Haha, jag tror dig när du säger EP-scoutad på Hoffman Du har inte sett Sens senaste matcher väl? Han har varit grym där och spelar inte ordinarie där pga lönetaket, lite som Nyquist tidigare under året Skulle vi få honom kan man börja drömma om SM-final igen! Annars ser det riktigt spännande ut, om vi har råd? Det är väl den största frågan.
Ok? Han har ju spelat en del matcher i Sens utan att göra något större avtryck. Men har ingen direkt koll på honom till skillnad från de andra jag nämnde.
Tror han har utvecklats mycket under året, för senaste matcherna har han som sagt varit riktigt giftig.
Edit: Svamlar säkert om lönetaket, men han är inte aktuell för SHL iaf utan kommer säkert vara ordinarie i NHL nästa år.
Haha, jag tror dig när du säger EP-scoutad på Hoffman Du har inte sett Sens senaste matcher väl? Han har varit grym där och spelar inte ordinarie där pga lönetaket, lite som Nyquist tidigare under året Skulle vi få honom kan man börja drömma om SM-final igen! Annars ser det riktigt spännande ut, om vi har råd? Det är väl den största frågan.
Ok? Han har ju spelat en del matcher i Sens utan att göra något större avtryck. Men har ingen direkt koll på honom till skillnad från de andra jag nämnde.
Tror han har utvecklats mycket under året, för senaste matcherna har han som sagt varit riktigt giftig.
Jag tänkte på Luke Adam först. Han gick på waivers i år oplockad och har dålig lön i AHL. Kan vara sugen på att komma hit för att sedan vända tillbaka. Intressant att ta hit någon som strävar efter att komma tillbaka till NHL. Men är rädd för att han är rätt trög på skridskorna.
Dock tror jag att du faktiskt är inne på rätt spår SirDIFalot, att värva spelare från AHL kan vara riktigt smart. Har vi otur så får vi hit någon halvdålig amerikan, men har vi tur har vi någon som kommer över som öser in poäng och spelar för att ta sig tillbaka till NHL.
Även om man gärna inte ser att spelarna ser DIF som ett ställe där spelarna kan komma, göra en bra säsong och sen dra måste man inse att SHL har inte den slagkraften längre. Kan vi ta in en eller två bra från AHL som håller oss kvar i SHL/tar oss till slutspel är det väldigt bra.
Zaar ser jag också gärna i DIF, men känns som att det kan vara svårt att få han till DIF när många klubbar rycker i honom.
Rix skrev:Dock tror jag att du faktiskt är inne på rätt spår SirDIFalot, att värva spelare från AHL kan vara riktigt smart. Har vi otur så får vi hit någon halvdålig amerikan, men har vi tur har vi någon som kommer över som öser in poäng och spelar för att ta sig tillbaka till NHL.
Även om man gärna inte ser att spelarna ser DIF som ett ställe där spelarna kan komma, göra en bra säsong och sen dra måste man inse att SHL har inte den slagkraften längre. Kan vi ta in en eller två bra från AHL som håller oss kvar i SHL/tar oss till slutspel är det väldigt bra.
Zaar ser jag också gärna i DIF, men känns som att det kan vara svårt att få han till DIF när många klubbar rycker i honom.
Men kan Skellefteå eller Frölunda erbjuda honom en plats i deras topp 6?
Jag tänkte på Luke Adam först. Han gick på waivers i år oplockad och har dålig lön i AHL. Kan vara sugen på att komma hit för att sedan vända tillbaka. Intressant att ta hit någon som strävar efter att komma tillbaka till NHL. Men är rädd för att han är rätt trög på skridskorna.
Skulle kunna vara riktigt intressant som du säger! Om man får honom att resonera som du att det blir en omstart mot NHL genom en grym SHL-säsong. Kan vara hans sista chans ut från frysboxen
Angående Zaar kan man ju hoppas att han gör en Wennberg och satsar på att mellanlanda ett år i SHL innan han drar vidare till NHL. Då borde Dif vara ett hett alternativ då vi lär kunna erbjuda en topp 6 som ni säger.
Men den spelaren jag mest av allt vill ha till DIF nästa säsong är dock Jan Mursak.
Akeson är jag lite skraj för pga hans välkända attitydproblem. Skickades till exempel till ECHL trots att han var Phantoms bästa poängplockare säsongen innan vid ett tillfälle.
Da Costa är kanske inte uteslutet, men inbillar mig att han är för nära NHL för att lämna.
Angående Locke så skräms jag lite av hans halvdana sejour i Finland. Sades det inte att han var jävligt dyr att få dit då också?
Kan tänka mig byta bort Mikko Lehtonen mot Jan Mursak. Han är riktigt vass på skridskorna i alla fall.
Men den spelaren jag mest av allt vill ha till DIF nästa säsong är dock Jan Mursak.
Akeson är jag lite skraj för pga hans välkända attitydproblem. Skickades till exempel till ECHL trots att han var Phantoms bästa poängplockare säsongen innan vid ett tillfälle.
Da Costa är kanske inte uteslutet, men inbillar mig att han är för nära NHL för att lämna.
Angående Locke så skräms jag lite av hans halvdana sejour i Finland. Sades det inte att han var jävligt dyr att få dit då också?
Kan tänka mig byta bort Mikko Lehtonen mot Jan Mursak. Han är riktigt vass på skridskorna i alla fall.
Da Costa tycker jag har fått en för många chanser från det att han blev signad ur NCAA. Ska han få en NHL-chans så tror jag inte det är med Ottawa i alla fall. Ang. Akeson så får väl Challe rådfråga Landeskog bara. Ja, Corey Locke kanske är lite för mycket av en T.J Hensick.
Men jag kvarstår vid att Jan Mursak skulle vara en av SHLs mest framträdande spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tycker förvisso att Hannula varit bra i DIF med en målkänsla/teknik av hög klass, men att ens diskutera honom i detta läge känns helt idiotiskt. Han är ofta skadad och har bara den här säsongen lirat i tre olika klubbar?! Lägg ner.
Drömvärvningar för mig är Ante E, Tellan, Ahnelöv och Urbom kryddat med ett par målfarliga forwards.
Jacob Josefson vore också en dröm men den möjligheten är väl typ en promille.
Dagens Saida: Nils Andersson kommer bli nästa säsongs hackkyckling, inte minst av mig själv. Tror det kommer bli oändligt mycket slarv på blålinjen av honom. Sanna mina ord.
Hoffman som du nämnde tidigare är betydligt närmare en ordinarie plats än Da Costa. Hoffman hör definitivt inte hemma i denna tråd.
Synd att Montreal klarade sig till playoff. Då hade vi säkert snabbare kunnat få veta om Murray ö.h. är aktuell för DIF eller om han blir förlängd där eller någon annanstans.
Personligen gillar jag Dogge, men är orolig för hur han skulle klara SHL. Vi såg ju hur han var i början av HA förra säsongen. Man blev lite tagen på hur tafatt han såg ut med sin skridskoåkning emellanåt. Å andra sidan väger hans smartness upp detta. En av de mest placeringssäkra backar jag skådat. Tror han är väldigt nyttig att ha i laget. Verkar ha mycket bra ledarskapsegenskaper. En GIVEN kapten nästa år om han skulle ansluta.
Risken är dock att han blir SHLs största rundningsmärke...