Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ta det lite lugnt nu.. Tror att det händer ganska mycket bakom kulisserna som också tar fokus från värvningar etc. Challe är vad man kan befara på väg bort och således en ny sportchef in, som tillsammans när detta är klart med ledarstaben ska besluta sig för spelartyper och namn som ska in i truppen för den kommande SHL-säsongen.
- Fiskmaesen
Ge oss Joey Tenute!
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Vill minnas att han har kontrakt med Malmö, utan SHL-klausul.Fiskmaesen skrev:Ge oss Joey Tenute!
Edit: 2 år dessutom.
http://blogg.sydsvenskan.se/insideredha ... konceptet/
Zabel tillbaka och Säcken skriver på för 3 år
Går det att lita på AB. Eller är det någon som hört det även ifrån DIF-håll?Celes skrev:Zabel tillbaka och Säcken skriver på för 3 år
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Jag tror att Garpenlöv är mer eller mindre klar som Sportchef.
På Aftonbladet show berättade han om sitt tydliga intresse och han sa bland annat att tellqvist var mer eller mindre klar, vilket jag också tror.
Han berättade även att Djurgården kommer behöva en till assisterande tränare för forwards: vad händer nästa dag: Jo , zabel är tillbaka.
Jag tror Garpenlöv presenteras nästa vecka: självklart vill den nya sportchefen vara med och planera den nya truppen, varför ska challe göra det sen lämna över skutan? helt orealistiskt.
Välkommen Garpenlöv, det sätter jag mina pengar på.
På Aftonbladet show berättade han om sitt tydliga intresse och han sa bland annat att tellqvist var mer eller mindre klar, vilket jag också tror.
Han berättade även att Djurgården kommer behöva en till assisterande tränare för forwards: vad händer nästa dag: Jo , zabel är tillbaka.
Jag tror Garpenlöv presenteras nästa vecka: självklart vill den nya sportchefen vara med och planera den nya truppen, varför ska challe göra det sen lämna över skutan? helt orealistiskt.
Välkommen Garpenlöv, det sätter jag mina pengar på.
Jag kikade på det där Sportbladet show som gick i förrgår och det känns onekligen som ovanstående säger att Garpen typ är klar själv.
För det första hans säkerhet när det gäller Tellan, sen att han berättade detta om en Assisterande till Säcken som kan driva träningarna och ta forwards.
Ni som har kollat, såg ni också Garpens ansiktsuttryck när Norberg sa: "Nej men ... en sportchef först och främst"
Haha.
Ja välkommen Garpen tror jag starkast på!
För det första hans säkerhet när det gäller Tellan, sen att han berättade detta om en Assisterande till Säcken som kan driva träningarna och ta forwards.
Ni som har kollat, såg ni också Garpens ansiktsuttryck när Norberg sa: "Nej men ... en sportchef först och främst"
Haha.
Ja välkommen Garpen tror jag starkast på!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kan någon länka sportbladet show och säga när Garpen är med?
Expert.
Nu är det officiellt.Henke_F skrev:Går det att lita på AB. Eller är det någon som hört det även ifrån DIF-håll?Celes skrev:Zabel tillbaka och Säcken skriver på för 3 år
http://difhockey.se/artikel/4271/
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/s ... le39856.abSirDIFalot skrev:Kan någon länka sportbladet show och säga när Garpen är med?
De börjar snacka DIF vid 18-19 där nånstans, SB Show hackar sönder när jag försöker spola.
Men Garpen är med och snackar från början av SHL lagen vid 13:40
- SirDIFalot
Kan det vara så att man avvaktar med att förlänga med egna spelare för att en ny sportchef är nära och man vill att han är med och tar besluten om vem som ska och inte ska behållas? Har väldigt svårt att förstå vad som pågår annars.
Expert.
Såg bröderna Kempe igår på Centralstation med hockeygrejer. Så oklart om de hade varit i Stockholm eller bara mellanlandade med tåg. Ifall de spelade i Stockholm är det ju givetvis också oklart om det var med DIF.
Adrian spelar väl j18-VM snart?Mattebo skrev:Såg bröderna Kempe igår på Centralstation med hockeygrejer. Så oklart om de hade varit i Stockholm eller bara mellanlandade med tåg. Ifall de spelade i Stockholm är det ju givetvis också oklart om det var med DIF.
- -daniel-
Ganska säker på att det är såhär. Man vill först presentera sportchefskonstellationen (dvs Garpen, det kommer bli så är min starka känsla) och sen efter det så börjar förlängningar presenteras.SirDIFalot skrev:Kan det vara så att man avvaktar med att förlänga med egna spelare för att en ny sportchef är nära och man vill att han är med och tar besluten om vem som ska och inte ska behållas? Har väldigt svårt att förstå vad som pågår annars.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Jag har faktiskt ingen aning. Jag har tänkt på alla möjliga teorier men det du säger kan vara troligt.SirDIFalot skrev:Kan det vara så att man avvaktar med att förlänga med egna spelare för att en ny sportchef är nära och man vill att han är med och tar besluten om vem som ska och inte ska behållas? Har väldigt svårt att förstå vad som pågår annars.
Känns också som att Garpen är inne på samma sak som vi är på forumet, våran backlinje är riktigt intressant. In med 2-3 riktigt bra nya backar och sen förläng med dem vi har! Den linjen tror jag också starkt på.