Ett fett LOL på den. Gå vidare.Vinicus skrev:Aldrig i livet med Anton Hedman iom hans historik med honken.SirDIFalot skrev:Anton Hedman är en mycket bättre version av Mikael Ahlén/Hank the Tank.
Mika Hannula är tvärslut.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spela fult
Skillnad på tacklingar och tacklingar.SirDIFalot skrev:Ja alla som tacklat en DIF-spelare någon gång är uteslutna.Vinicus skrev:Aldrig i livet med Anton Hedman iom hans historik med honken.SirDIFalot skrev:Anton Hedman är en mycket bättre version av Mikael Ahlén/Hank the Tank.
Re: [b][u]DJURGÅRDENS LAGBYGGE 2014/2015[/u][/b]
Johan Larsson ser jag gärna i DIF. Gått mycket bättre för han i AHL i år dock. Vet ej om han är sugen på att komma hem. Stort + för mina personliga känslor för Larsson då vi har lirat i samma klubb och gått på samma skola här på öjn.WilhelmE skrev:Med denna tråd debatterar vi Silly Season....Och framförallt, vad är rätt och fel för vårt lag i SHL?
Man blir ju orolig såhär i ryktestider när man hör att Mika Hannula är på väg tillbaka, och att Daniel Fernholm visar samma intresse.
Sedan lär det komma att bli fler aktuella så kallade Profilnamn som visst höjer mediaintresset och på så sätt även kanske biljettintresset. Men behövs verkligen detta i ett lag som redan har sveriges bästa publik(som inte lär svika)? Nej, jag tror att det ändå som höjs är lönekostnaderna och skadeläget...kvalitet tror jag vi ska leta på annat håll.
Jag säger inte att det är fel med profilnamn...men då ska det inte vara Spelare som BARA håller liv i sin plånbok...och flyr så fort det börjar osa lite kvalstreck.
Douglas:
vore ju ett profilnamn med rätt sorts attityd och lär även nöja sig med en liten slant
Andreas Enqvist:
Borde vara sugen att få igång poänggörandet och chansen att komma overthere igen
Patrik Cehlin:
Lär nog inte slå igenom i Nhl nu och borde vilja ta fart på nytt i hans hjärtas klubb.
Johan Larsson:
Brynäsaren som blev nedflyttad och har det riktigt tufft. Långskott...men men
Det finns ju många vi kan snacka om...men vad tycker ni?

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alltså det var inte han som sabbade Knutsens karriär eller dylikt. Ett näsben gick av. That's it.Vinicus skrev:Skillnad på tacklingar och tacklingar.SirDIFalot skrev:Ja alla som tacklat en DIF-spelare någon gång är uteslutna.Vinicus skrev:Aldrig i livet med Anton Hedman iom hans historik med honken.SirDIFalot skrev:Anton Hedman är en mycket bättre version av Mikael Ahlén/Hank the Tank.
Expert.
Såg tidigare att Jonathan Granström från Brynäs nämndes här. Presenterades för Luleå nyss.
Jesper Jensen fick lämna Rögle. Men vilken av Jensen (backen i RBK eller centern i KHK) är den som ryktades hit?
Såg nåt rykte här för nån dag sen om en Jensen.
Såg nåt rykte här för nån dag sen om en Jensen.
Senast redigerad av ciirree den 2014-04-11 13:11:39, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har en giiiiiiiiiven värvning, det är så konstigt att ingen pratat om honom.
Andreas Holmqvist!!!!!! hans kontrakt verkar gå ut denna säsong.
Verkar? Han skrev ett tvåårskontrakt förut och den sista säsongen är 14/15.adamvest skrev:Jag har en giiiiiiiiiven värvning, det är så konstigt att ingen pratat om honom.
Mattebo skrev:Verkar? Han skrev ett tvåårskontrakt förut och den sista säsongen är 14/15.adamvest skrev:Jag har en giiiiiiiiiven värvning, det är så konstigt att ingen pratat om honom.
du har så rätt, såg det nu på eliteprospect. Tycker jag annars är given
Wesslau har levererat under en säsong och sedan egentligen bara sjunkit i kvalité.Highwind skrev:Jag tänker Jacobs i en tredjelina. Presterar han bättre än så kan han givetvis flyttas upp. En lön därefter. Tänker att det inte blir en "chansning" då.Kall-El skrev:Jakobs fungerade väldigt bra i Leksand när laget låg i Allsvenskan om jag kommer ihåg rätt.Highwind skrev:Det är inte många spelare som kan gå in och prestera bra oavsett miljö. Miljö: Alltså förtroende från tränarna, sammanhållning i omklädningsrummet, trivsel i staden osv. Jakobs är en spelare som helt klart presterar bra i DIF-miljö.Kall-El skrev:Ni som har med Jakobs till nästa säsong.
Han har prövats i två olika SHL klubbar och inte lyckats i någon, men samtidigt varit bra i Allsvenskan.
Känns lite grand som den där spelarna vi singnade inför säsongen vi åkte ur ( mattias carlsson(?)) som hade öst in mål i Allsvenskan, men visade sig var allt annat än bra i Elitserien.
Är vi verkligen i position att chansa på en sådan typ av spelare som dessutom antagligen måste spela i lina ett eller två för att utnyttjas på rätt sätt.
En annan liknande spelare att plocka fram som exempel skulle kunna vara Tim Eriksson kanske?
Det skiljer sig från Mattias Carlsson som fungerade bra i en annan miljö men inte i DIF. Jakobs fungerar bevisligen bra i DIF-miljö. Snubben har verkligen presterat på max när det verkligen gällde. Han gjorde helt avgörande mål (målen mot AIK, Rögle hemma och sista matchen). Han klev fram när det gällde som allra mest.
Har Carlsson levererat i SHL-miljö? ( Däremot har han levererat i Allsvensk miljö dessutom i olika klubbar om jag inte missminner mig )
Det finns vissa spelare som fungerar i Allsvenskan, men inte högre upp. Har på känn att Jakobs är den typen av spelare tyvärr. Och ja förtroende, spelsätt och miljö spelar in se bara på Bremberg, men det måste finns ett visst mått av kvalité också.
Wesslau vill jag aldrig mer se i DIF för övrigt.
Mycket heller en gammal hjälte som Tellan. ( En spelare som antagligen dessutom skulle bli billigare inte minst om han vill flytta hem för gott. ) Får kräkkänningar bara av att tänka tanken att ta tillbaka en spelare som spelade ner oss för att han nu inte längre kanske platsar i det SHL-lag han valde att lämna oss för.
En enda orsaken att ta tillbaka den typen av spelare är om HIV skulle tvingas betala typ 80% av spelarens lön eller liknande.
Gällande Wesslau så förstår jag din oro. Men det enda vi vet är att Wesslau var elitseriens bästa målvakt för några år sedan. Då han spelade i DIF. Han är i bra ålder och lär inte kräva för mycket lön. Det kan bli ett riktigt kap! Årets smartaste värvning.
Tveksam på Tellans ålder och sug.
Vi har en svag ekonomi (-7 miljoner i TV-pengar jämfört med övriga lag). Vi måste tänka utanför boxen för att bli konkurrenskraftiga.
Tellan har visat i flera olika länder och klubbar vilken kvalité han håller.
Dessutom ´har Tellan dragit in en hel del deg redan och väljer han att flytta hem nu är det nog för gott och även en hel del för familjen så jag tvivlar på att han skulle kräva någon idiotlön direkt.
Däremot kan jag tänka mig att Wesslau förväntar sig en "marknadsmässiglön".
Håller helt med. En powerplayback av hög kaliber. Blir kanske aktuell efter den säsongen.Vi får hoppas på att Högström eller Nisse kan axla pp-rollen nästa säsong, om inte någon annan offensiv back kommer in.adamvest skrev:Mattebo skrev:Verkar? Han skrev ett tvåårskontrakt förut och den sista säsongen är 14/15.adamvest skrev:Jag har en giiiiiiiiiven värvning, det är så konstigt att ingen pratat om honom.
du har så rätt, såg det nu på eliteprospect. Tycker jag annars är given
OM vi väljer att behålla Högström och Nisse har vi där våra offensiva backar enligt mig.
Vi kommer tampas i botten av serien och då behöver vi lite stygga defensiva backar av kvalité in.
Tre offensiva backar låter ohyggligt onödigt.
Vi kommer tampas i botten av serien och då behöver vi lite stygga defensiva backar av kvalité in.
Tre offensiva backar låter ohyggligt onödigt.
Hahaha, avd: Långsinta fans. Spelarna själva bara garvar ju åt sånt när det gått dagar sen det hände.diftobbe89 skrev:Ett fett LOL på den. Gå vidare.Vinicus skrev:Aldrig i livet med Anton Hedman iom hans historik med honken.SirDIFalot skrev:Anton Hedman är en mycket bättre version av Mikael Ahlén/Hank the Tank.
Gläds istället över de framtida manglingarna han isåfall skulle åstadkomma våra motståndare!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Däremot så attackerade han brorsan till en som nu spelar i Djurgården(förmodligen också kommande säsong). Känns inte som kemin mellan Michael H och Hedman är toppen efter tacklingen och det slagsmålet som de två hade matchen efter. Just denna situation känns speciell och mer personlig än andra.SirDIFalot skrev:Ja alla som tacklat en DIF-spelare någon gång är uteslutna.Vinicus skrev:Aldrig i livet med Anton Hedman iom hans historik med honken.SirDIFalot skrev:Anton Hedman är en mycket bättre version av Mikael Ahlén/Hank the Tank.
Kan givetvis ha fel.
Har i övrigt svårt för Hedman, mycket blindside och armbågar från honom. Det som skedde med Fredric Anderberg var nästan bara en tidsfråga
Allt det du skriver ovan är ju i sin ordning, och själva poängen med att tillåta fysisk kontakt med spelare som har skydd. En gör "något", någon annan blir förbannad, det blir lite hetta i serielunken, sen är matchen slut.Vinicus skrev:Däremot så attackerade han brorsan till en som nu spelar i Djurgården(förmodligen också kommande säsong). Känns inte som kemin mellan Michael H och Hedman är toppen efter tacklingen och det slagsmålet som de två hade matchen efter.SirDIFalot skrev:Ja alla som tacklat en DIF-spelare någon gång är uteslutna.Vinicus skrev:Aldrig i livet med Anton Hedman iom hans historik med honken.SirDIFalot skrev:Anton Hedman är en mycket bättre version av Mikael Ahlén/Hank the Tank.
Kan givetvis ha fel.
Har dock i övrigt svårt för Hedman, mycket blindside och armbågar från honom. Det som skedde med Fredric Anderberg var nästan bara en tidsfråga
Vad är problemet?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel