Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag tror som någon skrev att det är Nisses budgetersättning. Tyvärr, jag gillar nisse
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
Armalis känns som en bra värvning. Han höll Marcus Högberg bakom sig i Mora.
Rundqvist vet jag inget om, men låter intressant.
Deilert måste utvecklats något helt enormt om han ska vara något att ha.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
dock mycket bättre än nisse i defensiva spelet och eftersom Högström kom in som är säkrare i båda delarna.seppuko skrev:Jag tror som någon skrev att det är Nisses budgetersättning. Tyvärr, jag gillar nisse
Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
+1Morwin skrev:dock mycket bättre än nisse i defensiva spelet och eftersom Högström kom in som är säkrare i båda delarna.seppuko skrev:Jag tror som någon skrev att det är Nisses budgetersättning. Tyvärr, jag gillar nisse
var ju deras bästa back förra året.jensa öhling skrev:Armalis känns som en bra värvning. Han höll Marcus Högberg bakom sig i Mora.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Tar gärna in nån som ersättare till Nils A.
Sedan kan jag inte själv värdera nyförvärven. Kan för lite om dem. Jag får helt enkelt lita på att spelartyper värvas för sina egenskaper som ska passa in i en spelidé..
Och
Jag förväntar mig inte en rad StorStjärnor på nyförvärvslistan. Det är inte en sån satsning jag vill se. Jag vill att det ska jobbas med stomme och byggas långsiktigt.
Aja. Kämpa Challe!
Sedan kan jag inte själv värdera nyförvärven. Kan för lite om dem. Jag får helt enkelt lita på att spelartyper värvas för sina egenskaper som ska passa in i en spelidé..
Och
Jag förväntar mig inte en rad StorStjärnor på nyförvärvslistan. Det är inte en sån satsning jag vill se. Jag vill att det ska jobbas med stomme och byggas långsiktigt.
Aja. Kämpa Challe!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
@MrMadhawk: Tre allsvenska spelare till en nykomling i SHL. Hade jag varit Djurgårdare hade jag varit orolig.
Hade känts bättre om dom presenterat lite tunga nyförvärv å tagit dessa herrar lite på slutet. Mest för att man börjar bli lite orolig hur det här laget kommer att se ut.. Även om det kanske är orealistiskt att börja med dom tunga värvningarna så hade man vart lite mer tillfreds.. Nog för att dessa killar är duktiga HA spelare, men nu är det en nivå till dom behöver lira på.
Hade känts bättre om dom presenterat lite tunga nyförvärv å tagit dessa herrar lite på slutet. Mest för att man börjar bli lite orolig hur det här laget kommer att se ut.. Även om det kanske är orealistiskt att börja med dom tunga värvningarna så hade man vart lite mer tillfreds.. Nog för att dessa killar är duktiga HA spelare, men nu är det en nivå till dom behöver lira på.
7/4-2014
Ge fan i att värva spelare från BIK. känns inte som att någon av de som lämnar BIK efter fina säsonger är bra i Nya klubbar.
Lidström tll oss, Nilsson till gnaget, Persson till Luleå....
Lovar att Vesterholmarna kommer floppa i Brynäs.
Karlskoga och Karlskrona känns som klubbar där spelare överpresterar.
Lidström tll oss, Nilsson till gnaget, Persson till Luleå....
Lovar att Vesterholmarna kommer floppa i Brynäs.
Karlskoga och Karlskrona känns som klubbar där spelare överpresterar.
Tror ni inte Challe gör detta medvetet?
Challe är väldigt mystisk av sig. Kan tänka mig att han först landar förvärv som Deilert och Armalis, senare ikväll Tellan och Ahnelöv, trust me!
Challe är väldigt mystisk av sig. Kan tänka mig att han först landar förvärv som Deilert och Armalis, senare ikväll Tellan och Ahnelöv, trust me!

Bara att konstatera att Challe fortsätter sitt spår med utbildningsverksamhet av unga spelare visst är Armalis och Rundqvist stora talanger men ingen av dom kommer hålla i SHL tyvärr. Hade vi varit kvar i HA hade det varit kanon värvningar men i SHL glöm dom. Men verkar va som vanligt Challe blåser större delen av budgeten på några få spelare och gör budgetvärvningar för resten.
Prio 1 för Challe SKA VARA och signa en stomme sen den här säsongen och signa etablerade spelare i första hand och inte signa spelare som ska utbildas som Nyström, Rundqvist och Armalis.
Nu kommer vi ännu närmare ett kval och ramlar vi ner nästa säsong så är riskenminimal att vi kommer gå upp säsongen efter tyvärr, jag trodde i min enfald att man värvade för att hålla sig kvar i SHL och inte åka ur SHL!
Hur i helvete kan Challe överens taget få värva spelare åt en ny sportchef?
Prio 1 för Challe SKA VARA och signa en stomme sen den här säsongen och signa etablerade spelare i första hand och inte signa spelare som ska utbildas som Nyström, Rundqvist och Armalis.
Nu kommer vi ännu närmare ett kval och ramlar vi ner nästa säsong så är riskenminimal att vi kommer gå upp säsongen efter tyvärr, jag trodde i min enfald att man värvade för att hålla sig kvar i SHL och inte åka ur SHL!
Hur i helvete kan Challe överens taget få värva spelare åt en ny sportchef?
Vilka backar har det snackats om? Doug Murray, Ahnelöv, Urbom och Fernholm. Alla fyra defensiva leftare.
Jag tror Deilert är tänkt som ersättare till en offensiv rightare. Sam Lofquists ersättare.
Tre Stockholms-värvningar. Ett stort plus.
Jag tror Deilert är tänkt som ersättare till en offensiv rightare. Sam Lofquists ersättare.
Tre Stockholms-värvningar. Ett stort plus.
Vi har ju satsat på stockholmare förrut och det har ju gått sådär...
i
ersättare till en förlorad andersson är dailert...
Bara en finalplats 09/10. Att vi åkte ur var nog mest på att vi hade en tränare som inte var motiverad.isolerad skrev:Vi har ju satsat på stockholmare förrut och det har ju gått sådär...
Inget fel med unga och hungriga spelare från HA. Är glad av inte verkar satsa på gamla avdankade Elitseriespelare som inte platsar i andra SHL-lag.