Bara att gratulera ssk till en bra värvning. Synd att vi inte kunde knycka honom..robin_dif skrev:Glöm Gråhns!
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=155885
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
nä o bättre hockey lag finns inte heller mohhaaaaaaaMartin Brodeur skrev:Pratade med en jobbarkompis som bor granne med Ragge. Han säger att det nästan är säkert att han skriver på för DIF. En annan kul grej som han sagt är att det enda lag i Sverige han absolut inte skulle spela med är Färjestad. -Värre gnällkärringar finns inte!

- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det var planen. Både DIF, Almtuna och Ragge själv tycks ha varit med på upplägget.Emil svelander skrev:Säg inte sådär, jag får bara ångest. Med Ragge i laget hade vi legat på en stabil slutspelplats nu.Andy skrev:Nu när det snurrat i media kan jag meddela att jag viste att Ragge var så gott som klar för DIF under det sista transferfönstret. Han hade med MYCKET stor sannolikhet förstärkt laget inför slutspurten av grundserien och sluspelet om han inte fått den där pucken i ansiktet.Bladman skrev:Skulle vara helt jävla underbart om Ragge kom tillbaka!
MYCKET stor sannolikhet att han kritar på nu istället...
Synd att Nord lagt av. Ett av de bästa backpar vi någonsin haft Ragge-Nord
Huvudsaken är att han är med nästa säsong.
Kan vi dra in några kronor på vårt kommande SM-guld så ser det bra ut inför 2007/2008.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Goda nyheter. Robin Jonsson och Ragge vore kanon till nästa säsong.
EDIT: Kan väl passa på att drömma (ganska realistiskt iofs).
Truppen 2007/2008
Målvakter:
Lassila
Larsson
Ridderwall (utlånad)
Ölvestad - Ottosson (förlänger) - Hannula (om Dragan drar iväg)
Ragnarsson - Johansson
Linkan - Bäcker - Hörnqvist (på lån från Nashville)
Daniel Fernholm - Robin Jonsson
Fimpen - Falk - Engqvist
Timmy - Oscar Eklund (om inte Marusak förlänger)
Thörn (förläng!) - Ask - Danielsson
Ericson - Persson
Känns som att vi inte behöver så många forwards. Det handlar framför allt om att förlänga med Ottosson och om att ersätta Dragan och Hörnqvist om de sticker. Förhoppningsvis stannar åtminstone en av dem.
EDIT2: Jag antar att Ronnie slutar och är tveksam till att man förlänger med Lindman då Jonsson och Ragge verkar vara på väg in.
Märk väl att det är Dragans far Dusan Umicevic som är med och skrivit om artikeln....!!robin_dif skrev:http://www.sportexpressen.se/index.jsp?a=899526 :D :D :D :D
Saknar Kung Wikegård!
Linus Klasen får vi absolut inte missa, men jag tror DIF har koll på honom eftersom han spelar i Huddinge...Diffe89 skrev:
Känns som att vi inte behöver så många forwards. Det handlar framför allt om att förlänga med Ottosson och om att ersätta Dragan och Hörnqvist om de sticker. Förhoppningsvis stannar åtminstone en av dem.
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=54667
Daniellsson är iallafall en spelare som inte uppfyllt mina förhoppningar, men han har väl tyvärr kontrakt för nästa säsong?
Edit: Backsidan ser faktiskt ganska bra ut just nu, annars finns det ung backpotensial i Björklöven.
Senast redigerad av Bladman den 2007-03-01 23:58:27, redigerad totalt 4 gång.
Djurgår'n tills jag dör!
Glömt Dick?Diffe89 skrev:Goda nyheter. Robin Jonsson och Ragge vore kanon till nästa säsong.
Truppen 2007/2008
Målvakter:
Lassila
Larsson
Ridderwall (utlånad)
Ragnarsson - Johansson
Fimpen - Falk - Engqvist
Ericson - Persson
EDIT2: Jag antar att Ronnie slutar och är tveksam till att man förlänger med Lindman då Jonsson och Ragge verkar vara på väg in.
Du får nog peta in Anger nånstans också.Rocker skrev:Glömt Dick?Diffe89 skrev:Goda nyheter. Robin Jonsson och Ragge vore kanon till nästa säsong.
Truppen 2007/2008
Målvakter:
Lassila
Larsson
Ridderwall (utlånad)
Ragnarsson - Johansson
Fimpen - Falk - Engqvist
Ericson - Persson
En poängkung i allsvenskan är dock inte en (självklar) poängkung i elitserien.JoeG skrev:Jaha, nu försvann Gråhns också
Hade varit kul med honom även om han är Gnagare.
En poängkung är ändå en poängkung.
Exempel:
Nicklas Danielsson snittade på nästan 1p per match i Almtuna förra säsongen, vilket måste ses som mer än godkänt, men har bara gjort 11p på 49 matcher för DIF...
Gråhns har aningens sämre målsnitt än vad Danielsson hade förra säsongen.