Lär ju jagas av de flesta SHL klubbar!Kebabtallrik skrev:Anton Lander vill hem till SHL. I Timrå hade han Challe som coach.
Kanske något Challe jobbar på.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Lander vore grymt. Hoppas det inte stämmer att typ varje spelare i Timrå hatade Challe...
Vart finns infon att han vill till SHL?
Expert.
Han är säkert värld pengarna bara för alla straffmål han skulle göra.Kebabtallrik skrev:Kelsey Tessier kanske vore något, center i andralinan?
Eller kanske kostar för mycket efter en bra säsong i Rögle.
SirDIFalot skrev:Lander vore grymt. Hoppas det inte stämmer att typ varje spelare i Timrå hatade Challe...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8533438.ab
http://www.st.nu/sport/lander-om-sin-framtid
Victory is sweetest when you've known defeat.
- Jim Morrison
Det ska in två ledande kedjor och två-tre ledande backar. Jag erkänner, jag vill åtminstone har rykten eller förlängningar för att se var laget ska ta vägen. Som många andra har varit inne på ligger vi redan långt bakom när det gäller värvningar och snart är det bara gamla DIF-spelare kvar på marknaden. Då står vi där med Fernholm som första back och Hannula i förstakedjan? Jag tycker att det går lite för segt faktiskt. Hade förväntat mig ett tungt namn vid den här tiden. I alla fall ett rykte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Jag hade framför allt förväntat mig 5-6 re-signingar av "egna" spelare vid det här laget.Jim Morrison skrev:Det ska in två ledande kedjor och två-tre ledande backar. Jag erkänner, jag vill åtminstone har rykten eller förlängningar för att se var laget ska ta vägen. Som många andra har varit inne på ligger vi redan långt bakom när det gäller värvningar och snart är det bara gamla DIF-spelare kvar på marknaden. Då står vi där med Fernholm som första back och Hannula i förstakedjan? Jag tycker att det går lite för segt faktiskt. Hade förväntat mig ett tungt namn vid den här tiden. I alla fall ett rykte.
Expert.
- Jim Morrison
Ja, precis. Någon slags riktning åtminstone. Typ spelare som man inte riktigt visste var dom skulle ta vägen ifall vi inte tog klivet upp. Ljungh, Andersson och så vidare.SirDIFalot skrev:Jag hade framför allt förväntat mig 5-6 re-signingar av "egna" spelare vid det här laget.Jim Morrison skrev:Det ska in två ledande kedjor och två-tre ledande backar. Jag erkänner, jag vill åtminstone har rykten eller förlängningar för att se var laget ska ta vägen. Som många andra har varit inne på ligger vi redan långt bakom när det gäller värvningar och snart är det bara gamla DIF-spelare kvar på marknaden. Då står vi där med Fernholm som första back och Hannula i förstakedjan? Jag tycker att det går lite för segt faktiskt. Hade förväntat mig ett tungt namn vid den här tiden. I alla fall ett rykte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Känns ju dessutom som att övriga lag har mycket mer aktiva och mer utbredda kontaktnät och sportchefer.
Jag menar, vad har vi? En Challe som är på semester?
- SirDIFalot
Ja, det är ju dock inte så konstigt. Vi har ju fortfarande en allsvensk organisation.Vikas skrev:Känns ju dessutom som att övriga lag har mycket mer aktiva och mer utbredda kontaktnät och sportchefer.
Challes semester handlar om någon sponsorresa dock, men den känns aningen feltajmad.
Expert.
- Jim Morrison
Jag skulle inte tvivla på Challes kontaktnät dock. Men jag är beredd att hålla med om att det ser fan inte bra ut utåt att han är på semester nu.Vikas skrev:Känns ju dessutom som att övriga lag har mycket mer aktiva och mer utbredda kontaktnät och sportchefer.
Lyssnade lite på AB-Live och där verkar ju Tellan vara klar, iaf enligt Garpen... vore trevligt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Inte omöjligt att det finns en del kontrakt som är klara. Challe/DIF/hemsidan är ju mästare på att dra ut på tiden när det gäller att presentera både kontrakt och nyförvärv.
Dock brukar alltid någon journalist vara snabb med att allt är klart. Det händer oroväckande lite, det håller jag med om.
Dock brukar alltid någon journalist vara snabb med att allt är klart. Det händer oroväckande lite, det håller jag med om.
Avgå Jocke.
- Jim Morrison
Hade det varit en vanligt säsong i SHL hade jag inte ens tänkt på det. Men vi är ett sent lag från kvalserien som ska ha in kanske 7-8 forwards och 2-3 backar. Av högsta kvalitet. Bara därför blir jag lite bekymrad.B.I.B.A skrev:Inte omöjligt att det finns en del kontrakt som är klara. Challe/DIF/hemsidan är ju mästare på att dra ut på tiden när det gäller att presentera både kontrakt och nyförvärv.
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Själv går jag på linjen att vi jagar bra spelare som har många alternativ och således inte behöver krita på första bästa förslag.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Vore onekligen en höjdpunkt. Jag missade det avsnittet när dem pratade om DIF. Några fler vi jagar enligt dem?captcash skrev:Lyssnade lite på AB-Live och där verkar ju Tellan vara klar, iaf enligt Garpen... vore trevligt!
EDIT: Enligt garpen? Hmm.. undra hur han vet så mkt?