Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nån mer än jag som börjar bli riktigt nervös inför vad vi ska hitta!? Visst va de skönt att vi slapp Jacobsson och Gartner men jag hade gärna sett en spelare presenteras vid denna tiden. En förlängning av någon nuvarande hade också uppskattats.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag räknar kallt med 5-6 kontrakt presenterade samtidigt. Då räknar jag både värvningar och förlängningar.
Dessutom tror jag nog att det finns en del "done deals" som väntar på att presenteras. Finns inte det så vettefan...
Dessutom tror jag nog att det finns en del "done deals" som väntar på att presenteras. Finns inte det så vettefan...
25/4-2025
Kontrakt med Holm, Englund, Norell och även Honken och Jocke E (om dessa två herrar vill) räknar jag kallt med.
Allt annat vore bara fel.
Victory is sweetest when you've known defeat.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Honken sa på fotbollen att han ville fortsätta iafHenke95 skrev:Kontrakt med Holm, Englund, Norell och även Honken och Jocke E (om dessa två herrar vill) räknar jag kallt med.

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Snack i KHL om begränsningar av utlänningar nästa säsong. Kommer isåfall öka utbudet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Känslan i år var att vi lyckades så bra delvis för att ingen riktigt stack ut. Målen fördelades på många olika spelare, det gör det ju svårare för våra motståndare då samtliga femmor var en fara. De lag som hade några spelare som drog iväg i poängligan var det ju lättare för motståndarna att sätta in sina bästa försvarare mot.
Samtidigt lyckades ju just örebro med det att några klasspelare som tillkom sent gjorde många poäng i kvalserien så det funkade ju iofs för dem.
Jag tror dock att det är viktigare att hitta spelare som passar in i vårt sätt att spela, med mycket fart och stressa motståndarna, än att hitta enskilda spelare som är kända namn. Det bästa är ju naturligtvis att hitta toppspelare som passar in i vårt system....
Vad som dock är viktigt är att det kommer in någon ny rutinerad back då Timmy slutar som kan vara ett stort stöd till våra unga backar, likadant om Jocke väljer att avsluta men det lät ju i den där AB artikeln som att han tänkte fortsätta.
Samtidigt lyckades ju just örebro med det att några klasspelare som tillkom sent gjorde många poäng i kvalserien så det funkade ju iofs för dem.
Jag tror dock att det är viktigare att hitta spelare som passar in i vårt sätt att spela, med mycket fart och stressa motståndarna, än att hitta enskilda spelare som är kända namn. Det bästa är ju naturligtvis att hitta toppspelare som passar in i vårt system....
Vad som dock är viktigt är att det kommer in någon ny rutinerad back då Timmy slutar som kan vara ett stort stöd till våra unga backar, likadant om Jocke väljer att avsluta men det lät ju i den där AB artikeln som att han tänkte fortsätta.
Fricke skrev:Snack i KHL om begränsningar av utlänningar nästa säsong. Kommer isåfall öka utbudet
Inte så insatt i KHL, men är inte snacket om begränsningar av "utlänningar" att den skulle öka till 7 spelar? Dvs sämre för svenska lag. Rätta mig gärna om jag har fel.Fricke skrev:Snack i KHL om begränsningar av utlänningar nästa säsong. Kommer isåfall öka utbudet
2014-04-07, vad hände?
Om jag säger att Tellan är klar, vad säger ni då?...
Både ökning till sju och minskning till tre har varit på bordet. Krig i Ukraina och svag Rubel ökar också chanserna att få hem KHL-are...Jepe skrev:Inte så insatt i KHL, men är inte snacket om begränsningar av "utlänningar" att den skulle öka till 7 spelar? Dvs sämre för svenska lag. Rätta mig gärna om jag har fel.Fricke skrev:Snack i KHL om begränsningar av utlänningar nästa säsong. Kommer isåfall öka utbudet
Hawk skrev:Om jag säger att Tellan är klar, vad säger ni då?...
Bättre målvakt kan vi inte få!
Hawk skrev:Om jag säger att Tellan är klar, vad säger ni då?...
Säsongens värvning säger jag då
Fan va besviken man blir när man går in på Aftonbladet och ser följande rubrik: "Djurgården värvar OS-målvakt!". Och så är det damhockey!!! 

Vem f-n vill spela i Putin-land. Vill du vara fri stanna i västFricke skrev:Både ökning till sju och minskning till tre har varit på bordet. Krig i Ukraina och svag Rubel ökar också chanserna att få hem KHL-are...Jepe skrev:Inte så insatt i KHL, men är inte snacket om begränsningar av "utlänningar" att den skulle öka till 7 spelar? Dvs sämre för svenska lag. Rätta mig gärna om jag har fel.Fricke skrev:Snack i KHL om begränsningar av utlänningar nästa säsong. Kommer isåfall öka utbudet
Broc Little, Nichlas Hardt och David Rautio klara för LHC.. Som många sagt, vad väntar DIF på?