SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av diftobbe89 »

Davva skrev:Hoppas verkligen att det inte blir massa Nilsson-hat. Låt han va.
Ja, han gjorde bort sig i lönehärvan - precis som alla gjorde i den soppan inkl våra representanter. Jag tvivlar dock inte på att han fortfarande har DIF-hjärta. Han smet undan sin uppgift som lagkapten när vi åkte ur, men jag tror inte orsaken var illvilja utan snarare oförmåga att hantera kaptensrollen utanför omklädningsrummet. Därför har jag svårt att "hata", eller ens tycka illa om Mackan.

I övrigt har han levererat en hel del glädje för mig, vilket jag väljer att minnas.

Men självklart ska vi håna HiV när de torskar på hovet - tror det räcker som traumatisk upplevelse för Mackan att åka runt i HV-tröja på hovet när klockan slår...
Håller helt med dig. ++++
Spela fult
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Broc Little klar för LHC. Little + Arlbrandt kan bli en fruktansvärt farlig kombo...
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

1962FenderStrat skrev:Broc Little klar för LHC. Little + Arlbrandt kan bli en fruktansvärt farlig kombo...
Fast Arlbrandt är väl på väg bort.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:
1962FenderStrat skrev:Broc Little klar för LHC. Little + Arlbrandt kan bli en fruktansvärt farlig kombo...
Fast Arlbrandt är väl på väg bort.
Och Little är ett nerköp mot Hjalmarsson. Men bra värvningar av lhc. Tycker annars inte att nåt lag imponerat på sillyn än.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av seppuko »

Spelar ingen roll. 3 av 5 i bästa poängplockare men i övrigt ett dassigt lag. Krävs mycket för att vända på den steken :-)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Något som - på riktigt - måste hanteras av SHL och av alla klubbar som spelar i ligan är hur ligan ska göras INTRESSANT.

Det har blivit allt stelare med åren. Det är inte en BRA produkt som erbjuds. Det saknas glädje. Det saknas passion. Det saknas en känsla av delaktighet. Gör SHL till en levande liga med nära intervjuer med spelare/domare/ledare/publik och arbeta fram sätt att blåsa liv i en grådassig liga.

Så!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Zephyrox skrev:Inte överförtjust i Mackan men om han ska häcklas så håll det på en vuxen nivå. Trött på höra könsord och annat larv, tror ni spelaren hör det när ni står mitt i en klack? Det låter bara tråkigt för oss runtomkring.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var i de lägena som blue brigade var som gjutna.
Leverans av rumsrena gliringar med underbar träffsäkerhet.

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Magnutz skrev:Något som - på riktigt - måste hanteras av SHL och av alla klubbar som spelar i ligan är hur ligan ska göras INTRESSANT.

Det har blivit allt stelare med åren. Det är inte en BRA produkt som erbjuds. Det saknas glädje. Det saknas passion. Det saknas en känsla av delaktighet. Gör SHL till en levande liga med nära intervjuer med spelare/domare/ledare/publik och arbeta fram sätt att blåsa liv i en grådassig liga.

Så!
Just detta med domare vill jag ha. Efter varje match ska dom förklara sina beslut tycker jag. Att dom gör fel, inget konstigt med det alls. Dom är människor. Men hade varit kul att höra från dom i tveksamma dombeslut.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ge SHL till Viasat och HockeyAllsvenskan till CMORE. Då får vi en bättre produkt på så sätt.
25/4-2025
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Problemet är inte tv-kanalen. C More har ju mycket bättre kommentatorer och experter än Viasat. Problemet är att SHL och Hockeyligan inte är alls lika inbjudande som Allsvenskan. Men kanske är det på väg att ändras. Såg en slutspelsmatch nyligen och då hade dom ljud från omklädningsrummet i pauserna. Kändes inte som live, men ändå. Annars vet jag att C More varit sura på Hockeyligan för att de fått så lite tillbaka för alla pengar de lagt på ligan. Samtidigt som Hockeyallsvenskan låter Viasat göra vad dom vill.
Staten

Inlägg av Staten »

förevigtdjurgården skrev:Ge SHL till Viasat och HockeyAllsvenskan till CMORE. Då får vi en bättre produkt på så sätt.
Hur går den logiken ihop? Hur lockar man fler till matcherna på det sättet? :?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Problemet är inte tv-kanalen. C More har ju mycket bättre kommentatorer och experter än Viasat. Problemet är att SHL och Hockeyligan inte är alls lika inbjudande som Allsvenskan. Men kanske är det på väg att ändras. Såg en slutspelsmatch nyligen och då hade dom ljud från omklädningsrummet i pauserna. Kändes inte som live, men ändå. Annars vet jag att C More varit sura på Hockeyligan för att de fått så lite tillbaka för alla pengar de lagt på ligan. Samtidigt som Hockeyallsvenskan låter Viasat göra vad dom vill.
Jag är inte OK med omklädningsrums-intrången. Dessa utrymmen är helig mark och där behöver killarna få vara ifred från kameror och mickar. Däremot ska man fatta att delaktighet är en enormt stor nyckel till framgång. Utan det blir det plast. PLAST.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

CMore kan ju kontra och hänga med ut i korvkön i pauserna. Ta ett snack med supporters, ungefär som Arsenals TV gör med den där "Bully". Jag är fed up med Boork.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

minalman skrev:CMore kan ju kontra och hänga med ut i korvkön i pauserna. Ta ett snack med supporters, ungefär som Arsenals TV gör med den där "Bully". Jag är fed up med Boork.
Jag är också lite fedup med Boork. Han var mer intressant som ung, med ormar och intressant nytänk rent allmänt. Nu är han bara en trött och förutsägbar besserwisser.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

En annan "viktig" fråga är om vi är tillbaka i Nationalsångsträsket nu?
Jag är kluven. Tycker inte det ska sjungas något annat än SFGD, men när vi tog bort Nationalsången åkte vi ur.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst