SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Skulle inte vara helt emot 3 Globen-matcher. Perfekt att sälja biljetter till barnfamiljer någon helg eller "stormatch" mot leksand/färjestad.
Cash is king. Tyvärr.
Cash is king. Tyvärr.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Kan vi dra fullt hus i Globen så är det inget fel med det. Även om jag älskar Hovet så är det klart att vi ska spela i Globen varje gång vi kan få fullsatt där.
Vi kan väl spela i globen i premiären, mot leksand och i eventuella slutspelsmatcher. Annars är det bättre att satsa på utsålt på hovet varje match. Är väl en utopi men tycker man ska ha det som mål iaf!Husmusen skrev:Kan vi dra fullt hus i Globen så är det inget fel med det. Även om jag älskar Hovet så är det klart att vi ska spela i Globen varje gång vi kan få fullsatt där.
Varför kalla en sak för jiippo? Publikfest, pengar och uppmärksamhet behöver väl inte vara detsamma som ett jippo. Kan vi fylla globar eller tele2 och få in en rejäl hacka samt skön uppmärksamhet skulle inte jag säga nej.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tele2 skulle funka om man skulle få göra som på en stormatch i fotbollen, dvs hela Sofialäkaren-grejen med feta tifon etc. Troligtvis skulle en hockeymatch på Tele2 inte få ha sådant vilket bara skulle göra det till ett random Frölunda vs Färjestads-utomhusjippo. Då ser jag hellre ett antal "stormöten" i Globen för att locka sponsorer och barnfamiljer.
- minalman
- Säsongskort: Ja
"Sofia-läkaren" sitter på Tele2 med den feta tifon och gör sin grej?Skidlöparn skrev:Tele2 skulle funka om man skulle få göra som på en stormatch i fotbollen, dvs hela Sofialäkaren-grejen med feta tifon etc. Troligtvis skulle en hockeymatch på Tele2 inte få ha sådant vilket bara skulle göra det till ett random Frölunda vs Färjestads-utomhusjippo. Då ser jag hellre ett antal "stormöten" i Globen för att locka sponsorer och barnfamiljer.

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Haha, jaa är det bara jag som noterat doktorn som drar igång allt mentalt på fotbollen?minalman skrev:"Sofia-läkaren" sitter på Tele2 med den feta tifon och gör sin grej?Skidlöparn skrev:Tele2 skulle funka om man skulle få göra som på en stormatch i fotbollen, dvs hela Sofialäkaren-grejen med feta tifon etc. Troligtvis skulle en hockeymatch på Tele2 inte få ha sådant vilket bara skulle göra det till ett random Frölunda vs Färjestads-utomhusjippo. Då ser jag hellre ett antal "stormöten" i Globen för att locka sponsorer och barnfamiljer.
Re: Sv: SHL 2014-15
Jaha okj. Jo det kan stämmaciirree skrev:

Men jag kollade innan och det stog 12 mån bindningstid på Cmore

Ingen bindningstid på cmore sport,
Du blandar kanske ihop det med att nya kunder får köpa till
en digitalbox för x antal kr i 12 månader.

Där i mot så är det 3 månaders uppsägningstid
Om ja inte missat något,
vi har inte haft någon bindningstid och hittar inget om att dom skulle ha det heller

Ingen bindningstid på cmore sport,GT-Micke skrev:Jaha okj. Jo det kan stämmaciirree skrev:
Men jag kollade innan och det stog 12 mån bindningstid på Cmoreberor det på vilket paket man har också eller?
en digitalbox för x antal kr i 12 månader.

Om ja inte missat något,
vi har inte haft någon bindningstid och hittar inget om att dom skulle ha det heller

Skönt nu att slippa behöva ha både Viasat, HA play och S24. Nu ska jag bara vänta på ett grymt erbjudande om Cmore sen klickar jag hem det

Oj va konstigt inlägget blev!? Aja.
Ja det är nog det kanske. Eftersom jag inte har telia och måste ha hela paketet med box och allt så att sägaciirree skrev:Ingen bindningstid på cmore sport,GT-Micke skrev:Jaha okj. Jo det kan stämmaciirree skrev:
Men jag kollade innan och det stog 12 mån bindningstid på Cmoreberor det på vilket paket man har också eller?
en digitalbox för x antal kr i 12 månader.![]()
Om ja inte missat något,

Skönt nu att slippa behöva ha både Viasat, HA play och S24. Nu ska jag bara vänta på ett grymt erbjudande om Cmore sen klickar jag hem det

Ja verkligen å veta att man kan se alla matcher utan att behöva sitta framför datorn eller koppla den till tvn. Ska bli skönt

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Utomhusmatcher mot Leksand i Globen/tele2? Då tycker jag vi satsar på dispens för att få återöppna Söderstadion istället...
Nej, svensk hockey går redan åt fel håll, vi behöver klubbar som aktivt tar ansvar för att pusha den åt rätt håll istället. Då hjälper definitivt inte profitgiriga jippon. De där eventuella extra kronorna, om de så må göra sportslig skillnad, må snarare ses som den collateral damage som kommer i striden mot svensk hockeys jippofiering. Kan jag inte identifiera mig med klubben, eller hockeyn i stort, försvinner ju själva förutsättningen för att man ens ska kunna glädjas åt framgångar. Argumentet "men det är väl inte så farligt" förändrar inte att det ändå är ett steg i fel riktning, att dagtinga med sitt samvete luktar bonde(-förbund).
Den enda arenan värd att lämna Johanneshovs Isstadion för är ett framtida ÖIP. Hellre en för liten arena till stormatcherna så det blir biljettpress än ett enormt halvöde komplex likt gnagets kompisarena.
Nej, svensk hockey går redan åt fel håll, vi behöver klubbar som aktivt tar ansvar för att pusha den åt rätt håll istället. Då hjälper definitivt inte profitgiriga jippon. De där eventuella extra kronorna, om de så må göra sportslig skillnad, må snarare ses som den collateral damage som kommer i striden mot svensk hockeys jippofiering. Kan jag inte identifiera mig med klubben, eller hockeyn i stort, försvinner ju själva förutsättningen för att man ens ska kunna glädjas åt framgångar. Argumentet "men det är väl inte så farligt" förändrar inte att det ändå är ett steg i fel riktning, att dagtinga med sitt samvete luktar bonde(-förbund).
Den enda arenan värd att lämna Johanneshovs Isstadion för är ett framtida ÖIP. Hellre en för liten arena till stormatcherna så det blir biljettpress än ett enormt halvöde komplex likt gnagets kompisarena.
-
Jag hoppas man använder Globen i premiären, oavsett vilket lag vi möter. Övertygad om att vi kan fylla det. Vore en grym återkomst till SHL med 13 000 på läktarna. 4900 till mot ett fullsatt Hovet? Det ska vi väl kunna klara? Det förtjänar vårat lag.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det håller jag med om att vi bör klara, särskilt om vi möter ett intressant lag som har en riktig hockeykultur. Leksand är ju faktiskt det ultimata men även Brynäs skulle kunna vara intressant. Må vi slippa SAIK, Växjö och Örebro i premiären. SAIK eftersom jag inte vill att vi blir krossade på hemmais i premiären.1962FenderStrat skrev:Jag hoppas man använder Globen i premiären, oavsett vilket lag vi möter. Övertygad om att vi kan fylla det. Vore en grym återkomst till SHL med 13 000 på läktarna. 4900 till mot ett fullsatt Hovet? Det ska vi väl kunna klara? Det förtjänar vårat lag.
Avskaffa tre mot tre.
-
Mattias_87 skrev:Det håller jag med om att vi bör klara, särskilt om vi möter ett intressant lag som har en riktig hockeykultur. Leksand är ju faktiskt det ultimata men även Brynäs skulle kunna vara intressant. Må vi slippa SAIK, Växjö och Örebro i premiären. SAIK eftersom jag inte vill att vi blir krossade på hemmais i premiären.1962FenderStrat skrev:Jag hoppas man använder Globen i premiären, oavsett vilket lag vi möter. Övertygad om att vi kan fylla det. Vore en grym återkomst till SHL med 13 000 på läktarna. 4900 till mot ett fullsatt Hovet? Det ska vi väl kunna klara? Det förtjänar vårat lag.
Leksand vore det optimala av två, uppenbara, anledningar:
1. Vi kan och ska vinna mot dom hemma
2. Dom drar mycket publik (Många som håller på Leksand i 08-land av någon oförklarlig anledning)