubb han spelar i efter han spelade hos oss? Ett par år äldre och mer rutin så nu känns detta bra.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Alexander Deilert till Djurgården

Inlägg av ciirree »

Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:
jensa öhling skrev:Varför måste detta betyda att Nils drar? Vi behöver ju ha 2 rightbackar. Det är Lofquist som ryker.
Man kan väl se det som att Sam ersättes lite av Högström. Just att två måste vara rightare köper jag inte riktigt.
Va? Man MÅSTE inte ersätta en rightare med en rightare, sålänge backen du ersätter ex Sam med, har liknande egenskaper, så spelar det ingen roll.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Debacle skrev:
SirDIFalot skrev:

Välkommen tillbaka Deilert.

Känns ju jävla neandertalare att såga en back som var dålig för 3-4 år sedan när han kom upp som junior och bara fick lira ett par byten per match. Uppenbarligen så har han presterat i varje klubb han spelar i efter han spelade hos oss? Ett par år äldre och mer rutin så nu känns detta bra.
Just den anledningen jag skrev... Högström ersatte Sam som PP-back. Man måste inte ha just två rightare som PP-backar. I synnerhet inte i dagens hockey där de flesta lagen ställer upp i ett paraply istället för med två backar på blå som förr.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att man signar Deilert måste väl innebära att Nils drar eller?

OM Nisse krävde för mycket pengar så är det kanske inte mycket att göra åt.

I alla andra ljus är denna värvning fullständigt obegriplig.
Skriv svar