Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ska inga som spelade upp oss få vara kvar? Skulle gärna se några förlängningar också.
Bra att vi värvar från allsvenskan så de lagen blir svagare inför kvalet mot oss.
Bra att vi värvar från allsvenskan så de lagen blir svagare inför kvalet mot oss.
Eh, ja, man kan ju inte påstå att det varit en tråkig silly-dag.
Vill dock ha in en etablerad förstalina nu. Tack.
Vill dock ha in en etablerad förstalina nu. Tack.
- Jim Morrison
Detta börjar utveckla sig till en mardröms-silly. Trodde ärligt talat att vår ekonomi var bättre än så här?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Typ. Lite trist. Hade varit roligare om dom allsvenska spelarna som tog oss upp fick chansen nu också istället för att värva in nya allsvenska spelare och sedan krydda med spets (vilket jag utgår från att vi kommer göra)B.I.B.A skrev:Nu får man ju börja förutsätta att spelare som Ljungh, Johner, Jakobs och Saviano lämnar. Annars kommer vi ha ett felkomponerat lag med allsvenska kvalitéer.
Expert.
Ljungh och Saviano ser jag gärna i laget trots dessa värvningar.B.I.B.A skrev:Nu får man ju börja förutsätta att spelare som Ljungh, Johner, Jakobs och Saviano lämnar. Annars kommer vi ha ett felkomponerat lag med allsvenska kvalitéer.
Edit: Ljungh för han har en grym potential att bli en SHL spelare som gör 40-50 poäng per säsong om några säsonger. Saviano för han alltid gör det han är bra på och gör någon poäng då och då med.
Senast redigerad av ÄlskarDIF den 2014-04-18 16:07:50, redigerad totalt 1 gånger.
Håller med dig helt.SirDIFalot skrev:Typ. Lite trist. Hade varit roligare om dom allsvenska spelarna som tog oss upp fick chansen nu också istället för att värva in nya allsvenska spelare och sedan krydda med spets (vilket jag utgår från att vi kommer göra)B.I.B.A skrev:Nu får man ju börja förutsätta att spelare som Ljungh, Johner, Jakobs och Saviano lämnar. Annars kommer vi ha ett felkomponerat lag med allsvenska kvalitéer.
Avgå Jocke.
Bra ålder på Robin. I sin starkaste ålder och definitivt redo att ta klivet upp. Bra värvning är min känsla.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är ju inte helt omöjligt att många i laget som spelade upp oss anser sig förtjäna betydligt högre ersättningar än vad vi är beredda att lägga. Såfall agerar man från klubbledningens håll väldigt sunt.
- SirDIFalot
Eller att man anser att det laget vi gick upp med förmodligen inte var tillräckligt bra för det "egentligen" och inte håller på den här nivå. Vore kul om någon fick hänga med upp i alla fall.-daniel- skrev:Det är ju inte helt omöjligt att många i laget som spelade upp oss anser sig förtjäna betydligt högre ersättningar än vad vi är beredda att lägga. Såfall agerar man från klubbledningens håll väldigt sunt.

Expert.
Ledningen kanske siktar på att göra en Örebro i år. Det vill säga harva i botten för att sedan ta in några superlirare inför kvalspelet. Ekonomiskt effektivt med andra ord.
Våra värvningar skrämmer ju ingen inför grundserien i alla fall.
Våra värvningar skrämmer ju ingen inför grundserien i alla fall.
- diftobbe89
Ja, det här är en riktigt bra värvning, trots att det är ytterligare en från allsvenskan.Magnutz skrev:Bra ålder på Robin. I sin starkaste ålder och definitivt redo att ta klivet upp. Bra värvning är min känsla.
Det här blir bra.
Spela fult
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror på Alvarez, nu börjar det däremot bli dags att värva lite spets. Ahnelöv vill jag läsa om snart.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Fast grejen är ju att Alvarez knappast är bättre än många av de stomspelare vi hade den här säsongen. Han kan ju omöjligtvis vara tänkt som något annat än en 3:e line spelare på SHL-nivå?SirDIFalot skrev:Eller att man anser att det laget vi gick upp med förmodligen inte var tillräckligt bra för det "egentligen" och inte håller på den här nivå. Vore kul om någon fick hänga med upp i alla fall.-daniel- skrev:Det är ju inte helt omöjligt att många i laget som spelade upp oss anser sig förtjäna betydligt högre ersättningar än vad vi är beredda att lägga. Såfall agerar man från klubbledningens håll väldigt sunt.
Jag tror det måste handla om löneanspråk från säsongens spelare...
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Samtidigt som man hoppas att du har rätt så blir man ledsen om du har rätt. Tänk om det är vid förhandlingsbordet allt skurit sig med våra hjältar. Eller är det så att många redan i kvalserien gjorde en Adam?-daniel- skrev:Det är ju inte helt omöjligt att många i laget som spelade upp oss anser sig förtjäna betydligt högre ersättningar än vad vi är beredda att lägga. Såfall agerar man från klubbledningens håll väldigt sunt.
Hur som har vi ett utvecklingslag med mycket slit och hjärta hittills. Toppa det med lite spets så finns chansen att klara sig hyfsat.
Titta på gnagets lag de två första åren så är det ungefär där vi kan hamna om värvningarna sätter sig i lagbygget.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
Jag hoppas att Challe vet vad fan han gör. Måste in lite rutinerade, tunga, lirare som levererar på högsta nivå varje match. Fler och fler börjar bli oroliga runtom landet. Ögna igenom twitter bara.
Med det sagt, senaste gången vi hade ett namnkunnigt och tungt lag och blev tippade att vinna SM-guldet både på upptaktsträffen och av Micke Renberg m.fl. Vad hände då? Jo, då åkte vi ur.
Med det sagt, senaste gången vi hade ett namnkunnigt och tungt lag och blev tippade att vinna SM-guldet både på upptaktsträffen och av Micke Renberg m.fl. Vad hände då? Jo, då åkte vi ur.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.