Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
macin
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av macin »

Tror för övrigt att ett prestationsbaserat kontrakt på en spelare som Hannula är ett måste (om nu dessa prestationsbaserade kontrakt existerar längre).

Att ha en 35 åring som gått ner sig mer och mer och byter klubb oftare än någon annan så måste det vara prestationsbaserat. Jag menar - Vi kan väl ge Hannula en fin lön, förutsatt att han gör det vi har tagit hit han för - d.v.s poäng?

Är han värdelös så river man kontraktet och ger en yngre förmåga chansen eller kikar på annan spetsspelare.

Stats SHL: 151 matcher, 49 mål, 46 assist.
Stats KHL/innan det blev KHL: 135, 31 mål, 30 ass.

Edit: Har läst sedan sida 40 och har nog missat att någon är intresserad utav Mikael Johansson i Leksand som inte fått nytt kontrakt.
35 poäng på 45 matcher i färjestad 2010-11
39 poäng på 53 matcher i färjestad 2011-12
18 poäng på 32 matcher i färjestad 2012-13
39 poäng på 55 matcher i leksand 2013-14

Perfekt ålder dessutom, 28 barre.
Senast redigerad av macin den 2014-04-11 15:16:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hannula är för mig ett jätte-nej. Karln har knappt spelat något de senaste 2 åren.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

macin skrev:
Pogue Mahone skrev:Fernholm, vill vi verkligen ha honom?
Whats not to like?

* Han vill till DIF
* Han är i en bra ålder
* Snittat dugligt med poäng för en back i SHL, 221 matcher, 93 poäng. (då har jag varit snäll och räknat bort hans debutsäsong i SHL med Djurgården)
* Han är i sina bästa stunder en av de mer stabila och bättre backarna vi har i SHL, annars skulle han knappast ha lirat i EHT m.m 2012-2013.

Han har dock bara lirat 50 KHL matcher, så några feta stålar därifrån kan knappast ha kommit in.
Han är bara inte särskilt duktig tycker jag. Men skulle väl inte gråta om vi landade honom. Men helst på 1 år då.
Expert.
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Pogue Mahone »

Hannula däremot! värvar vi honom slutar jag fan gå på hockey. min avsky mot honom är oförklarlig
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Pogue Mahone skrev:Hannula däremot! värvar vi honom slutar jag fan gå på hockey. min avsky mot honom är oförklarlig
En mer pengakåt herre får man fan leta efter.
macin

Inlägg av macin »

XantE skrev:
Pogue Mahone skrev:Hannula däremot! värvar vi honom slutar jag fan gå på hockey. min avsky mot honom är oförklarlig
Problemet är ju att han presterat så att han har kunnat lyfta feta kontrakt, ibland flera gånger per år. Att hans personlighet som pengakåt/helt avsaknad av klubbkänsla inte är speciellt mysigt är en femma, men de riktiga bovarna är ju faktiskt de klubbar som pungat upp för att värva han. Men det kryllar inte av svenska spelare som levererar för det mesta, som dessutom är beredda på att ta korttidskontrakt m.m. Hannula är en av få sådana.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

macin skrev:
XantE skrev:
Problemet är ju att han presterat så att han har kunnat lyfta feta kontrakt, ibland flera gånger per år. Att hans personlighet som pengakåt/helt avsaknad av klubbkänsla inte är speciellt mysigt är en femma, men de riktiga bovarna är ju faktiskt de klubbar som pungat upp för att värva han. Men det kryllar inte av svenska spelare som levererar för det mesta, som dessutom är beredda på att ta korttidskontrakt m.m. Hannula är en av få sådana.
Har svårt att förstå varför han har massa korttidskontrakt här och där. Finns d någon förklaring till det?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

XantE skrev:Har svårt att förstå varför han har massa korttidskontrakt här och där. Finns d någon förklaring till det?
Jag menar inte att han inte är en pengasugen spelare. Men han har dragit på sig några tyngre skador några säsonger och sedan velat spela på en högre nivå efter rehab. Då har han dealat till sig korttidskontrakt för att visa upp sig för större klubbar utomlands. Han har genom att skriva korttidskontrakt även visat tidigt för klubben han går till att det är för att han vill fortsätta spela på högre nivå utomlands. Inget konstigt med det. Att dessa korttidskontrakt skulle generera massor med pengar är inget vi kan veta. Det skulle lika gärna kunna vara tvärtom; att han spelar billigt under några matcher för att få chansen på större lön senare.

Om han spelar för en skälig lön, skriver ett helårskontrakt, får en okej roll storleksmässigt så kan han bidra. Men han har varit skadad, är till åren och har inte levererat på länge. Det gäller att vara försiktig.
KennyF

Inlägg av KennyF »

Axel_K skrev:Silly-season borde gälla sponsorer också väl?

Tror ni vi kommer få in några nya stora sponsorer till nästa säsong? Vilka skulle det kunna bli?
Energizer såg riktigt snyggt ut på tröjorna förut kanske något vi borde få tillbaka! :lol:
Åbro behöver stöd
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

pulverapa skrev:
Jim Morrison skrev:Ante har inte fått lön sedan årsskiftet...

http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... e-problem/
Underbar läsning! Det här öppnar upp för oss! Ante lär kunna bryta med Atlant om han vill.
Men enligt denna artikel så är han inte drabbad:

http://en.ria.ru/sports/20140401/188972 ... ayers.html
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Ang. sponsorer skulle faktiskt Red Bull funka bra till färgschemat, men de verkar ju bara sponsra om de får köpa upp hela namnet/laget... Hur låter Red Bull Djurgården?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lynxlynx skrev:Ang. sponsorer skulle faktiskt Red Bull funka bra till färgschemat, men de verkar ju bara sponsra om de får köpa upp hela namnet/laget... Hur låter Red Bull Djurgården?
Ingen kommer gå på att du var allvarlig med det där.
Expert.
YNWA

Inlägg av YNWA »

pulverapa skrev:
pulverapa skrev:
Jim Morrison skrev:Ante har inte fått lön sedan årsskiftet...

http://www.expressen.se/sport/hockey/kh ... e-problem/
Underbar läsning! Det här öppnar upp för oss! Ante lär kunna bryta med Atlant om han vill.
Men enligt denna artikel så är han inte drabbad:

http://en.ria.ru/sports/20140401/188972 ... ayers.html
Ska mycket till om han bryter kontraktet. Han är en så sjukt lojal kille.

Sprattlar vi oss kvar den här säsongen så är känslan att vi ligger bra till för en sign till 15/16.
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

SirDIFalot skrev:
Lynxlynx skrev:Ang. sponsorer skulle faktiskt Red Bull funka bra till färgschemat, men de verkar ju bara sponsra om de får köpa upp hela namnet/laget... Hur låter Red Bull Djurgården?
Ingen kommer gå på att du var allvarlig med det där.

Haha, nä angående namnet var jag inte seriös någonstans. Men jag håller fast vid att en röd tjur på den blå tröjan hade varit snyggt. Typ på axlarna.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Förstår inte hur namn som Hannula ens kan nämnas som alternativ här.

Killen fungerar i bra lag som har flow då kan han göra poäng.

Kan tänka mig att en Hannula i SAIK skulle kunna vara en livsfarliga kombination, men för oss som kommer få kriga för varje pinne känns det som en helt galen värvning.

En spelare som enligt mig är 100% beroende av sin omgivning för att lyckas och knappast gör andra spelare bättre. Dessutom skulle jag se det som en sjuk felprioritering att satsa ordentligt med pengar på en forward. Dessa pengar bör läggas på målvakt, backar och centrar.

Ungefär samma uppfattning har jag för övrigt kring Widing, även om jag ser honom i ett lite mindre negativt ljus då han inte hoppat runt bland 45 olika föreningar i jag på cash.
Låst